Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@17:00:21 GMT

نماینده قزوین از پایانه کالا در قزوین بازدید کرد

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۱۰۰۶۲

نماینده قزوین از پایانه کالا در قزوین بازدید کرد

به گزارش خبرنگار مهر، سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی عصر سه شنبه از محل پایانه کالای قزوین بازدید کرد.

دراین بازدیدکه افشین پیرنون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین، رئیس کانون انجمن صنفی رانندگان استان و رئیس انجمن صنفی رانندگان حمل و نقل کالای قزوین نیز حضور داشتند،نماینده قزوین درمجلس شورای اسلامی ضمن بازدید ازکمیته توزیع لاستیک ناوگان حمل و نقل کالای جاده ای استان درمحل پایانه کالای قزوین واقع در کیلومتر ۱۷محور قزوین به بوئین زهراء در جریان آخرین وضعیت و فرآیند توزیع لاستیک رانندگان بخش حمل و نقل کالای جاده ای قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی ضمن ارزیابی آخرین وضعیت اقدامات و امور مربوط به خواسته‌های رانندگان از جمله توزیع لاستیک در جریان مشکلات رانندگان قرار گرفت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین در این بازدید ضمن ارایه گزارشی جامع به نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص اقدامات صورت گرفته توسط این اداره کل در زمینه توزیع لاستیک گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در این راستا با پیگیرهای مستمر، کارگروهی با حضور نمایندگان استانداری، سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای، سازمان صنعت، معدن وتجارت، فرمانداریهای ۶ شهرستان استان، کانون انجمن های صنفی رانندگان و انجمن صنفی رانندگان کالای شهرستان قزوین تشکیل داد و برای تامین لاستیک مورد نیاز این بخش کارشناسان این اداره کل با حضور مستمر در پایانه کالای استان و رصد امور مربوط به حمل و نقل کالا بر فعالیت های این حوزه کنترل و نظارت دارند.

پیرنون یادآورشد: با توجه به جایگاه ویژه بخش حمل و نقل عمومی کالای جاده ای و سهم ۲.۶ درصدی ناوگان استان در جابجایی کالای کشور، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین تمام توان و ظرفیت خود را برای شفاف سازی، تسریع و سهولت انجام این امر بکار گرفته است.

وی بیان کرد: از تعداد ۹۴۳۲ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی کالای جاده ای فعال در استان تاکنون رانندگان ۷۵۰۰ دستگاه خودرو اقدام به ثبت درخواست برای دریافت لاستیک کرده اند و از ۷ مهرماه الی ۲۰ آبان ماه سال ۹۷ تاکنون در ۶ مرحله تامین و تخصیص لاستیک از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت تعداد ۵۷۰۰ حلقه لاستیک بر اساس پیمایش ناوگان بین ناوگان بخش حمل ونقل کالاومسافر استان توسط کمیته توزیع لاستیک توزیع شده است.

وی با اشاره به بر بررسی راههای جلوگیری از ایجاد کمبود لاستیک و لزوم تامین و تخصیص لاستیک بیشتر به ناوگان استان قزوین خاطرنشان کرد: ضمن بررسی وضعیت بازار و عرضه و تقاضای لاستیک و همچنین تعداد لاستیک های توزیع شده در استان از تیرماه امسال بیش از ۱۳ هزار و ۴۲۷ حلقه لاستیک میان رانندگان توزیع شده است.

پیرنون اظهارداشت: کمبود لاستیک تخصیصی توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت کاملا مشهود است لذا توجه بیشتر برای افزایش سهمیه لاستیک استان قبل از رسیدن به وضعیت بحرانی ضروری است.

