Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-18@06:18:10 GMT

ثبت رکورد بی سابقه پخش زنده عزاداری ها در یزد

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۱۰۳۳۳

ثبت رکورد بی سابقه پخش زنده عزاداری ها در یزد

به گزارش ایکنا از یزد، امیراحمد پهلوانیان، مدیر کل صدا و سیمای مرکز یزد ظهر امروز در جمع شورای مرکزی یزد حسینیه ایران اظهار کرد: در ایام عزاداری محرم و صفر امسال و طی این دو ماه از 18 نقطه استان پخش زنده داشتیم که در یزد و کشور بی سابقه است.
وی ادامه داد: به عنوان مثال در روز عاشورای امسال 17 ساعت پخش زنده بدون توقف داشتیم که از ساعت 8 صبح تا نیمه شب بدون یک دقیقه توقف عزاداری ها به صورت مستقیم پخش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پهلوانیان افزود: در روز عاشورا ابتدا عزاداری هیات ها در مسجد حظیره سپس نخل گردانی میدان میرچقماق و بعد ازآن نخل گردانی در شب های زارچ، مهریز، اشکذر و تفت به صورت مستقیم و در ساعات برگزاری پخش شد.
مدیر کل صدا و سیمای مرکز یزد گفت: همچنین پس از آن عزاداری هیئات در حسینیه مریم آباد تا نیمه شب ادامه داشت و این گستردگی پخش زنده از سراسر استان و اینکه حتی یک دقیقه توقف نداشتیم رکوردی بی سابقه محسوب می شود.
پهلوانیان ادامه داد: این عملکرد را در مرحله اول از لطف خدا و امام حسین می دانیم و در مرحله دوم همکاری هیات های مذهبی باعث شد صدا وسیمای مرکز یزد بتواند این عملکرد را داشته باشد.
مدیر کل صدا و سیمای مرکز یزد بیان کرد: همیشه تلاش داریم که شان حسینیه ایران و یزد حفظ شود و ما هیچگونه کم کاری نداشته باشیم و اینکه مداح و نوحه خوان چه می خواند به خودش مربوط است و خدا و امام حسین ع، و صدا وسیما فقط خدمت می کند، نظارت و ممیزی وظیفه دیگر نهادها است.
وی افزود: در دستگاه امام حسین (ع) مداح، نوحه خوان و عزادار همه محترم هستند و ما فقط نوکری امام حسین و عزداران ائمه اطهار را داریم و در راستای وظیفه خودمان خدمت می کنیم و در مورد مکان عزاداری، تعداد هیات ها، چینش هیات ها، ترتیب ورود و ساعات حضور هیات ها تماما در اختیار شورای هیات های مذهبی بود و هر گونه گفتند عمل کردیم و ما فقط انجام وظیفه کردیم.
یادآور می شود در پایان این نشست که با حضور شورای مرکزی یزد حسینیه ایران که شامل موسسه گسترش فرهنگ حسینی، شورای هیئات مذهبی، بسیج مداحان، انجمن تعزیه، نماینده شاعران و هیات رزمندگان اسلام است، در محل سالن جلسات صدا و سیمای مرکز یزد برگزار شد، از زحمات و حمایت های دکتر پهلوانیان مدیرکل صدا و سیمای یزد، سیروس معاون رادیو، زارع معاون سیما و جعفری معاونت خبر صدا و سیمای مرکز یزد با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا ایکنا یزد صدا وسیمای یزد تجلیل هیئات مذهبی یزد حسینیه ایران محرم و صفر عزاداری حسینی یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۰۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ شوال سالروز تخریب قبرستان بقیع و علم‌کشی در شمیران + فیلم و عکس

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، امروز ۸ شوال، مصادف است با سالروز تخریب قبرستان بقیع، اتفاقی که در سال ۱۳۴۴ هجری قمری توسط وهابیت رخ داد.

این روز در تاریخ به «یوم الهدم» معروف است اتفاقی که به نوعی از غم‌انگیزترین وقایع تاریخ اسلام محسوب می‌شود و از روزهای تلخ شیعیان است، روزی که در حقیقت از نمادهای مظلومیت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) محسوب می‌شود.

بسیاری از هیأت‌های عزاداری در این روز به یاد این فاجعه عزاداری می‌کنند. یکی از معروف‌ترین عزاداری‌های مخصوص این روز آئین تکیه‌خوانی و علم کشی است که در محدوده شمیرانات تهران برگزار می‌شود. 

تکیه‌خوانی از سنت‌های عزاداری منطقه شمیرانات تهران است که در آن هیأت‌های عزاداری با دسته‌روی و علم‌کشی به تکایا می‌روند.

امسال نیز این مراسم با حضور چشمگیری از دوستداران اهل بیت و با مداحی محمدحسین پویانفر برگزار شد. 

در ادامه عکس‌ها و کلیپی از این مراسم را تماشا کنید. 

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو .

.

.

.

.

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۸ شوال سالروز تخریب قبرستان بقیع و علم‌کشی در شمیران + فیلم و عکس
  • جدول پخش برنامه‌های سیمای مرکز آذربایجان غربی ۲۹ فروردین
  • آیین تکیه خوانی، سنت عزاداری و علم کشی
  • اظهارات تکمیلی پلیس پایتخت در خصوص فوت یک اراذل سابقه‌دار +فیلم
  • آمار بیکاری در انگلیس رکورد زد
  • افزایش حجم تخلیه و بارگیری کالا در بندر امام خمینی
  • شکایت از ممنوعیت عزاداری!
  • برگزاری مراسم تکیه‌خوانی و عَلَم‌کشی در شمیران
  • مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم «امریه سربازی» جذب می‌کند
  • جدول پخش برنامه‌های سیمای مرکز آذربایجان غربی ۲۷ فروردین