Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمنان- ایرنا- مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: 60 درصد از داروهای ساخته شده از مشتقات پلاسمایی از پلاسمای خون اهداکنندگان ایرانی تهیه می شود.

به گزارش ایرنا، علی اکبر پورفتح الله عصر سه شنبه در حاشیه سفر خود به استان سمنان در جمع خبرنگاران افزود: 100 درصد پلاسمای اهداکنندگان تبدیل به دارو می شود و هیچ گونه صادراتی در این زمینه وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: پلاسمای اهدا کنندگان با استفاده از ظرفیت پالایشگرهای اروپایی، به منظور تهیه مشتقات دارویی، بر اساس قرارداد به کشورهای خارجی ارسال و به شکل دارو مجدد وارد کشور می شود.
وی اظهار داشت: 100 درصد پلاسمای اهدایی ایرانیان پس از تبدیل به دارو به کشور بازمی گردد.

** 18 میلیون دلار صرفه جویی ارزی با بهره گیری از پلاسمای ایرانی
پورفتح الله تصریح کرد: اهدای پلاسما و تولید داروهای مشتق از آن از طریق پالایش قراردادی با کشور های خارجی سال گذشته موجب صرفه جویی 18 میلیون دلار ارز بری از کشور شده است.
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران اضافه کرد: این میزان کاهش ارزبری موجب افزایش خدمات و بهبود کیفیت و افزایش سطح پوشش بیماران شده است.
به گفته وی، تغییر جغرافیا در تهیه داروهای مشتقات پلاسمایی و پلاسما اثرگذار است و احتمال ابتلا به برخی بیماری های نوظهور را افرایش می دهد اما اکنون تهیه دارو با پلاسمای ایرانی بسیاری از این خطرات و نگرانی ها را کاهش می دهد.
پور فتح الله ابراز داشت: انتقال خون ایران در تدارک برنامه ریزی هدفمند است تا بتوان 100 در صد داروهای مشتقات پلاسمایی از طریق پلاسمای اهدا کنندگان ایرانی تامین شود.
وی خاطر نشان کرد: اکنون با وجود تحریم کشور مشکلی در تامین داروهای مشتقات پلاسمایی نیست و امید است مشکلی در این بخش با توجه به شرایط کشور ایجاد نشود.
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: سال گذشته افراد بالای 50 سال در ایران بیشترین مصرف فرآورده های خونی را داشتند.

** 85 درصد عدم صلاحیت اهدای خون در بار اولی ها
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: 85 درصد مثبت شدن آزمایش های هپاتیت بی، سی و ایدز در اولین بار مراجعه اهداکنندگان تشخیص داده می شود‌.
پورفتح الله افزود: رخداد مثبت شدن آزمایش غربالگری مانند هپاتیت و ایدز در میان 75 درصد اهدا کنندگان مستمر خون تنها 15 درصد اتفاق می افتد.
وی ادامه داد: اکنون انتقال خون ایران یکی از سالم ترین روش های مداخله برای درمان محسوب می شود و احتمال عوارض عفونی در انتقال خون نزدیک به صفر است.
وی اظهار داشت: احتمال خطر انتقال به بیماری های عفونی از طریق انتقال خون وجود دارد و سازمان انتقال خون با برنامه ریزی هایی که در دستور کار دارد به دنبال به صفررساندن خطر انتقال خون است.
وی، بیان کرد: به همین منظور انجام آزمایش های غربالگری و تشخیصی در اولین مراجعه اهداکننده غیرمستمر انجام می شود و در صورت مطلوب بودن جواب آزمایش ها، پس از بعد از گذشت چهار ماه با دعوت از فرد، خونگیری انجام می شود.
پورفتح الله تصریح کرد: روش غربالگری و تشخیصی در اولین مراجعه فرد برای اهدای خون هزینه زیادی در بردارد، اما این سازمان برای به صفررساندن خطر انتقال خون این هزینه را تقبل کرده است.
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران اضافه کرد: اکنون طرح غربالگری در 14 استان کشور به منظور به صفر رساندن خطر انتقال در حال اجرا است.
به گفته وی، در صورت مطلوب نبودن جواب آزمایش های غربالگری، علت عفونت بررسی می شود تا از تکرار آن جلوگیری شود.
پورفتح الله خاطر نشان کرد: واکسینه کردن اهدا کنندگان مستمر نسبت به هپاتیت بی از دیگر اقدامات سازمان انتقال خون برای به صفر رساندن خطر انتقال خون است.
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: براساس برنامه ریزی ها، تا پایان امسال 97 تمامی اهداکنندگان مستمر خون نسبت به هپاتیت بی واکیسنه خواهند شد.
7342/6103

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي انتقال خون پلاسما ارزآوري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۰۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک سد مهم کشور پُر شد؛ مردم مراقبت کنند

مدیرعامل سازمان آب وبرق خوزستان با اشاره به پرشدن ۸۱ درصدی مخازن سد‌های خوزستان در پی بارندگی‌های اخیر گفت: ۱۰۰ درصد مخزن سد دز پر شد.

