Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - خبرگزاری های جهانی روز سه شنبه با اشاره به 'قانون منع به کارگیری بازنشستگان' به بازتاب خبر انتخاب پیروز حنایی به عنوان شهردار جدید تهران پرداختند.

آسوشیتدپرس در این باره گزارش داد: شورای شهر تهران پس از تصویب قانون منع بکارگیری بازنشستگان در ماه سپتامبر (شهریور)، شهردار جدیدی را انتخاب کرد که مشمول قانون مذکور نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این خبرگزاری آمریکایی؛ در توصیف شهردار جدید، وی را استاد معماری دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران و با سابقه مشاغلی چون معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، معرفی کرده است.
اسوشیتدپرس همچنین به شمولیت قانون منع بکارگیری بازنشستگان در خصوص محمدعلی افشانی (شهردار پیشین تهران) پرداخته و تصمیم شورای شهر را برای انتخاب شهردار جدید، ناشی از تبعیت دستگاه های دولتی از این قانون دانسته است.
تارنمای آمریکایی المانیتور نیز نوشت: اعضای شورای شهر تهران در کمتر از 18 ماه، سه شهردار را برای پایتخت انتخاب کرده اند و ضمن اشاره به قانون منع بکارگیری بازنشستگان، آن را آغازی جدید در مدیریت شهر تهران نامید.
به گزارش ایرنا؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری در اجرای اصل 123قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، در شهریور 97 «قانون اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان» را جهت اجرا به سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد. علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی روز شنبه (24 شهریور 97) در نامه‌ای به حسن روحانی رییس جمهوری، اصلاحیه قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان را برای اجرا ابلاغ کرده بود. این قانون نهایتا مشتمل بر ماده واحده در جلسه علنی روز سه شنبه مورخ 6شهریور 1397 مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 21 شهریور به تأیید شورای نگهبان رسید.
اروپام**9460**1486**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي خبرگزاري هاي بزرگ شهردار تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۰۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه شورای شهر اهواز برای سیزدهمین بارپیاپی تشکیل نشد

سیزدهمین جلسه پیاپی شورای اسلامی شهر اهواز با دستور کار برکناری شهردار اهواز برگزار نشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ جلسه شورای اسلامی شهر اهواز با دستور کار برکناری شهردار اهواز به علت غیبت برخی از اعضا در جلسه و به حد نصاب نرسیدن، لغو شد.

این جلسه که بنا بود از ساعت ۹:۰۰ امروز با دستور کار «برکناری شهردار اهواز» برای سیزدهمین بار برگزار شود، پس از ۴۰ دقیقه انتظار برای حضور اعضا، لغو و به زمان دیگری موکول شد.

حجت الله زارع زاده، عادل شیشه گری، محمدحسین ملازمانی، علی مدد هاشم پور، حمید دغاغله و سیاوش محمودی ۶ عضو غایب در جلسه بودند.

پیش از این ۱۲ جلسه نیز با دستورکار برکناری شهردار اهواز به علت حضور نداشتن برخی اعضا تشکیل نشد.

کد خبر 747542

دیگر خبرها

  • ادامه مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی؛ مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟
  • مرمت و بازسازی زورخانه ده‌ونک با قدمت بیش از یک قرن
  • اعلام شرایط اعطای وام ضروری به بازنشستگان
  • جلسه شورای شهر اهواز برای سیزدهمین بارپیاپی تشکیل نشد
  • احیای ساختمان قدیمی شهرداری تهران تا شهریور امسال | تغییرات جدید در ورودی بازار بزرگ تهران
  • تاکید بر انتخاب شهردار پس از قطعی شدن حکم شهرداِر قبلی
  • احداث ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس در تهران تا پایان شهریور ۱۴۰۳
  • حقوق شهروندان برای کسب درآمد شهرداری پایمال نشود
  • رعایت نشدن قانون بکارگیری نیرو در بخشی از شعبه‌های دادگستری
  • خبر خوش برای بازنشستگان/ زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد