Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@14:44:29 GMT

جزییات طرح استفاده از سهمیه سوخت در کارت‌های بانکی

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۱۱۲۳۰

جزییات طرح استفاده از سهمیه سوخت در کارت‌های بانکی

خبرگزاری فارس: شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک) پیشنهاد داده است که پرداخت یارانه سوخت خودرو‌ها از طریق شبکه شاپرک و واریز یارانه به کارت بانکی دارنده خودرو انجام شود.

با توجه به نیاز به تخصیص سهمیه یارانه‌ای (در قالب مبلغ مشخص) به دارندگان وسایل نقلیه در کارت‌های بانکی، لازم است سامانه تجمیع‌کننده اطلاعات کارت‌های دارنده اعتبار سوخت، تحت عنوان «سامانه سوخت» به سامانه شتاب متصل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، سامانه سوخت در کنار سامانه‌های ویژه‌ای همانند سامانه رفاهی و امنیت غذایی به سامانه شتاب متصل شده و با استاندارد تبادل پیام سامانه شتاب – که مبتنی بر استاندارد بین‌المللی ۸۵۸۳ ISO است – به تبادل پیام می‌پردازد. به‌این‌ترتیب کلیه ارایه‌دهندگان خدمات پرداخت عضو شبکه شاپرک قادر خواهند بود، پذیرنده کارت‌های بانکی عضو شتاب جهت انجام فرآیند خرید سوخت با تخصیص یارانه باشند.

طبق سند منتشرشده، سامانه سوخت امکان نگهداری شماره کارت‌های ثبت‌نام‌شده در این سامانه و میزان اعتبار ریالی هر کارت (یارانه سوخت) و اطلاعات دارنده کارت (شامل شماره موبایل و کد ملی) را خواهد داشت. این سامانه ملزم به رعایت کلیه استاندارد‌های امنیتی کارت ویژه صادرکننده کارت است.

به گزارش خبرنگار فارس روز گذشته طی گزارشی اعلام شد یکی از دلایل به تاخیر افتادن احیای کارت سوخت، مشکلات موجود در صدور کارت‌های جدید در کشور است و برای حل این مشکل، استفاده از کارت‌های بانکی به جای کارت سوخت در حال بررسی است.

منبع: فردا

کلیدواژه: شاپرک سهمیه سوخت کارت بانکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۱۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف تراکنش غیر حضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت

به گزارش همشهری آنلاین،‌ علیرضا غفاری سربازرس اداره مبارزه پولشویی بانک مرکزی در ارتباط زنده با بخش خبر سیما گفت: سقف تراکنش غیر حضوری شبکه بانکی از ۱۰۰ میلیون روزانه به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

وی گفت: به موجب ابلاغیه امروز بانک مرکزی به شبکه بانکی،‌ سقف انتقال پول و تراکنش با اینترنت بانک و همراه بانک در ماه برای فرد حقیقی به یک میلیارد تومان افزایش یافت. همچنین تراکنش های خرید با ابزارهای پذیرش و پوزها و IPG ها و تراکنش غیر حضوری از ۱۰۰ میلیون به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

سربازرس اداره مبارزه با پولشویی بانک مرکزی تصریح کرد طبق بخشنامه امروز بانک مرکزی،‌ نقل و انتقال وجوه بیش از ۲۰۰ میلیون تومان تاکنون نیاز به ارائه مدارک ومستندات داشت که این آستانه هم به ۴۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است و تا ۴۰۰ میلیون نیاز به مستندات نیست و مازاد بر آن باید با ارائه مستندات و مدارک باشد.

سقف برداشت از خودپرداز بانک بطور روزانه ۲۰۰ هزار تومان از هر کارت و سقف انتقال وجه کارت به کارت با دستگاه خودپرداز بانک ۱۰ میلیون تومان در روز است.

کد خبر 846725 منبع: فارس برچسب‌ها خبر مهم بانک بانک مرکزی

دیگر خبرها

  • جزییات حراج بعدی شمش طلا در هفته آینده
  • کارت بانکی این شش بانک حذف می‌شوند
  • طرح یسنا؛ یارانه ۶۰۰ هزارتومانی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟ + جزییات
  • کارت‌های بانکی اعتباری روسی به زودی به ایران می‌آیند
  • جزییات برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در استان فارس اعلام شد
  • سقف تراکنش غیرحضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • سقف تراکنش غیر حضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • در هنگام سوخت گیری از کارت سوخت شخصی استفاده کنید
  • اعلام جزییات یارانه جدید ۶٠٠ هزار تومانی
  • ماجرای تخلف و درگیری جایگاه سوخت در اراک چه بود؟