Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سفیر ایران دربغداد، تاکید کرد که باید گام هایی بیشتری برای گسترش روابط اقتصادی بین دو کشور ایران وعراق برداشته شود وموانع موجود در این زمینه با همکاری و تلاش دو کشور رفع شود.

به گزارش ایسنا ، سید موسی علیزاده طباطبایی که در جمع تجار ایرانی وعراقی شرکت کننده در نمایشگاه بین المللی عراق صحبت می کرد ، گفت :حضور قوی شرکت های ایرانی  در نمایشگاه بین المللی عراق آنهم پس از تلاش های واقعا مذبوحانه ای که دشمنان  دوستی دو ملت همسایه برای ایجاد فاصله و التهاب انجام دادند ،جای خوشحالی دارد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خطاب به تجار شرکت کننده با بیان این که این حضور نشان می دهد تحلیل منفی گرایانه در خصوص رابطه عمیق دو کشور دوست، همسایه و برادر صحیح نیست، اظهار کرد: حضور شما در این نمایشگاه ،بعد از حضور مردمی زوار ایرانی اربعین حسینی در عتبات عالیات و استقبال گرم مردم نجیب عراق از آنها ، نشان می‌دهد که روابط جمهوری اسلامی ایران با دولت و ملت عراق عمیق تر از آن است که از دسیسه ها و فتنه انگیزی‌ها تاثیر جدی ببیند ،هر چند دشمنان به توطئه های خود  ادامه دهند. ما دو کشور و دو ملتی نیستیم که با فاصله های دور، صرفا بر اساس منافع تجاری بخواهیم ارتباطی را تداوم بخشیم.بلکه در واقع دو کشوری هستیم که تاریخ، جغرافیا و فرهنگ مشترک داریم و مطمین هستیم که هیچ موجی نخواهد توانست به این روح مشترک آسیب رساند .

  این دیپلمات ارشد ایرانی در عراق در ادامه سخنان خود ادامه داد :نکته مهم دیگر این است که شما تجار و صنعتگران عزیز انسان هایی هستید که با تدبیر، تلاش و پشتکار زمینه های زیست بهتر و رفاه را برای انسان های دیگر فراهم می کنید، چرا که امروز بعد از شکست فتنه داعش، نوبت همه مااست که به مردمان کشورمان و بخصوص نسل های آینده امیدهای روشنی برای فردای بهتر بدهیم .

وی در همین چارچوب با بیان این که امروز چشم بسیاری از جوانان ایرانی و عراقی به شما است، افزود :می توانیم نگاه بلند مدت به یک سرمایه گذاری پایدار داشته باشیم که علاوه بر سود تجاری فرصت های اشتغال برای جوانان دو کشور فراهم کند . می‌توان به  تاسیس شرکت های مشترک فکر کرد و با همکاری مشترک به گسترش همکاری های اقتصادی روی آوریم. جوانان مستعد عراقی و ایرانی سرمایه انسانی قوی هستند و سازندگی در کشورها زمانی به ثمر می نشیند که از سرمایه مادی به عنوان زمینه ای برای بکارگیری سرمایه انسانی نگاه کنیم.  

معاون سفیر ایران در عراق با بیان این که الحمدلله طی چند سال گذشته توانسته ایم با حمایت مقامات عالی دو کشور مرزهای طولانی فیمابین را به مرزهای دوستی و همکاری های اقتصادی تبدیل کنیم ، خاطرنشان کرد: در این رابطه مناسب است  گام هایی بیشتر برای گسترش روابط اقتصادی بین دو کشور برداشته شود و باید با همکاری دو کشور و شما عزیزان موانع موجود برداشته شود به نظر اینجانب با عنایت به روابط سیاسی و مردمی عالی دو کشورهمسایه می توانیم حجم مبادلات اقتصادی و سرمایه گذاری دو کشوررا بیش از پیش توسعه  دهیم .

وی در بخش دیگری از سخنان خود در جمع تجارایرانی و عراقی  گفت :همانگونه که دولت و مردم ایران در کنار دولت و مردم عراق برای مبارزه با تروریسم ایستادند امروز نیز جمهوری اسلامی ایران آماده است تجربیات علمی و بازسازی خود را در اختیار کشور همسایه قرار دهد، به طور نمونه شرکت های دانش بنیان و یا  پیمانکاری ایران توانایی های ارزشمندی در ایجاد فعالیت صنعتی در عراق و ایجاد شرکت های مشترک ایرانی و عراقی دارند.

