Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: فرشاد بذرافشان/ خبری عصر امروز در رسانه ها منتشر شد با تیتر "ساندرو‌های مخفی در انبار به امید گرانی!" که نشان می دهد با وضع آشفته بازار خودرو که هم تولیدکننده و هم فروشنده به دنبال سود خود هستند کسی به فکر مصرف کننده نیست.

به گزارش گروه اقتصادی رکنا، یک منبع آگاه گفته است: انبار سایپا مملو از قطعات اصلی و مهم خودرو‌های تندر 90 و ساندرو است، اما ظاهراً مشکلات ناشی از نوع قرارداد با طرف خارجی و تمایل شدید برای گران کردن خودرو، بهانه‌های این خودروساز داخلی برای شانه خالی کردن از بار تعهد به خریدارانش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند که حربه بخشنامه «یکی بخر دو تا ببر» نیز به در بسته خورد و توسط شرکت سایپا پس گرفته شد.

مدیرعامل سایپا در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود 40 هزار خودرو هم‌اکنون در کف کارخانه مانده و قطعات آن تأمین نشده است، گفت: این تعداد کمتر از 30 هزار دستگاه است.

از طرفی دیگر صبح روز یک‌شنبه، بخشنامه‌ای از سوی گروه خودروسازی سایپا صادر شد مبنی بر اینکه متقاضیان خودرو‌های تندر90 و ساندرو می‌توانند درخواستشان را تغییر داده و یکی از خودرو‌های خانواده پراید و تیبا را انتخاب کنند. بر اساس این بخشنامه که پس از گذشت چند ساعت پس گرفته شد پیشنهاداتی به خریداران ساندرو و تندر 90 ارائه شده بود که در فضای مجازی با عبارت «یکی بخر، دو تا ببر» دست به دست شد. سایپا پیشنهاد داده بود، تعهدات انواع ساندرو و استپ‌وی به دو دستگاه خودرو یک دستگاه X100 و یک دستگاه X200 که یک دستگاه با موعد تحول بهمن 97 به بعد با قیمت زمان تحویل محصول رنوی مشتری و یک دستگاه با زمان تحویل آذر 98 به قیمت روز شرکت تبدیل شود. همچنین تعهدات تندرو به یک دستگاه خودرو X100 (سایپا 131، سایپا 151) و X200 (تیبا، تیبا 2، ساینا) با موعد تحویل بهمن 97 به بعد با قیمت زمان تحویل محصول رنوی مشتری تغییر یابد.

ساندرو استپ وی 132 میلیون تومان

با توجه به عدم همکاری شرکت رنو در خصوص انجام تعهدات خود بازاریان تا فهمیدند رنو از ایران رفت در عرض یک شب چند میلیون تومان گرانتر شد تا مردمی که چند ماه پیش قبل از گرانی دلار قصد خرید خودروی 130 میلیون تومانی خارجی مانند مزدا 3 جدید و سراتو صفر کیلومتر وارداتی داشتند سمت خودروهای رنو استپ وی و 207 اتومات بروند که هر چند از پراید و پژو از لحاظ کیفی بالاتر است اما به پای مزدا و سراتو هرگز نمی رسند.

هیچ کس نتوانست جلوی آشفتگی بازار خودرو را بگیرد

پس از گذشت 7 ماه از آشفتگی بازار که هیچ نهادی قیمت دقیقی از خودروها ارائه نمی کرد ، سایپا در اطلاعیه ای اقدام به پیش فروش محصولات خود کرد اما در شرایطی خاص که قیمت قطعی خودرو معلوم نیست.

این آشفتگی فشار مستقیم بر روی زندگی اقشار متوسط که روزی قصد خرید خودروی 40 میلیون تومانی استاندارد داشتند الان باید پراید بخرند و کسانی که خودروی 130 میلیون تومانی را داشتند باید رنو ساندرو استپ وی بخرند که هیچ تضمینی در تامین قطعات آن وجود ندارد.

مسئولان و مدیران و بازاریان به جای ارائه راه کار درست و کنترل بازار در بازه زمانی 8 ماهه که انتظار می رود زمان قابل قبولی است، بازار را نتوانستند کنترل کنند تا مردم از این اتفاق ها رنج ببرند.

