Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین قورچانی بعدازظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از یک هزار و ۳۳۳ایده که بررسی شد، ۱۰۰ ایده برگزیده شد.

وی با بیان اینکه از ۱۰۰ ایده، سه ایده را وارد فاز اجرایی کردیم، ادامه داد: نظام پیشنهادی جامع را طراحی کردیم که در این نظام ۲۵۰ تن از کارمندان شهرداری اصفهان که تماما شهرداران هستند، عضو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر خلاقیت و فناوری های نوین شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه ایده های که قابلیت اجرایی دارد، از افراد می خریم و روی آن سرمایه گذاری می کنیم، ادامه داد: تا پایان امسال ایده پلیس آب را اجرایی می کنیم که در این ایده اپلیکیشنی ساخته شده نظارت روی آب های که هدر می رود، نظارت می کنند.

وی با اشاره به اینکه در ایده گلدان های زیست پذیری این گلدان های را جایگزین گلدان های سفالی می کنیم خبر دادو گفت: همچنین ایده سوپر جاذب از دیگر ایده هایی است که قابلیت سرمایه گذاری دارد.

وی همچنین از جشنواره ایده پردازی خبر داد و بیان داشت: ایده کاپ دانش آموزی و ایده کاپ در حوزه درآمد شهری از جمله این ایده کاپ ها است.

قورچانی با اشاره به اینکه ایده شو حمل و نقل و ترافیک با همکاری شهرک علمی – تحقیقاتی اصفهان، در شهریور ماه برگزار شد، گفت: ما در این تجربه متوجه شدیم که ایده ها بعد از ورود ضمانت اجرایی ندارد و به همین علت در ایده شو بعدی که با همکاری سازمان پارک ها برگزار شد، ضمانت قبلی گرفتیم تا ۳ ایده برتر به صورت پایلوت اجرایی شود.

وی گفت: ایده کاپ دانش آموزی با هدف استفاده از طرح های کودکان و نوجوانان در سه مقطع دبستان، متوسطه اول و متوسطه دوم با معرفی سه ایده برتر برگزار شد.

مدیر خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان ادامه داد: ایده کاپ حوزه درآمد با همکاری سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری و سرمایه گذاری شهرداری اصفهان و نیز مدیریت حوزه درآمد شهرداری اصفهان در ۱۳ آذرماه سال جاری همزمان با فصل بودجه نویسی مدیریت شهری، با نگاهی نو به نظام درآمدی شهرداری برگزار خواهد شد.

قورچانی با بیان اینکه ناقص بودن چرخه فناوری، موازی کاری و بخشی نگری و همچنین طولانی بودن فرآیندها مشکل همه شهرداری های کشور در ورود به حوزه فناوری است، افزود: با بررسی فرآیندها در دیگر شهرهای جهان به یک چرخه منطبق با ساختار شهرداری دست پیدا کردیم. در این راستا یکی دیگر از اقدامات ساختاری، تشکیل شورای عالی فناوری با حضور ذی نفعان حوزه فناوری در شهر اصفهان بود تا یک دریچه واحد برای حوزه فناوری و ورود ایده های فناورانه افراد به شهرداری وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه این شورای عالی فناوری، دریچه اصلی ورود فناوری به شهرداری است، گفت: در همین زمینه تورهای فناوری با همکاری شرکت های دانش بنیان و بازدید از بخش های مختلف شهری برگزار شده که طی آن، نیازهای فناورانه تبادل و توانائی شرکت های دانش بنیان در رفع نیازها، مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان افزود: بازدید از مرکز تحقیقاتی محمودآباد اصفهان( سایت تحقیقات شماره یک سازمان پارک ها و فضای سبز) و حوزه پسماند از جمله تورهای فناوری برگزار شده است و تا پایان سال جاری ۵ تور فناورانه دیگر در حوزه عمران، خدمات شهری، خدمات موتوری، شهرسازی و.... برگزار خواهد شد.

وی بیان داشت: در حوزه اکوسیستم فناوری نیز شهرداری اقدام به تشکیل ستاد توسعه فناوری شهرداری کرده است که اولین گام در راستای نهادسازی برای حوزه فناوری های نوین به شمار می رود.

کد خبر 4457768

منبع: مهر

کلیدواژه: خلاقیت شرکت دانش بنیان شهرداری اصفهان یوم الله 13 آبان بوشهر مشهد گرگان شهرکرد راهپيمايي 13 آبان خرم آباد اربعین 97 خطبه های نماز جمعه بیرجند یاسوج شیراز تبریز سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۰۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، سروش هاشمی روز دوشنبه سوم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ گفت: مقارن با روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی، سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین با بررسی بنای آرامگاه شیخ علاءالدوله سمنانی به‌عنوان نمونه مطالعه در استان سمنان برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: سخنرانان بین‌المللی این سمینار، پروفسور گرون آرون استاد تمام دانشگاه صنعتی بیلدیز ترکیه، دکتر نیلکون اوگون مدیرعامل شرکت مشاور مرمت کشور ترکیه از سخنرانان بین‌المللی این سمینار هستند.

سروش هاشمی گفت: دکتر فاطمه داوری مدیرکل حفظ و احیای بناها بافتها و محوطه‌های تاریخی، دکتر مهرداد حجازی استاد تمام دانشگاه اصفهان، دکتر محمود هاشمی دانشیار دانشگاه اصفهان، دکتر علی بیت اللهی عضو هیئت‌علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، مهندس سیمین فرهنگی مهندسین مشاور طرح و ساخت طراد، سخنرانان ملی سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین هستند.

او افزود: این سمینار روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ از ساعت ۹ الی ۱۴ در سالن همایش پارک علم و فناوری سمنان واقع در میدان استاندارد، بلوار جوان، پارک علم و فناوری سمنان برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین با همکاری معاونت میراث فرهنگی و اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان و دانشگاه سمنان برگزار می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898514

دیگر خبرها

  • ۱۳۸ صاحب ایده در رویداد شتاب قم با یکدیگر به رقابت پرداختند
  • شهر هوشمند را تبدیل به تجربه عملیاتی کردیم
  • «رویداد استارتاپی شتاب» در پارک علم و فناوری قم برگزار شد
  • استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان
  • شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • استفاده از الگوهای نوین مشارکتی در پروژه‌های شهری اصفهان
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره دانش آموزی از ایده تا بازار
  • بزرگترین گردهمایی صنایع خلاق ایران در رویداد مانوین
  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار می‌شود