Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان - ایرنا - معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: تشکل های مردمی بویژه سازمان های مردم نهاد حوزه بانوان باید از پشتوانه حقوقی لازم برخوردار باشند.

به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار عصر سه شنبه در نخستین نشست از دومین دوره نشست های تخصصی، آموزشی تشکل های اجتماعی زنان و خانواده ویژه استان های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری افزود: این سازمان های مردم نهاد، پیش از این بطور مستقیم مورد حمایت قرار نمی گرفتند، اما اکنون این حمایت ها بیشتر شده است که البته بازهم باید پشتوانه قانونی از آنها افزایش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی که از طریق پخش زنده برنامه اینستاگرام برای حاضران در این نشست سخن می گفت، اضافه کرد: نهادها مدنی بویژه در حوزه بانوان توانایی زیادی دارند و می توانند منشاء تحولات اجتماعی باشند.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به اهمیت نقش تشکل های مردمی خاطرنشان کرد: جامعه کنونی به گونه ای شکل گرفته که موفقیت سازمان های مردم نهاد منوط به میزان نوآوری آنها در عرصه های مختلف است و در این مسیر آموزش بیش از گذشته اهمیت دارد.
ابتکار، جلب مشارکت هرچه بیشتر مردم برای پیشبرد اهداف و کاهش معضلات کشور را ضروری دانست و گفت: وابستگی به بودجه دولتی و دولتی شدن تشکل ها، آسیب زاست، بنابراین سازمان های مردم نهاد باید به سمت درآمدزایی پیش بروند.
وی به تخصص گرایی هرچه بیشتر تشکل های بانوان و خانواده نیز تاکید کرد و افزود: این امر افزایش اثربخشی این مجموعه ها را در پی دارد و البته لازمه آن بهره مندی از مهارت های مختلف و به روز است.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده هچمنین یادآور شد: ما بدنبال تقویت هرچه بیشتر تشکل های مردمی هستیم و دولت نیز بر افزایش مشارکت مردم برای پیشبرد امور تاکید دارد.
معاون هماهنگی و برنامه ریزی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز در این آیین گفت: در دولت قبل یکهزار و 670 تشکل مربوط به خانواده و زنان در کشور وجود داشت که از این تعداد تنها 650 تشکل فعالیت می کردند، اما تعداد نهادهای فعال کنونی به 2 هزار و 733 رسیده است.
اطهره نژادی با اشاره به ضرورت استقلال سازمان های مردم نهاد تصریح کرد: این امر مستلزم برنامه ریزی، نیازسنجی و همچنین جذب بیشتر حامیان مالی از سوی خود تشکل هاست.
وی ادامه داد: موضوع آموزش نیز در مجموعه های مردمی اهمیت دارد، زیرا آموزش درست نقش و اثربخشی این تشکل ها را در جامعه بیشتر می کند.
نخستین نشست از دومین دوره نشست های تخصصی آموزشی تشکل های اجتماعی زنان و خانواده ویژه استان های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری با حضور مسئولان این تشکل ها با هدف هم افزایی و آموزش مقوله هایی مانند طرح نویسی و جلب مشارکت، در تالار شهروند اصفهان برگزار شد.
در قالب این نشست تخصصی، کارگاه های آموزشی برای اعضاء و مدیران تشکل های بانوان و خانواده سه استان یاد شده برپا می شود.

/6027/6020

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي معاون رئيس جمهوري تشكل هاي مردمي اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۰۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزیابی ۱۵۷ طرح‏نامه رویداد «ریحان‌شهر»

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ مریم اردبیلی مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران  با اعلام این خبر اظهارکرد: سومین رویداد «ریحان شهر» به عنوان مهمترین رویداد کنشگری محله محور زنان پایتخت که به دنبال تقویت کنشگری و عاملیت زنان است، وارد مرحله ارزیابی و بررسی طرح‌نامه‌ها شده است.

وی با بیان اینکه این مرحله از رویداد با همکاری اساتید و صاحبنظران حوزه اجتماعی و با مشارکت تیم علمی و تخصصی پژوهشگاه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در حال اجراست، خاطرنشان کرد: شاخص‌های ارزیابی و بررسی طرح‌نامه ها، بر اساس رویکرد شناخت دقیق مساله و موضوع در محله، تمرکز بر فعالیت محور بودن طرح‌ها، همسویی اهداف تعیین شده با فعالیت‌های اجرایی طرح و انطباق طرح با نیاز زنان و خانواده‌ها در محلات است، به گونه‌ای که منجر به تقویت مشارکت زنان و خانواده‌های آنان در محله شود.

مشاور شهردار تهران در امور زنان و خانواده با تاکید بر این موضوع که دبیرخانه ریحان شهر دایمی است خاطرنشان کرد: در سومین مرحله، ۱۵۷ طرح در سامانه کایپر بارگذاری شده است که پیش از این با نظر راهبران منطقه‌ای و در سطح مناطق ۲۲ گانه بررسی و ابعاد و ظرفیت‌های طرح‌ها طی جلسات حضوری و بازدید از آنها، مورد بررسی اولیه قرار گرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پشتوانه مردمی بزرگ ترین سرمایه انقلاب اسلامی است
  • لغو تفاهم‌نامه دانشگاه تهران با معاونت امور زنان رئیس‌جمهور
  • لغو یکطرفه تفاهم نامه دانشگاه تهران با معاونت امور زنان و خانواده ؛ دلیل لغو چه بود؟
  • لغو تفاهم‌نامه دانشگاه تهران با معاونت زنان و خانواده رییس‌جمهوری
  • نماینده قوی، پشتوانه مردمی می‌خواهد
  • اجرای کامل مصوبات شورای توسعه تشکل های مردم نهاد قزوین
  • خزعلی: حضور زنان در ورزشگاه تصمیم نظام بود
  • طرح نور با پشتوانه‌ مردمی و با قدرت ادامه دارد
  • ارزیابی ۱۵۷ طرح‏نامه رویداد «ریحان‌شهر»
  • تسهیل فرایند صدور مجوز تشکل‌های قرآنی مردمی