Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-29@00:45:34 GMT

تاکید بر ضرورت بیمه زنان خانه دار

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۱۱۲۹۲

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، نواداد در جلسه کارگروه بانوان و خانواده  با اشاره به اقدام تامین اجتماعی در خصوص بیمه زنان خانه دار 18 تا 50 ساله خواستار اطلاع رسانی از این امر و سوق دادن زنان خانه دار به این امر شد.
مدیر کل تامین اجتماعی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: زنان خانه داری که حداقل دارای 10 سال سابقه پرداخت حق بیمه می باشند نیز می توانند بدون لحاظ شرط سنی نسبت به ارائه و تقاضا و انعقاد قرار داد بیمه اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بشرخواه افزود: اگر پدر خانواده فاقد پوشش بیمه ای باشد، متقاضی بیمه زنان خانه دار می تواند با پرداخت حق سرانه درمان مصوب ، فرزندان خود را بیمه درمانی کند.
در این جلسه نماینده دانشگاه علوم پزشکی استان گزارشی از میزان مرگ و میر زنان باردار ، گرایش زنان به زایمان طبیعی و سزارین و علل مرگ ومیر زنان ارائه کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: بیمه زنان خانه دار بانوان خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۱۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت نامناسب تامین داروی بیماران تالاسمی / سازمان غذا و دارو و بانک مرکزی به تعهداتشان عمل نکردند

یونس عرب مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز درخصوص مشکلات این بیماران گفت: وضعیت تامین داروی بیماران تلاسمی خوب نیست و در اردیبهشت ماه موجودی داروی این بیماران به پایان می‌رسد؛ به این دلیل که سازمان غذا و دارو و بانک مرکزی بر خلاف دستور رئیس جمهور ارز مورد نیاز برای تامین داروی بیماران را پرداخت نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید بازنشستگی با سابقه کمتر مطالبه بیماران خاص از دولت / افزایش سن هم دردی بر دردها افزود

وی افزود: پرداخت ارز هفت ماه به تعویق افتاده و همین الان هم شرایط سخت است و شاهد مرگ و میر بیماران تلاسمی هستیم.

عرب عنوان کرد: بخش زیادی از بیماران با مصرف داروهای تولید داخل به ویژه در مورد داروهای تزریقی دچار عوارض شده‌اند، به همین جهت ناچار به استفاده از داروهای وارداتی هستند. از طرفی مواد اولیه داروهای تولید داخل وارداتی هستند و به همین دلیل پرداخت به موقع ارز بسیار مهم است. در حال حاضر کمبود دو داروی دسفرال و جیدنیو وجود دارد.

وی ادامه داد: علاوه بر این صندوق بیماران لاعلاج در اختیار بیمه سلامت قرار گرفته و این صندوق برخلاف تعهدی که به بیماران داده، خدمات را محدود کرده و پرداختی مشخص و واضحی به بیماران ندارد. این موضوع باعث شده تا پرداخت از جیب بیماران افزایش پیدا کند.

مدیرعامل انجمن تالاسمی توضیح داد: اساساً اداره این صندوق توسط یک سازمان بیمه‌گر ریشه این مشکلات است؛ چراکه یک سازمان بیمه‌گر نمی‌تواند ماهیت مددکاری داشته باشد. از طرفی توزیع ناعادلانه بودجه بیماران صعب العلاج بین گروه‌های درگیر بیماری یکی از معضلات مهم این بیماران در حال حاضر است.

انتهای پیام/

پرستو خلعتبری کد خبر: 1225395 برچسب‌ها دارو

دیگر خبرها

  • بیمه تکافل چه تمایزی با دیگر بیمه‌های بازرگانی دارد؟
  • افزایش سن بازنشستگی در سال ۱۴۰۳ تعیین تکلیف می‌شود؟
  • حرمت ماه مبارک رمضان در ایام عید نوروز صیانت شود
  • ضرورت پایش مزارع و مبارزه با زنگ زرد گندم در استان فارس
  • ضرورت پایش مزارع و مبارزه با زنگ زرد گندم در فارس
  • ارائه خدمات رایگان به آسیب دیدگان در مراکز بهزیستی
  • نحوه دریافت بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۳ + جدول
  • امسال چند ماه می‌توانیم بیمه بیکاری دریافت کنیم؟
  • تاریخ اعمال افزایش حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • وضعیت نامناسب تامین داروی بیماران تالاسمی / سازمان غذا و دارو و بانک مرکزی به تعهداتشان عمل نکردند