به گزارش ایرنا، عباس صدریان‌فر بیان کرد: شاهد ۲ موج قوی بارشی در روز‌های ۱۳ و ۱۴ اردیبشهت‌ماه در خوزستان بودیم که حوضه‌های آبریز منتهی به استان خوزستان را تحت تاثیر قرار داد.

وی با بیان اینکه سامانه‌های بارشی از ۱۰ روز گذشته مورد رصد کارشناسان سازمان آب وبرق خوزستان قرار گرفت، افزود: بررسی سامانه‌های بارشی به دلیل نوسانات زیاد دشوار بود که با مدیریت خوب و ایجاد ظرفیت در سد توانستیم سیلاب اخیر را به درستی مدیریت کنیم.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان، نقطه بحرانی بارندگی اخیر را سد دز دانست و گفت: ورودی سد دز حدود ۲هزار متر مکعب بر ثانیه بود لذا خروجی سد را از روز‌های قبل به حدود ۵۰۰ مترمکعب بر ثانیه رساندیم تا بتوانیم ظرفیتی حدود ۶۵ میلیون مترمکعب ایجاد کنیم.

صدریان‌فر تصریح کرد: اگر خروجی سد افزایش نمی‌یافت مجبور بودیم آب ورودی به سد دز را خارج کنیم.

وی با تاکید بر اینکه با این ظرفیت توانستیم از سیل پایین دست جلوگیری کنیم، افزود: همزمان با این بارش، در پایین‌دست سد دز، حوضه‌های میانی از جمله سیلاب‌ها، مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی دبی حدود ۹۰۰ متر مکعب بر ثانیه تولید کردند که اگر مقاومت ما برای خروجی سد نبود همپوشانی این ۲ خروجی می‌توانست برای مردم مشکلاتی ایجاد کند.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان بیان کرد: وضعیت مدیریت شده و حوضه‌های پایین‌دست در حال فروکش کردن هستند و احتمال دارد خروجی سد دز را در ساعت‌های آتی بیشتر کنیم.

وی از مردم تقاضا کرد در پایین‌دست مراقبت کنند و فرمانداران مربوطه نیز اطلاع‌رسانی لازم را انجام دهند.

۸۱ درصد مخازن سد‌های خوزستان پر شد

صدریان‌فر درخصوص آبگیری انجام شده نیز گفت: حدود ۸۱ درصد مخازن سد‌های خوزستان آبگیری شده است؛ میزان آبگیری سد کارون به ۹۱ درصد و سد دز به ۱۰۰ درصد رسیده است.

بارش بیش از ۱۷۵ میلیمتر باران طی روز‌های پنجشنبه و جمعه باعث آبگرفتگی معابر و وارد آمدن خسارت به زیرساخت‌های عمرانی و کشاورزی شهرستان دزفول شد.

دیگر خبرها

  • بی خانمانی ایرانی‌ها را تهدید می‌کند/ هر سال تعداد بیشتری از مردم توان اجاره مسکن را از دست می‌دهند (فیلم)
  • ضرورت انتقال دانشجوی بورسیه‌ای به کشور‌های جهان برای پیشرفت علمی ایران/ سیاست‌های علمی، ۲۵ ساله تدوین شوند نه ۸ ساله
  • یک سد مهم کشور پُر شد؛ مردم مراقبت کنند
  • تجویز داروی خارج از این فهرست ممنوع است
  • تجویز داروی خارج از فهرست کشوری ممنوع است
  • مردم غزه مقاومت را از ایرانی ها آموخته‌اند
  • رئیس سازمان چای کشور در گفت‌وگو با قدس: چای ایرانی رنگ حمایت گرفت
  • چای ایرانی رنگ حمایت گرفت
  • مردم این کشورها کُشته مُرده بستنی ایرانی هستند
  • داروخانه در توزیع اینترنتی دارو مسوول است