Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@09:51:09 GMT

فلسطین خواستار برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت شد

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۱۱۱۵۶

فلسطین خواستار برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت شد

تهران-ایرنا- وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در پی تشدید حملات جنگنده های رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، خواستار برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد برای رسیدگی به جنایت های صهیونیست ها شد.

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری فلسطینی (وفا)، ریاض المالکی وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنانی از نماینده دولت فلسطین در سازمان ملل خواست که برای رسیدگی به تجاوزات اسرائیل علیه مردم غزه، درخواست برگزاری نشست اضطراری در شورای امنیت بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حملات شدید جنگنده های رژیم صهیونیستی که از شامگاه یکشنبه علیه مناطق مختلف نوار غزه آغاز شده است، همچنان ادامه دارد.
المالکی همچنین از اتحادیه عرب خواست که در سطح نمایندگان دائمی خود برای محکومیت و بررسی تحولات مربوط به حملات نظامی اسرائیل به غزه، تشکیل جلسه بدهد.
شامگاه یکشنبه گروهی از کماندوهای ارتش رژیم صهیونیستی با خودرویی غیرنظامی وارد منطقه ای در شرق خان یونس شده و 'نور برکه' از فرماندهان گردان های شهید عزالدین قسام را ترور کردند.
پس از لو رفتن عملیات، نیروهای مقاوت با نظامیان صهیونیست درگیر شدند. به دنبال این جنایت، جنگنده‌های ارتش صهیونیستی اقدام به پشتیبانی از نظامیان این رژیم کرده و شرق خان‌ یونس را بمباران کردند تا این نیروها بتوانند عقب‌ نشینی کنند. در نتیجه این بمباران‌ها شماری از مبارزان فلسطینی به شهادت رسیدند و درگیری‌ها همچنان ادامه دارد.
وزیر امور خارجه فلسطین در ادامه از نماینده فلسطین در هلند نیز خواست که هر چه سریعتر وارد عمل شود و دادخواسی علیه تجاوزات اسرائیل به غزه، به دادگاه دیوان بین المللی کیفری تنظیم کند.
مالکی از سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین در شورای حقوق بشر نیز خواست که برای انجام گام های لازم و ضروری جهت محکومیت این حملات، به سرعت اقدام کند.
این در حالی است که اسماعیل هنیه رئیس دفتر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز ساعاتی پیش گفت: در صورت توقف حملات جنگنده های رژیم صهیونیستی به غزه، می توان برای برقراری آتش بس با طرف اسرائیلی به توافق رسید.
در پی بروز تنش و تشدید درگیری مقامات بلند پایه برخی کشورها و جامعه جهانی خواستار خویشتن داری طرفین و توقف آتشباری مناطق مسکونی از سوی رژیم صهیونیستی شده اند و اقدامات خشونت بار تل آویو را محکوم کردند.
جنگنده‌ های رژیم صهیونیستی در جریان حملات خود ساختمان شبکه ماهواره‌ای الاقصی وابسته به جنبش حماس، مقر گارد ساحلی غزه، مقرهای عملیاتی نیروهای مقاومت و برخی منازل شهروندان غزه را بمباران کردند.
گروه های مقاومت فلسطینی نیز در نتیجه حملات بی امان صهیونیست ها دست بسته ننشستند و بیش از 300 راکت به سرزمین های اشغالی شلیک کردند که در جریان آن 2 صهیونیست کشته و بیش از 50 تن دیگر زخمی شدند.
منابع فلسطینی اعلام کردند که در جریان این ناآرامی ها تاکنون، 13 فلسطینی شهید و 9 تن دیگر زخمی شدند.
در مقابل نیز گروه‌های مقاومت فلسطین شهرک‌ های موسوم به 'غلاف غزه' را با ده‌ها موشک و خمپاره هدف قرار دادند.
مقاومت تأکید کرده است درصورتی‌ که بمباران مناطق مسکونی غزه ادامه یابد، شهرک‌ های صهیونیست ‌نشین اسدود و بئر السبع را هدف قرار می دهد.
نوار غزه دوازه سال است که در محاصره رژیم صهیونیستی قرار دارد و واردات و صادرات کالا به این منطقه با محدودیت‌های شدیدی رو به روست.
خاورم**9329**1908

