Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@17:25:23 GMT

تحلیل لاریجانی از آینده سوریه

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۱۰۵۸۱

تحلیل لاریجانی از آینده سوریه

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دشمنان سوریه به فاز فشارهای سیاسی بعد از شکست در فاز نظامی ورود کرده‌اند. ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۵ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با هیئت پارلمانی سوری گفت: امیدواریم تعداد اندک باقیمانده از تروریست‌ها نیز از بین رفته و بازسازی سوریه با سرعت آغاز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاریجانی: اروپای مستقل به نفع کشورهای اروپایی است

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه شما از مرحله سختی عبور کردید، یادآور شد: دشمنان که چند سال پیش مشکلاتی را برای سوریه ایجاد کردند این تصور را داشتند که چند روزه کار سوریه تمام می شود . حتی یک روز یکی از وزرای خارجه کشورهای منطقه به تهران آمد و گفت تا چند روز دیگر نماز را در مسجد اموی می خوانیم که به آنها گفتیم برداشت شما از ملت و ارتش سوریه اشتباه است، با این حال شیطنت کردند.

وی افزود: نباید فراموش کرد که شما این مقطع سخت را با رشادت های ارتش و ملت سوریه و رهبری بشار اسد به خوبی جلو بردید چنانچه در حال حاضر نیز مواضع وی مواضع عزتمندانه ای است.

رئیس قوه مقننه همچنین تصریح کرد: هم اکنون مسائلی مثل برخی اقدامات عملیاتی در ادلب باقی مانده تا سوریه به صورت کامل از لوث تروریست ها پاکسازی شود،همچنین مذاکرات سیاسی در قالب مذاکرات آستانه ادامه دارد.

وی بر همین اساس تصریح کرد: کشورهایی که زمانی دنبال این بودند که با عملیات نظامی استقامت شما را بشکنند امروز از لحاظ سیاسی فشار وارد می‌کنند اما به طور کلی روال آستانه به خوبی جلو می رود و امیدواریم آنچه به نفع ملت سوریه است تحقق پیدا کند.

لاریجانی ادامه داد: در بعد تدوین قانون اساسی اختلاف نظرهایی وجود دارد که باید آنچه مصلحت ملت سوریه است تحقق پیدا کند که البته باید در نظر داشت کار در زمان جنگ نظامی سختی‌هایی داشت و در حال حاضر نیز در بعد سیاسی به نوع دیگری سختی دارد اما باید دانست که همانقدر که مقاومت در آن مرحله جواب دارد در این مرحله نیز مقاومت نتیجه می دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به تغییرات فضای بین المللی نسبت به سوریه، بیان داشت: باید از ظرفیت بین المللی استفاده کرد. 

وی در ادامه با بیان اینکه پیش بینی می‌شود در مسیر آینده دست‌آوردهای بیشتری پیدا کنید، اظهار داشت: جمهوری اسلامی تا جایی که بتواند در این زمینه کمک می‌کند تا سیادت ملت و دولت سوریه برقرار باشد.

لاریجانی همچنین با اشاره به همکاری اقتصادی و بازسازی سوریه، عنوان کرد: در این زمینه نیز به دستگاه ها توصیه می کنیم تا همکاری جدی‌تری داشته باشند که در این خصوص به دستگاه‌های دولتی و اتاق بازرگانی و بخش خصوصی ایران برای فعالیت بیشتر توصیه‌هایی شده است.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان اضافه کرد: شرکت‌های زیادی در ایران هستند که می‌توانند اقدامات ساختمانی قوی در سوریه داشته باشند و در حوزه راه سازی و امور صنعتی کمک کنند.

حسین راغب حسین نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی سوریه و ایران ضمن تشکر از میزبانی و دعوت حضور در ایران با اشاره به تحریم‌هایی که از سوی حامیان تروریسم صورت گرفته است، اظهار داشت: ملت ایران و سوریه اثبات کردند منادی صلح و دوستی در جهان هستند و علیرغم اینکه از کشورهای خود دفاع کردند در واقع با تاریکی مبارزه کردند.

راغب حسین در ادامه با بیان اینکه اصول راهبردی دو کشور مشترک است، عنوان کرد: لازم است به صورت روزانه روابط میان دو کشور برقرار باشد چرا که دشمنان ما به دلیل متحمل شدن شکست های بسیار، از رویارویی با ما دست نخواهند کشید به خصوص که ضربات مهلکی را از سمت جریان مقاومت در سوریه، عراق، یمن و غیره خورده اند.

نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی سوریه و ایران همچنین حفظ پیروزی های کسب شده را نیازمند حمایت های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی برای بازسازی مجدد سوریه دانست و افزود: اجرای پیشنهاداتی که در خلال گفتگوها صورت می گیرد نیازمند حمایت های شما بوده و امیدواریم هرچه سریع تر خبر خوش اقدامات صورت گرفته در این راستا را به مردم ایران و سوریه بدهیم.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه هیچ کدام از کشورهایی که در جنگ علیه سوریه حضور داشتند در بازسازی حضور نخواهند داشت، یادآور شد: بشار اسداعلام کرده است کسانی در بازسازی سوریه مشارکت خواهند کرد که در زمان جنگ در کنار ملت سوریه بودند همچنین معتقدیم اگر مشارکت جمهوری اسلامی ایران در جنگ سوریه نبود، پیروزی های امروز حاصل نمی شد.

راغب حسین اضافه کرد: خون شهدای ایرانی که خاک سوریه را گلگون کرده است در کتب درسی دانش آموزان ثبت و تدریس خواهد شد تا فرزندان سوریه بتوانند دوست را از دشمن بشناسند.

