Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-16@03:55:17 GMT

ستاد توسعه زیست‌فناوری رویکرد توسعه محور دارد

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۱۱۳۱۳

ستاد توسعه زیست‌فناوری رویکرد توسعه محور دارد

به گزارش گروه علم‌وفناوری ایسکانیوز، مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بازدید از پژوهشکده گیاهان و مواد اولیه دارویی دانشگاه شهید بهشتی، گفت: وظیفه اصلی ستاد؛ سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی ملی، هماهنگی و هم‌افزایی منابع و امکانات کشور نظارت بر پیشرفت زیست‌فناوری در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: رویکرد ستاد توسعه زیست فناوری در حمایت هایی که انجام می دهد رویکرد توسعه محور است و به هیچ عنوان انفعالی برخورد نمی کند.
پژوهشکده گیاهان و مواد اولیه دارویی دانشگاه شهید بهشتی دارای بخش‌های گیاه‌شناسی، میکروبیولوژی، فیتوشیمی، شیمی دارویی، کشاورزی و مهندسی شیمی است و پژوهش‌های انجام شده و جاری در این پژوهشکده در راستای کشف داروهای جدید، تهیه مواد اولیه برای تولید داروهای جدید با خواص زیستی خاص و هم‌چنین تهیه مواد اولیه دارویی برای تولید داروهای موجود در بازار همراه با نوآوری در تهیه این مواد است.
سنتز مشتقات جدید دارویی با استفاده از ترکیبات راهنمای (Lead compounds) گیاهی و میکروبی و تهیه فرمولاسیون‌های جدید برای افزایش فراهم‌آوری زیستی این مواد، از جمله پژوهش‌های مهم در حال انجام در پژوهشکده است. در بخش تولید گیاهان دارویی فلور ایران و هم‌چنین بومی‌سازی و اهلی کردن گیاهان دارویی، مطالعات باززایی و فرآیندهای کشت سلول‌های گیاهی به منظور تولید متابولیت‌های ثانویه با کاربرد دارویی نیز تجربیات ارزشمندی توسط پژوهشگران پژوهشکده به دست آمده است.
پژوهشکده با دارا بودن بخش‌های مرتبط، پایش بسیار خوبی از بستر گیاهان دارویی کشور داشته و بهترین و تخصصی‌ترین هرباریوم گیاهان دارویی کشور را دارد. از سوی دیگر انجام انواع مختلفی از آزمایش‌های آنالیز شیمیایی و بررسی فعالیت زیستی مواد گوناگون، در پژوهشکده امکان‌پذیر است و در بخش تولید ترکیبات طبیعی (از گیاهان) دانش فنی و امکانات خوب و مناسبی در حد آزمایشگاهی و نیمه صنعتی (پایلوت) وجود دارد.

انتهای پیام/

169 / 279 علم وفناوری زیست فناوری دانشگاه پژوهش کشف دارو تولید دارو

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: علم وفناوری زیست فناوری دانشگاه پژوهش کشف دارو تولید دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۱۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص یک میلیارد تومان به کسب‌وکارهای مبتنی بر هوش مصنوعی

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی و رباتیک در هجدهمین رویداد رقابت‌های استارتاپی دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: این ستاد آمادگی دارد تا از کسب و کارهای آنلاین دارای TRLسطح ۳ یا بالاتر و مبتنی بر هوش مصنوعی تا سقف یک میلیارد تومان حمایت کند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، بهروز مینایی؛ دبیر ستاد توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی و رباتیک در هجدهمین رویداد رقابت‌های استارتاپی دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: این ستاد آمادگی دارد تا از کسب و کارهای آنلاین دارای TRLسطح 3 یا بالاتر و مبتنی بر هوش مصنوعی تا سقف یک میلیارد تومان حمایت کند.

بهروز مینایی؛ دبیر ستاد توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی و رباتیک در هجدهمین رویداد رقابت‌های استارتاپی دانشگاه علم و صنعت ایران، با بیان اینکه دانشگاه‌ها نقش مهمی در رشد و توسعه کسب و کارهای استارتاپی دارند، اظهار کرد:  باید فضای کارآفرینی دانشگاهی توسعه یابد.

هوش مصنوعی و فناوری ماهواره‌ای به حفاظت پرندگان کمک می‌کند

رویداد رقابت‌های استارتاپی با حضور بنیان‌گذاران استارتاپ‌ها، دانشجویان و علاقه‌مندان به کسب و کار با هدف شناسایی شرکت‌های خلاق، در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی و رباتیک، جمعی از اساتید دانشکده‌های برق، کامپیوتر و مکانیک دانشگاه علم و صنعت ایران، برخی از مدیران فعال پژوهشی دانشگاه، مهدی مقیمی؛ مدیر دفتر همکاری‌های علمی، صنعتی و فناوری دانشگاه علم و صنعت، علیرضا رضایی؛ مدیر فن‌بازار البرز و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و نوری مدیر خانه خلاق و نوآوری ایلسا از جمله شرکت‌کنندگان و سخنرانان در این رویداد بودند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تولید و تجاری‌سازی ۱۷ محصول از گیاهان دارویی توسط یک شرکت فناور
  • خودکفایی صنعت داروسازی با ورود به تولید مواد اولیه دارویی
  • آثار تولید مواد اولیه دارویی در خودکفایی صنعت داروسازی
  • بازیافت آجر و مواد نسوز در صنعت فولاد
  • نورهای مصنوعی جایگزین نورخورشید برای رشد گیاهان
  • توسعه کشت گیاهان کم‌آب‌بر در استان بوشهر/ الگوی کشت اصلاح می‌شود
  • تقویت ناوگان مکانیزاسیون کاشت گیاهان دارویی بوشهر
  • سلامت مردم قربانی هیچ توسعه ای در استان نخواهد شد
  • پیش‌بینی تولید ۱۲۰ هزار نهال در نهالستان موقت بهار طی سال‌جاری
  • اختصاص یک میلیارد تومان به کسب‌وکارهای مبتنی بر هوش مصنوعی