Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن قمرزاده دبیر علمی همایش «دیدگاه‌های علوم قرآنی آیت‌الله‌ فاضل لنکرانی امروز در حاشیه پیش نشست همایش ملی «دیدگاه‌های علوم قرآنی آیت‌الله فاضل لنکرانی» در اصفهان اظهار کرد : همایش «دیدگاه‌های علوم قرآنی آیت‌الله فاضل لنکرانی» در سطح ملی در مرکز فقهی ائمه اطهار قم برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی ادامه داد : ضمن این‌که این مرجع عالی‌قدر در فقه و اصول اجتهاد داشته‌اند ، آثار علوم قرآنی متعددی همچون کتاب مدخل التفسیر و مباحث مختلفی در ذیل مباحث فقهی و اصولی در موضوع علوم قرآنی همچون محکم و متشابه، ظاهر و باطن و مباحثی از این جنس مطرح کرده‌اند که پژوهشگران باید علاوه بر آشنایی کامل با این آثار ارزشمند، آن‌ها را در متن کار پژوهشی خود قرار دهند.

دبیر علمی همایش دیدگاه‌های علوم قرآنی آیت‌الله‌ فاضل لنکرانی یکی از اهداف برگزاری جشنواره را آشنایی بیشتر جامعه علمی و پژوهشی با آثار و کتب ارزشمندی همچون کتاب مدخل التفسیر دانست و تصریح کرد : کتاب مدخل التفسیر در جامعه علمی مهجور است به همین جهت تلاش شده است این کتاب ارزشمند در جامعه علمی تزریق و عرضه شود تا در متن کار پژوهشگران قرآنی قرار بگیرد.

دبیر علمی همایش در ادامه افزود : این همایش به همت مرکز فقهی ائمه اطهار و با همکاری 25 نهاد از جمله حوزه علمیه برادران و خواهران، دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و غیره پیرامون موضوعات علوم قرآنی درحال برگزاری است.

وی ادامه داد : ضمن دعوت از تمامی مجامع علمی اعم از حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها، خواسته‌شده مقالات خود را با موضوعات علوم قرآنی همچون اعجاز ، ناسخ و منسوخ ، تحریف ناپذیری ، منابع تفسیر و مطالب دیگری که حول مباحث علوم قرآن است به دبیرخانه این همایش ارسال کنند.

 قمرزاده با اشاره به ارسال مقالات ارزشمند و قابل‌توجه به دبیرخانه همایش ، ابراز کرد : تاکنون مقالات ارزشمند و قابل‌توجهی به دبیرخانه این همایش ارسال‌شده است که با توجه به درخواست و استقبال عزیزان مهلت ارسال مقالات احتمالاً برای بار دوم تمدید خواهد شد.

وی در ادامه یادآور شد : همایش «دیدگاه‌های علوم قرآنی آیت‌الله فاضل لنکرانی» به‌ صورت سلسله‌وار و با پرداختن به موضوعات متفاوت برگزار خواهد شد به‌طوری‌که همایش بعدی پیرامون آیات، احکام و مباحث تفسیری حول آیات و احکام خواهد بود که بعد از پایان این همایش برای برگزاری در دستور‌کار قرار خواهد گرفت.

دبیر علمی همایش «دیدگاه‌های علوم قرآنی آیت‌الله‌ فاضل لنکرانی» در ادامه افزود : همان‌طور که در ابتدا گفته شد، این همایش ملی 18 بهمن‌ ماه امسال در مرکز فقهی ائمه اطهار در استان قم برگزار خواهد شد، و نکته قابل‌توجه، برگزاری 13 پیش همایش به‌ صورت نقطه‌ای در استان‌های مختلف کشور قبل از همایش اصلی است.

وی در پایان گفت : قابل‌ذکر است که ضمن اجر معنوی و اهدای هدایا ارزشمند به مقالات برگزیده ، چکیده مقالات ارسال‌شده و مقالات برگزیده چاپ و همچنین به مراکز علمی پژوهشی و علمی ترویجی معرفی خواهد شد.

انتهای پیام/م

همایش «دیدگاه‌های علوم قرآنی آیت‌الله‌ فاضل لنکرانی»18 بهمن‌ ماه امسال در قم برگزار خواهد شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مراجع تقلید قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۰۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون المپیاد‌های علمی کشور در خراسان رضوی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: این مرحله از المپیاد‌های علمی کشور از شنبه ۲۵ فروردین در این استان آغاز شده است و تا اول اردیبهشت ادامه خواهد داشت.   سید امیر شوشتری افزود: این آزمون‌ها در رشته‌های فیزیک، علوم و فناوری نانو، کامپیوتر، سواد رسانه ای، جغرافیا، علوم زمین، تفکر و کارآفرینی، اقتصاد و مدیریت، زیست شناسی، نجوم و اخترفیزیک، ریاضی، ادبی، سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی و شیمی برگزار می‌شود.   وی ادامه داد: پذیرفته شدگان در این مرحله، در تابستان برای دریافت مدال‌های رنگی خود با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.   شوشتری گفت: این آزمون‌ها در دو نوبت ۸ صبح و ۱۴ ظهر برگزار می‌شود و شرکت کنندگان فقط با دریافت کارت ورود به جلسه می‌توانند در جلسه آزمون حاضر شوند.

دیگر خبرها

  • ارائه دستاورد‌های علمی در همایش متخصصان اورولوژی اطفال درآمل
  • همایش استانی روز فیزیک در دانشگاه صنعتی اصفهان
  • همایش استانی روز فیزیک در دانشگاه صنعتی اصفهان + فیلم
  • ورود بیش از ۳۸۰۰ معلم به مدارس ابتدایی در استان
  • برگزاری مرحله غیر متمرکز المپیاد علمی دانشجویی کشور، فردا
  • ۳۱ فروردین، برگزاری مرحله غیرمتمرکز بیست و نهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور
  • برگزاری سه کارگاه علمی تخصصی همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب»
  • برگزاری مرحله غیرمتمرکز بیست و نهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور در ۳۱ فروردین
  • یافته‌های علمی و تحقیقاتی حوزه علوم شناختی تبادل می‌شود
  • برگزاری آزمون المپیاد‌های علمی کشور در خراسان رضوی