کد خبر 4457707

منبع: مهر

کلیدواژه: حمیده زرآبادی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی یوم الله 13 آبان بوشهر مشهد گرگان شهرکرد راهپيمايي 13 آبان خرم آباد اربعین 97 خطبه های نماز جمعه بیرجند یاسوج تبریز شیراز سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۰۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه 16 هکتاری پایانه ترانزیت و صادرات ارس / کریدور سبز برای تسهیل تجارت ایجاد می شود

نکته مهمی که در طرح توسعه ظرفیت پایانه ترانزیت و صادرات منطقه آزاد ارس پیش‌بینی شده، کریدور سبزی است که هم‌اکنون در حال تعریف آن هستیم.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، دکتر مجید کیانی روز یکشنبه در بازدید از محل اجرای پروژه توسعه پایانه ترانزیت و صادرات منطقه آزاد ارس اظهار داشت: با توجه به افزایش تردد کامیون‌ها و ترانزیت کالا در منطقه که منجر به ایجاد ترافیک گردیده و گلایه رانندگان و صاحبان کالا را به‌همراه داشت، طراحی پروژه فوق در دستور کار این سازمان قرار گرفت.

وی ادامه داد: توسعه ظرفیت پایانه ترانزیت و صادرات منطقه آزاد ارس با همکاری ادارات گمرک و پایانه‌های مرزی یکی از پروژه‌های کلیدی است که از سال ۱۴۰۲ مطرح و جانمایی این طرح توسط همکاران سازمان منطقه آزاد ارس در زمینی به مساحت ۱۶ هکتار در ماه‌های آخر سال ۱۴۰۲ صورت پذیرفت و هم‌اکنون شاهد ورود کامیون‌ها به این محدوده هستیم.

رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با بیان اینکه کارکرد این پایانه در ۴ حوزه تعریف و ظرفیت مناسبی برای پارکینگ خودروها در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: در کنار آن ترانشیبمنت کالا در این محدوده رخ داده و صادرات کالا و ورود کالا به محدوده‌های منطقه آزاد ارس صورت خواهد پذیرفت.

وی خاطرنشان ساخت: نکته مهمی که در طرح توسعه ظرفیت پایانه ترانزیت و صادرات منطقه آزاد ارس پیش‌بینی شده، کریدور سبزی است که هم‌اکنون در حال تعریف آن هستیم که منجر به اتصال پایانه مرزی جلفا به محدوده گمرکی در مرز جلفا و در جوار رود ارس خواهد شد.

کیانی در تشریح اهمیت این اقدام گفت: تعریف کریدور سبز منجر می‌شود تمامی کارهای صادراتی در این پایانه صورت پذیرد و در نهایت شاهد خروج کامیون از مرز شویم که کاهش ترافیک در مرز جلفا را سبب خواهد شد و قطعا با این اتفاق و تسهیل عبور و مرور کامیون‌ها، ما شاهد افزایش حجم ترانزیت و صادرات از این مرز خواهیم بود.

وی در پایان ابراز داشت: اتصال راه‌آهن جلفا به روسیه در گذشته و تخلیه ۳۰۰ واگن بار در روز در این منطقه منجر به ایجاد زیرساخت‌ گردیده اما در مرور زمان این زیرساخت‌ها فراموش شده و ما امیدواریم با احیای کریدور ارس و کریدور ریلی جلفا، شاهد شکوفایی بیشتر این منطقه در عرصه صادرات و ترانزیت در کشور باشیم.

دیگر خبرها

  • چالشی در خصوص تأمین و قیمت کالای شکر خوزستان ایجاد نشود
  • توسعه 16 هکتاری پایانه ترانزیت و صادرات ارس / کریدور سبز برای تسهیل تجارت ایجاد می شود
  • افزایش ترانزیت ریلی کالا از گمرک رازی در مرز ایران وترکیه 
  • جابجایی بیش از ۱۱ میلیون و ۷۶۱ هزار تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل
  • کشف کالای قاچاق در دهلران
  • تسهیل تجارت و تردد در پایانه های مرزی از رویکردهای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است
  • رشد ۲۵ درصدی جابجایی کالا توسط ناوگان حمل و نقل کالای کرمانشاه
  • تامین ۳ میلیارد دلار ارز برای واردات انواع کالا‌ها در سال ۱۴۰۳
  • تامین ۳ میلیارد دلار ارز برای واردات انواع کالا‌ها در سال جاری
  • منابع دولت در طرح «کالابرگ» پِرت شد؟