باید قبول داشت خودرو در جامعه امروزی برای یک خانواده کالای لوکس محسوب نمی شود و یک کالای ضروری است و امروزه برای داشتن خودرویی به غیر از پراید نزدیک به 40 الی 60 میلیون تومان هزینه کرد که خودرویی بهتر از سمند و پژو عاید شخص نمی شود.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

ناگفته های دردناک مردی زلزله زده که عکسش جهانی شد! + تصاویر زن جوانی هنگام همخوابی با شوهرش فلج شد ! +عکس تجاوز 4 جوان به حنا 21 دختر ساله در جنگل + عکس قیمت خودروهای دست دوم خارجی با دلار 15 هزار تومان ! + جدول تجاوز به دختر مشهدی در پستوی شیطانی یک فروشگاه دابسمش جنجالی پسر بسیجی در سوریه + فیلم پرتاب سگ به سمت مامور پلیس! مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا تجاوز به دو خانم دانشجو در خیابان خلوت +عکس متجاوز آدم ربایی اشتباهی در تهران / آنها قرنیه چشم را می خواستند ! فیلم رفتار دلسوزانه این پدر ۲۴ میلیون بار دیده شد + فیلم مرد بیکار خانواده اش را با روغن داغ کرد! ابر قهرمان‌ سینما درگذشت + عکس اعتراف یک زن به قتل مادر و خواهرش / صحنه خودکشی لو رفت+ عکس حکم اعدام برای بی رحم ترن زن + عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: اقتصادی سایپا فضای مجازی بازار خودرو سایپا قیمت خودرو کارخانه سایپا عکس فیلم دختر ایران زندگی پدر قتل مردم زن خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۰۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا وقتی جت هست چرا ماشین خارجی؟ / وضعیت بازار خودرو عجیب شد

با انتشار خبر آزاد شدن خرید و فروش جت شخصی در ایران این خبر تیتر رسانه‌ها و فضای مجازی شد تا جایی که سازمان هواپیمایی با ارائه توضیحاتی گفت که این رخداد اتفاق جدیدی نیست و در گذشته هم سابقه داشته است. بنابر این توضیحات از سال ۱۳۸۲ آیین‌نامه مالکیت و بهره‌برداری هواپیمای شخصی به تصویب رسیده است و مانعی برای خرید و فروش واستفاده از جت‌های شخصی در کشور نیست.

اما با انتشار این خبر بحث راجع به این موضوع داغ شد. بر اساس آمار حدود ۲۵۰ هواپیمای سبک در کشور وجود دارد که برخی در جهت اجاره برای تفریح یا مسافرت استفاده می‌شود. 

قیمت خرید و اجاره هواپیمای شخصی

برخی از هواپیمای سبک و دو نفره که کاربرد تفریحی دارد بر اساس نرخ جهانی حدود ۷ میلیارد قیمت دارند. در یک آگهی برای فروش جت شخصی نیز مبلغ ۳۶ میلیارد تومان به چشم می‌خورد. 

قیمت اجاره این هواپیما‌های سبک و جت‌های شخصی نیز متفاوت است. در یکی از سایت‌های پرواز با هواپیما تفریحی نرخ ساعتی ۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده و در جای دیگر برای اجاره یک جت شخصی با ظرفیت ۶ مسافر برای سفر تا جنوب کشور مبلغی در حدود ۳۵۰ میلیون تومان درخواست شده است.

قیمت خودرو‌های خارجی

با توجه به قیمت خودرو‌های وارداتی و خارجی در کشور که بسیاری از آنها با هدف تعدیل بازار داخلی صورت گرفت بسیاری از افراد به جای خرید این خودرو‌ها می‌توانند اقدام به خرید هواپیمای سبک و تفریحی کنند. در ادامه به قیمت برخی خودرو‌های خارجی در بازار ایران اشاره می‌کنیم:

منبع: روزگار خودرو

tags # خودرو لوکس سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟
  • نصف قیمت ماشین بخر! قسطی با ۵۰ درصد پیش‌پرداخت
  • طرح فروش سایپا با خودروی ۱۵۱ آغاز شد
  • آغاز فروش سایپا با خودروی ۱۵۱ آغاز شد
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با نرخ جدید/ افزایش ۵۰ میلیون تومانی قیمت وانت پراید!
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید/ افزایش ۵۰ میلیون تومانی وانت پراید!
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید/ افزایش قریب به ۵۰ میلیون تومانی وانت سایپا
  • قیمت خودرو‌های سایپا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • (تصاویر) ماشین‌های گران‌قیمت غرق در گل‌ولای سیل دبی!
  • تا وقتی جت هست چرا ماشین خارجی؟ / وضعیت بازار خودرو عجیب شد