Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-20@01:39:54 GMT

دانشجویان فنی و حرفه ای وارد بازار کار می شوند

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۱۰۵۶۰

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور گفت: هم اینک حدود 80 درصد دانشجویان فنی و حرفه ای کشور بعد از فارغ تحصیلی وارد بازار کار می شوند.

‌به گزارش ایسنا، ابراهیم صالحی عمران در نشست خبری افزود: از آنجایی که ارتباط دانشجویان با دانشگاه پس از دانش آموختگی قطع می شود و آمار دقیقی وجود ندارد اما به یقین بخش زیادی از فارغ التحصیلان فنی و حرفه ای به دلیل مهارت های کسب شده از طریق خود اشتغالی وارد بازار کار می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه بیان کرد: سطح بندی دانشکده های فنی و حرفه ای کشور در قالب پنج سطح در اولویت برنامه های امسال این نهاد قرار دارد .

صالحی عمران خاطرنشان کرد: این سطح بندی در راستای کیفیت بخشی به آموزشکده های فنی و حرفه ای کشور انجام می شود .

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور بیان کرد: هم اینک 178 آموزشکده و دانشکده فنی و حرفه ای در کشور فعالیت می کنند که از این تعداد 57 دانشکده اختصاصی بانوان است .

وی گفت: امسال به منظور افزایش فرصت آموزشی برای بانوان کشور مجوز پنج دانشکده فنی و حرفه ای برای این قشر اخذ شده که یکی از آنها به شهرستان زابل در سیستان و بلوچستان اختصاص دارد .

صالحی عمران با بیان اینکه هم اینک بیش از 900 کادر آموزشی در مجموعه دانشکده های فنی و حرفه ای کشور فعالیت می کنند افزود: امسال کمیته ای برای بررسی صلاحیت اساتید مشغول در این آموزشکده ها تشکیل شده است .

وی بیان کرد: امسال تفاهم نامه همکاری به منظور ارتقای کیفی کادر آموزشی دانشکده های فنی و حرفه ای با کشور آلمان منعقد شده است .

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور توانمند سازی مربیان و اساتید را از مهمترین برنامه های این نهاد عنوان کرد و افزود: به منظور استفاده از ظرفیت های موجود با دیگر کشورها بنا داریم از افغانستان، پاکستان و عراق دانشجو پذیرش کنیم .

وی امضای تفاهم نامه با صندوق نوآوری و شکوفایی را از اقدامات امسال دانشگاه فنی و حرفه کشور برای حمایت از طرح های پژوهشی دانشجویان عنوان کرد .

همچنین با حضور رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور؛ سایت جدید آموزشکده فنی وحرفه ای دختران در زاهدان کلنگ زنی شد.

رئیس دانشکده فنی و حرفه ای دخترانه رسالت زاهدان در خصوص این آموزشکده گفت: این دانشکده با افزون بر 22 سال قدمت هم اینک دارای هزار و 500 دانشجوی دختر در 9 رشته فنی و حرفه ای در مقاطع کاردانی و کارشناسی بوده که در ساختمان استیجاری در حال ارائه خدمات علمی - آموزشی است .

طیبه معتکفی افزود: با پیگیری های صورت گرفته 2 قطعه زمین در زاهدان برای راه اندازی سایت جدید و خوابگاه دانشجویان به این دانشکده اختصاص یافت .

وی ادامه داد: سایت این دانشکده با زیربنای پنج هزار و 480 متر مربع برای فضاهای آموزشی و کارگاهی در بلوار جهموری و خوابگاه دانشکده در گستره سه هزار متر مربع در خیابان دانش زاهدان احداث خواهد شد .

منبع: تابناک

کلیدواژه: فنی و حرفه ای بازار کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۰۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه تهران مجری ۳ طرح حقوقی دستگاه‌های اجرایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تهران، دکتر زهرا شاکری، معاون پژوهشی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در توضیح این طرح‌های پژوهشی جدید در شورای پژوهشی این دانشکده، گفت: طرح بررسی تطبیقی چالش‌های ودیعه‌گذاری و حق رهن اموال فکری و راهکارهای رفع آنها در حقوق ایران، فرانسه، مصر و انگلستان (کارفرما: وزارت دادگستری)، بازنگری قانون ایمنی راه‌ها و راه آهن در بخش جاده‌ای و ارائه پیش‌نویس لایحه به منظور اصلاح این قانون (کارفرما: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای وزارت راه و شهرسازی) و طراحی طرح‌واره و پیکربندی ارائه نهایی طرح‌های پژوهشی برنامه مطالعاتی دیپلماسی علم، فناوری و نوآوری (کارفرما: مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت عتف) با مشارکت پژوهشگران دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران اجرا می‌شوند.

معاون پژوهشی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران همچنین از اجرای طرح پژوهانه «پارسا» ویژه حمایت از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی از ابتدای بهمن ۱۴۰۲ مطابق با مقررات جدید خبر داد و گفت: محاسبه قطعی گرنت ۳۶۴ مقالۀ ثبت شده استادان و محققان دانشکده حقوق و علوم سیاسی مربوط به سال ۱۴۰۱ نیز صورت گرفته است.

وی درباره دستاوردهای این دانشکده در حوزه ارتقای مجلات علمی نیز اظهار داشت: در آخرین گزارش پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، مجله اوراسیای مرکزی در رتبه Q۱ ابقاء شد و مجلۀ مطالعات حقوق تطبیقی به رتبۀ Q۲ ارتقا یافت.

کد خبر 6080657

دیگر خبرها

  • المپیاد ورزش‌های فناورانه زمینه‌ساز شکوفایی استعداد‌های برتر دانشجویی
  • هدایت دانشجویان در قالب طرح بورسیه به صنایع میبد
  • لزوم رفع تبعیض بین دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی در جذب اعتبارات پژوهشی و آموزشی
  • اولین کنفرانس ملی مهارت به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار می‌شود
  • جزئیات اعطای تسهیلات به دانشجویان برتر المپیاد ورزش‌های فناورانه اعلام شد
  • سرپرست دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه‌طباطبائی منصوب شد
  • ورود دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران به تحقق اقتصاد چرخشی با مشارکت دو صنعت بزرگ کشور
  • ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان
  • پای صنعت باید در دانشگاه باز شود
  • دانشگاه تهران مجری ۳ طرح حقوقی دستگاه‌های اجرایی شد