Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-18@07:57:02 GMT

چطور بفهمیم سیم کارت‌مان هک شده است؟

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۱۰۲۷۲

هک شدن سیم کارت برای بسیاری از کاربران عبارتی ناشناخته است. یعنی با وجود این روزانه صدها نفر با این مشکل رو به رو می شوند اما مطلع نیستند که دقیقا چگونه این بلا به سرشان نازل شده است.

هک شدن سیم کارت را می توان حل کرد اما شاید با کمی هوشیاری اساسا از ابتدا بتوان با هک شدن سیم کارت مقابله کرد.

بارها و بارها گفته شده که هکرها برای هک سیم کارت یا محتویات موبایل شما آماده هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین از کاربران درخواست می شود موبایل های خود را از تکنیک های رایج هکرها حفاظت کنند. نخستین گام ها برای حفاظت از موبایل در برابر هکرها شامل موارد زیر است:

_موبایل خود را به هر وای فای و اینترنت عمومی متصل نکنید
_پیام های مشکوک را چه در صندوق ایمیل، چه در شبکه های اجتماعی و حتی در قالب اس ام اس باز نکنید

_اطلاعات شخصی خود مثل شماره تماس، آدرس سکونت و ... را در شبکه های اجتماعی یا درگاه های اینترنتی نا امن بارگذاری نکنید
_اگر پیغامی مبنی بر آپدیت شدن، غیرفعال شدن و مواردی مشابه در مورد سیم کارت خود دریافت کردید به سرعت به پیشخوان های مرتبط با سیم کارت خود مراجعه کرده و وضعیت سیم کارتتان را ارزیابی کنید

_اگر شماره موبایلتان به درگاه های بانکی شما مرتبط است به سرعت حساب های خود را مسدود کنید
_برای شبکه های اجتماعی خود رمزهای مشترک نگذارید

_سیم کارت خود را حتی به دوستانتان قرض ندهید
_روی لینک های مشکوک کلیک نکنید

پس از هک سیم کارتم چه می شود؟
اگر سیم کارتتان هک شده باشد احتمالا مشکلاتی مثل دم دسترسی شما به اپراتورتان، سوء استفاده از سیم کارت های شما، کلاهبرداری با اطلاعات شما و مواردی مشابه را شاهد خواهیم بود. بهتر است به محض مشاهده علائم مشکوک در خصوص موبایلتان هر چه سریعتر به دفتر خدمات مشترکین مراجعه کرده و علائم را بررسی کنید.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۰۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تراکنش‌های بانکی با برنامک‌های هوشمند تلفن همراه بدون نیاز به کارت بانکی

امتداد -با طرح کهربای بانک مرکزی امکان انجام تراکنش‌های خرید با استفاده از نسخه الکترونیکی ایمن کارت‌های بانکی گردیده است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، مصطفی قمری وفا، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی در راستای تنوع بخشی به ‎ابزار‌های پرداخت و بروزرسانی ظرفیت‌های شبکه پرداخت کشور، طرح کهربا را در دستور کار دارد. بر این اساس، مشتریان شبکه بانکی امکان تعریف کارت بانکی فیزیکی خود در برنامک‌های هوشمند مبتنی بر تلفن همراه را دارند.

وی بیان داشت: با طرح کهربای ‎بانک مرکزی، امکان انجام تراکنش‌های خرید با استفاده از نسخه الکترونیکی ایمن کارت‌های بانکی و استفاده از آن‌ها به جای کارت‌های فیزیکی بانکی روی دستگاه‌های ‎پایانه فروشگاهی مجهز شده، مطابق با آخرین فناوری و استاندارد‌های روز میسر گردیده است.

قمری وفا در پایان تاکید کرد: هم‌اکنون ۶ بانک کشاورزی، تجارت، ملت، ملی، آینده و صادرات تحت پوشش بوده و تعداد بانک‌های این طرح در حال افزایش است.

 گفتنی است پیش از این مهران محرمیان؛ معاون فناوری‌های نوین بانک‌مرکزی در گفتگو با ایبنا اعلام کرده بود که یکی از مهم­ترین اقدامات بانک مرکزی در سال ۱۴۰۲ تکمیل پروژه پرداخت­‌های مبتنی بر NFC است که در سال ۱۳۹۹ از آن رونمایی شد، ولی برای ارائه آن به مردم نیاز به همکاری بانک‌­ها بود.

پیش از این کارت­‌های پنج بانک به پروژه کهربا متصل شده­ بود و مشتریان شبکه بانکی می­‌توانستند از طریق موبایل و نزدیک کردن آن به دستگاه‌­های پوز، بدون استفاده از رمز، با کاربری آسان‌تر و امنیت بیشتری پرداخت­‌های خود را انجام دهند.

با عملیاتی شدن این پروژه و حذف کارت­های بانکی به ­صورت فیزیکی آمار Skimming (کلاهبرداری از طریق دسترسی به اطلاعات کارت‌­های بانکی اشخاص) به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می­‌کند.

 با طرح کهربا مردم می‌توانند کارت بانکی را به داخل موبایل ببرند و با نزدیک کردن موبایل به پوز اقدام به خرید کنند، در این شرایط تجربه کاربری راحت‌تر و امنیت افزایش می‌یابد. 

 

    برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • تراکنش‌های بانکی با برنامک‌های هوشمند تلفن همراه بدون نیاز به کارت بانکی
  • آغاز خرید حضوری با موبایل و بدون کارت بانکی | جزئیات نحوه استفاده از کهربا | ببینید
  • حذف کارت بانکی آغاز شد / خرید با موبایل!
  • (ویدئو) چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟
  • چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟
  • آغاز خرید با موبایل و بدون کارت بانکی در ۶ بانک
  • فیلم/ آغاز خرید حضوری با موبایل و بدون کارت بانکی
  • آغاز خرید با موبایل و بدون کارت در ۶ بانک
  • چگونه موبایل جایگزین کارت‌های بانکی می شود؟ | جزئیات اجرایی شدن طرح کهربا در۶ بانک
  • آغاز کهربا در ۶ بانک/ خرید با موبایل و بدون کارت اجرایی شد