Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرناپلاس- عضو فراکسیون بانوان مجلس می‌گوید: ایجاد برخی محدودیت‌ها برای زنان، شأن زن را در جامعه پایین می‌آورد و به نوعی بازگشت به عقب و براساس اصل 20 و 21 قانون اساسی خلاف قانون است.

امروز بخشنامه‌ای منتسب به هیأت کوهنوردی استان خراسان رضوی در رسانه‌ها منتشر شد که در یکی از بندهای آن آمده است: در جهت رعایت ماده 1105 قانون مدنی و نیز فتاوای علمای دین، برای صیانت از بنیان و اساس خانواده‌ها، اجازه همسر برای شرکت خانم‌های متأهل و اجازه ولی قهری برای خانم‌های مجرد و نوجوانان تا سن 20 سال برای حضور در برنامه‌های کوهنوردی الزامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



احمد زحمتکش، رئیس هیأت استان خراسان رضوی با تأیید بخشنامه برای گرفتن اذن پدر و همسر برای حضور در برنامه‌های کوهنوردی گفته است ما قانونگذاری نکرده‌ایم، موارد قانونی را یادآوری کرده‌ایم.

بر اساس آنچه ایسنا نوشته است وی می‌گوید: ما کار عجیبی را برای باشگاه‌ها حکم نکرده‌ایم. ما از باشگاه‌ها خواستیم با توجه به مسائلی که اتفاق می‌افتد، مسائلی که در پاراگراف‌های اول و دوم متن بخشنامه آمده، بهتر است رعایت شود. موارد قانونی را آورده‌ایم.

بر اساس آنچه زحمتکش گفته، استناد این بخشنامه به ماده 1105 قانون مدنی است که می‌گوید: در روابط زوجین ریاست خانواده از خصایص شوهر است.

**اقدام هیأت کوهنوردی خراسان برخلاف اساسنامه فدراسیون‌هاست

حالا فاطمه ذوالقدر، عضو فراکسیون بانوان مجلس در واکنش به این بخشنامه به ایرناپلاس می‌گوید: این کار به نظر من قانونی نیست و اعمال سلیقه است. در اساسنامه فدراسیون‌ها و هیأت‌های ورزشی چنین موردی نداریم. این مورد نه در اسنامه جدید که در مجلس روی آن کار کرده‌ایم وجود دارد و نه در اساسنامه قدیمی.

وی توضیح داد: اساسنامه اجازه چنین اعمال نظر و سلیقه‌ای را به فدراسیون‌ها و هیأت‌های ورزشی نمی‌دهد. این مسئله برای مواردی مانند اردوهای دانش‌آموزی است که بخواهند از والدین رضایت‌نامه بگیرند.

عضو فراکسیون بانوان مجلس با بیان اینکه امیدوارم این خبر در حد شایعه باشد گفت: در غیر این صورت نشان می‌دهد این هیأت‌ها سلیقه‌ای عمل می‌کنند که پذیرفتنی و قانونی نیست.

**ایجاد محدودیت، شأن یک زن را در جامعه پایین می‌آورد

به گفته ذوالقدر، چنین اقداماتی، برای زنان ایجاد محدودیت می‌کند و شأن یک زن را در جامعه پایین می‌آورد. این در حالی است که در فراکسیون زنان تلاش زیادی برای توانمندسازی و احقاق حق زنان انجام می‌دهیم تا مشارکت سیاسی و اجتماعی آنها افزایش و محدودیت‌ها برداشته شود و بانوان برای خروج از کشور به‌منظور کارهای علمی یا مسابقات ورزشی دچار مشکل نشوند.

وی متذکر می‌شود که این اقدامات به نظر من بازگشت به عقب و بر اساس اصل 20 و 21 قانونی اساسی، خلاف قانون است.

بر اساس اصل 20 قانون اساسی، همه افراد ملت اعم از زن و مرد یکسان در حمایت قانون قرار دارند و از همه حقوق انسانی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با رعایت موازین اسلام برخوردارند.

همچنین بر اساس اصل 21 قانون اساسی، دولت موظف است حقوق زن را در تمام جهات با رعایت موازین اسلامی تضمین کند.

*اداره کل اخبار چندرسانه ای*ایرناپلاس*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي فاطمه ذوالقدر ايرناپلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۰۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه سقوط بمب افکن روسی + فیلم | وزارت دفاع روسیه سقوط جنگنده خود را تأیید کرد

دریافت 686 KB

به گزارش همشهری آنلاین ‌وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: هواپیمای “توپولوف-۲۲ام۳” نیروهای هوافضای روسیه پس از انجام یک ماموریت رزمی هنگام بازگشت به فرودگاه خود در منطقه استاوروپل سقوط کرد.

بر اساس گزارش‌ها صبح امروز یک فروند بمب افکن استراتژیک توپولوف Tu-22M3 ارتش روسیه پس از انجام یک ماموریت رزمی هنگام بازگشت به فرودگاه اصلی خود در منطقه استاوروپل سقوط کرد.

‌وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که بر اساس اطلاعات اولیه، علت سقوط این بمب افکن به‌علت نقص فنی بوده است و در ویدئو نیز آتش سوزی موتور آن مشخص است.

‌گزارش‌ها حاکی از آن است که خدمه‌های این بمب افکن که ۴ نفر بودند، با موفقیت ایجکت کرده‌اند.

کد خبر 845471 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها خبر ویژه روسیه سقوط هواپیما

دیگر خبرها

  • مطلوب شدن وضعیت عفاف و حجاب در سطح کشور نسبت به قبل از اجرای طرح
  • لحظه سقوط بمب افکن روسی + فیلم | وزارت دفاع روسیه سقوط جنگنده خود را تأیید کرد
  • اقدام غیر قانونی در شرکتی کردن پرسنل سابق موسسه اعتباری نور
  • افزایش ۲۰ درصدی فوتی ناشی از حوادث کار در مازندران
  • افزایش درصد فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال گذشته
  • افزایش ۲۰ درصدی فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲
  • چرایی شکست قانون حمایت از فرزندآوری؛ آما و ارقام چه می‌گوید؟
  • چرا قانون حمایت از فرزندآوری منجر به کاهش جمعیت شد؟
  • چرا مالباختگان سرقت‌های خرد تمایلی به پیگیری قضایی ندارند؟
  • قوانینی که باید درباره هبه کردن بدانید