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي غزه فلسطين شوراي امنيت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۱۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطعی برق در مناطقی از فلسطین اشغالی بر اثر حملات مقاومت لبنان

 سقوط چند فرود موشک که از لبنان به سوی شمال فلسطین اشغالی شلیک شده بود، شهرک صهیونیست نشین کریات شمونه را در تاریکی فرو برد.

به گزارش تسنیم، رسانه‌های عبری زبان با انتشار تصاویری اعلام کردند، حملات موشکی مستمری که علیه شهرک‌های شمال (فلسطین اشغالی) انجام می‌شود، باعث قطعی برق در کریات شمونه یکی از بزرگترین شهرک‌های این منطقه شده است.

همچنین برخی از رسانه‌ها با انتشار ویدیویی از برخی از شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی اعلام کردند، حزب الله باعث کوچاندن اسرائیلی‌ها از این منطقه شده و اکنون شمال (فلسطین اشغالی) به شهر اشباح تبدیل شده است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی هم در یک توصیف جالب اعلام کرد، در 200 مین روز از جنگ 7 اکتبر، حزب الله 200 هزار اسرائیلی را در منطقه شمالی به درون پناهگاه‌ها فرستاد.

به گفته این رسانه عبری زبان عصر سه شنبه 3 فروند پهپاد وارد حریم شمال شدند و همین امر باعث شد تا آژیر خطر به صدا در آمده و شهرک نشینان به سوی پناهگاه‌ها بروند.

از سوی دیگر حزب الله لبنان طی بیانیه‌ای تاکید کرد، بعد از ظهر امروز سه شنبه حمله هوایی ترکیبی را علیه مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال شهر عکا انجام داده است.

براساس این بیانیه این عملیات با چند فروند پهپاد پوششی و شماری پهپاد انتحاری انجام گرفت و در آن مقر قرمانده تیپ گولانی و مقر واحد ایگور در شمال این شهر مورد حمله قرار گرفت.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی همچنین گزارش داد این اولین تهاجم علیه عکا در سال 2024 محسوب می‌شود.

آخرین باری که آژیر خطر در شهر عکا به صدا در آمد دسامبر 2023 بود.

شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی هم در این رابطه گفت علاوه بر عکا آژیر خطر در شهر حیفا نیز به صدا در آمد.

روتر نت هم در خبری که ساعات پایان شامگاه سه شنبه منتشر شد اعلام کرد، بیش از 30 فروند موشک به سوی منطقه الجلیل الاعلی شلیک شده است که بر اثر آن بخش‌های وسیعی از شهرک کریات شمونه به طور کامل در خاموشی فرو رفته است.

به نوشته رسانه‌های صهیونیستی، ارتش اسرائیل برای جلوگیری از ادامه حملات مقاومت در جنوب لبنان اقدام به شلیک منور در آسمان منطقه مرزی با جنوب لبنان است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پاسخ موشکی حزب‌الله به حمله صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان لبنانی
  • کشور‌های آمریکای جنوبی خواستار بازداشت سران رژیم صهیونیستی شدند
  • حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
  • آمریکا: به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • سالیوان: به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری
  • قطعی برق در مناطقی از فلسطین اشغالی بر اثر حملات مقاومت لبنان
  • لیبرمن خواستار کناره گیری نتانیاهو از نخست وزیری رژیم صهیونیستی شد
  • فلسطین نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب را خواستار شد
  • ابعاد بی‌سابقه اعتراضات در آمریکا علیه حملات صهیونیست‌ها به غزه