وی همچنین ضمن محکومیت اقدامات تروریستی علیه ایران ابراز داشت: ما خون شهدای حمله تروریستی اهواز را به عنوان آخرین حادثه تروریستی که در ایران صورت گرفته، مانند خون شهدای سوریه می دانیم و معتقدیم فشار بر ایران صرفا به حملات تروریستی ختم نشده و امروز به تحریم های اقتصادی و غیرقانونی رسیده است.

نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی سوریه و ایران در پایان اظهارات خود خاطرنشان کرد: اقدامات آمریکا علیه ایران یکجانبه گرایانه بوده و ضمن محکومیت آن اطمینان داریم ملت ایران در زیر سایه رهبری آیت الله خامنه ای از این مشکل نیز عبور خواهند کرد.

عدنان محمود سفیر سوریه در تهران نیز در این دیدار ضمن قدردانی از پذیرایی جمهوری اسلامی ایران از تمایل جدی دولت سوریه به افزایش روابط استراتژیک با جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: سند همکاری میان دو دولت تدوین شده که امیدواریم هرچه سریع تر به امضا برسد تا همگرایی اقتصادی میان دو کشور افزایش یابد.

انتهای پیام/ 

R1373/P1360/S1,15/CT12 واژه های کاربردی مرتبط علی اردشیر لاریجانی مجلس دهم

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس دهم مجلس دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۰۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس دفتر سیاسی حماس: جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (سه‌شنبه۷ فروردین ماه) در دیدار اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و هیات همراه، با تجلیل از ایستادگی بی‌نظیر نیروهای مقاومت فلسطین و همچنین مردم غزه تاکید کردند: صبر تاریخی مردم غزه در مقابل جنایت‌ها و وحشیگری‌های رژیم صهیونیستی که با حمایت کامل غرب انجام می‌شود، یک پدیده عظیم است که حقیقتا به اسلام عزت بخشیده و موضوع فلسطین را علی‌رغم خواست دشمن، به مسئله اول جهان تبدیل کرده است.

رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه کشتار مردم غزه و نسل‌کشی در این منطقه هر انسان صاحب وجدانی را متاثر می‌کند، افزودند: جمهوری اسلامی ایران در موضوع حمایت از قضیه فلسطین و مردم مظلوم و مقاوم غزه هیچ تردیدی به خود راه نخواهد داد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای موضوع حمایت افکار عمومی بین‌المللی و همچنین افکار عمومی جهان اسلام به‌ویژه دنیای عرب از مردم غزه را مهم ارزیابی کردند و گفتند: اقدامات تبلیغاتی و رسانه‌ای مقاومت فلسطین تاکنون بسیار خوب و جلوتر از دشمن صهیونیستی بوده است و باید در این زمینه بیش از پیش اقدام شود.

ایشان همچنین یاد شهید «العاروری» از رهبران حماس را که به دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسید، گرامی داشتند و خاطر نشان کردند: این شهید بزرگوار شخصیت برجسته‌ای بود که عاقبتِ مبارکِ شهادت، پاداش خداوند متعال به مجاهدت‌های وی بود.

«طوفان‌الاقصی» اسطوره شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی را از بین بُرد/ مردم غزه و نیروهای مقاومت با قدرت ایستاده‌اند

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس نیز در این دیدار ضمن تشکر و قدردانی از حمایت‌های مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران از قضیه فلسطین و به‌خصوص مردم غزه، گزارشی از آخرین تحولات میدانی و سیاسی جنگ غزه ارائه کرد و گفت: صبر و ایستادگی مثال‌زدنی مردم غزه و نیروهای مقاومت در این 6 ماه، که ناشی از ایمان راسخ آنان است موجب شده دشمن صهیونیستی به هیچ یک از اهداف راهبردی خود در جنگ غزه، دست نیابد.

رئیس دفتر سیاسی حماس با تاکید بر اینکه عملیات «طوفان‌الاقصی» اسطوره شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی را از بین بُرد و اکنون دشمن صهیونیستی بعد از گذشت شش ماه خسارت‌های سنگینی را متحمل شده و هزاران نفر از نظامیان این رژیم کشته و زخمی شده‌اند، افزود: جنگ غزه یک جنگ جهانی است و هیأت حاکمه آمریکا شریک اصلی جنایت صهیونیستها است زیرا رأسا هدایت جنگی رژیم صهیونیستی را بر عهده دارد.

وی در پایان خطاب به رهبر انقلاب تاکید کرد: به جنابعالی اطمینان خاطر می‌دهم که به‌رغم همه وحشیگیری‌ها و جنایات و نسل‌کشی که در غزه در جریان است، مردم غزه و نیروهای مقاومت با قدرت ایستاده‌اند و به دشمن صهیونیستی اجازه نخواهند داد ذره‌ای به اهداف خود دست یابد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • مهارت‌های پرتقاضا در بازار کار آینده
  • افتتاح نمایشگاه نسخ خطی قرآن کریم در پاکستان
  • ناکامی آملی لاریجانی و قالیباف در سال ۱۴۰۲ /دولتِ رئیسی «نمره تجدیدی» گرفت /زلزله یا انتخابات ۱۱ اسفند؟!
  • تهران-آنکارا در مسیر تجارت ۳۰ میلیارد دلاری
  • رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس دفتر سیاسی حماس: جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد
  • شهادت یکی از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه
  • معاون حقوقی رئیس جمهور: ایران از حقش در میدان گازی «آرش» عقب‌نشینی نمی‌کند
  • رئیس دفتر سیاسی حماس به تهران سفر می‌کند
  • دومین سفر رئیس دفتر سیاسی حماس به ایران/ هنیه با امیرعبداللهیان دیدار می‌کند
  • رئیس دفتر سیاسی حماس امروز به تهران می آید | دیدار اسماعیل هنیه با امیر عبداللهیان