این مقام مسئول در سفارت ایران در بغداد تصریح کرد :ما به عنوان سفارت  وظیفه خود می دانیم تا بسترها و تسهیلات لازم را برای ورود و فعالیت های گسترده تجار در دو کشور فراهم نماییم و تلاش کنیم در سرحد امکان موانع را از سر راه برداریم. بر همین اساس طی دو سال گذشته تمرکز اصلی سفارت بر فعالیت اقتصادی بوده است و شما به خوبی نتیجه این فعالیت را در روابط دو کشور شاهد هستید .

 به گزارش ایسنا ،در این نشست «جعفر الحمدانی» رییس اتحادیه اتاقهای بازرگانی عراق ضمن استقبال از حضور قوی  شرکت های ایرانی در  چهل و پنجمین نمایشگاه بین المللی بغداد اظهار کرد : علیرغم تحریم علیه ایران دو کشور مبادلات خود را به شدت افزایش داده اند به طوری که در 6 ماه اول سال جاری حجم مبادلات  نسبت به 6 ماه سال 2017 از چهار میلیارد دلار به 6.400 میلیارد دلار بالغ شود.

وی ادامه داد: میزان سفر جهانگردان عراقی به ایران  طی شش ماه اول سال جاری حدود 17 در صدافزایش یافته و میزان  صدور گاز و برق ایران نیز حدود 40 در صد افزایش داشته است و این نشان می دهد که علیرغم مشکلات موجود، اراده دو کشور برای افزایش روابط اقتصادی وجود دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سفارت ایران در بغداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۱۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشان «خورشید تابان» امپراطور ژاپن به معصومه ابتکار رسید

طی مراسمی در سفارت ژاپن در تهران، سفیر تسو کادا تاماکی، نشان امپراطور ژاپن را به خاطر اقدامات موثر معصومه ابتکار در عرصه بین المللی و تقویت روابط دوستی بین دو کشور اهدا کرد.

به گزارش خبرآنلاین، وی طی سخنانی گفت: عالیجناب امپراطور این نشان را برای قدردانی از نقش شما در تقویت روابط دوستی بین دو کشور اعطا کرده اند؛ شما نقش عمده در تقویت روابط دوجانبه زمان تصدی پست رئیس سازمان محیط زیست و معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده داشته اید و من برای این دستاورد‌ها صمیمانه تشکر می‌کنم

معصومه ابتکار هم در سخنانی گفت: پذیرش "نشان خورشید تابان" برای من افتخاری بزرگ است. از امپراطور ژاپن و همه کسانی که در این زمینه موثر بوده اند و سفارت ژاپن تشکر می‌کنم

دستاورد‌ها نتیجه کار جمعی و صبر و استقامت در برابر چالش‌ها بوده

امروز بیش از هر زمانی روابط دوجانبه بین کشور‌ها با هدف مقابله با دو تهدید حیاتی علیه کره مسکون بشر ضرورت دارد؛ جنگ و تخریب زیست بوم. صلح جهانی با جنایات اسراییل تهدید می‌شود.

دیگر خبرها

  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است
  • فعالیت شرکت‌های صوری متوقف می‌شود
  • مرتضوی: عمل به قرآن در جوامع اسلامی سبب اتحاد بیشتر می‌شود
  • ایرانی‌هایی که در کشور خود هم برگ هویت ندارند
  • تحریم‌های اقتصادی به قالی‌بافان سنتی در ایران ضربه زده است
  • خاتمی: دشمن برای کشور مشکل اقتصادی ایجاد کرده است/ دشمن می خواهد حیا و عفت بانوی ایرانی را نابود کند
  • الکترونیک محور شدن مجوزها به معنی افزایش شفافیت و پیش‌بینی‌پذیری اقتصادی کشور است
  • بیش از ۳۰ درصد کل مالیات کشور در سال گذشته توسط شرکت‌های خصولتی پرداخت شده است
  • نشان «خورشید تابان» امپراطور ژاپن به معصومه ابتکار رسید
  • آرزوی زیبای طراح ایرانی شرکت BMW، مردم ایران را احساسی کرد | فیلم