Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-20@14:30:13 GMT

10 هکتار اراضي کشاورزي سرخه هموارسازي شد

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۱۱۳۸۸

10 هکتار اراضي کشاورزي سرخه هموارسازي شد

خبرگزاري آريا - سمنان- ايرنا- مدير جهاد کشاورزي شهرستان سرخه گفت: عمليات تجهيز و هموارسازي اراضي کشاورزي در 10 هکتار از اراضي کشاورزي اين شهرستان انجام شد.

به گزارش ايرنا، فاطمه سعيدي شامگاه سه شنبه به خبرنگاران اظهار داشت: اجراي عمليات تجهيز و هموار سازي اراضي در روستاي صوفي آباد شهرستان سرخه با صرف اعتبار 180 ميليون ريال انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي، بهره‌برداري بهينه از منابع آب و خاک، صرف جويي در مصرف آب در بخش کشاورزي و همچنين ايجاد بستر مناسب براي کشت و کار را از اهداف اجراي عمليات هموار سازي مزارع کشاورزي عنوان کرد.
به گزارش ايرنا، وسعت اراضي کشاورزي اين شهرستان 2 هزار و 500 هکتار است و بيش از هزار و 600 هکتار اراضي باغي در اين شهرستان وجود دارد.
به گفته سعيدي، يکي از رويکردهاي دولت تدبير و اميد براي مديريت منابع آبي و افزايش بهره وري و توليد در بخش کشاورزي استان سمنان، اجراي طرح هموار سازي اراضي است.
مدير جهاد کشاورزي شهرستان سرخه، يکنواختي عمق آبياري، کاهش زمان آبياري، جلوگيري از هدر رفت آب، افزايش کيفي عمليات زراعي، کاهش نيروي انساني، افزايش سطح زير کشت و افزايش بازدهي و ارزش افزوده را از مزاياي هموارسازي و اجراي عمليات تسطيح در سطح اراضي برشمرد.
وي اظهار داشت: به منظور اجراي طرح‌هاي زيربنايي در بخش کشاورزي شن ريزي جاده‌هاي بين مزارع در شهرستان سرخه انجام شده است.
سعيدي تصريح کرد: : عمليات شن ريزي جاده بين مزارع منطقه اسدآباد سرخه با اعتبار بالغ بر 750 ميليون ريال از محل اعتبارات استاني انجام شد.
مدير جهاد کشاورزي شهرستان سرخه اضافه کرد: در زمان حاضر حدود 600 متر عمليات شن‌ريزي جاده بين مزارع اجرايي شده است.
وي، تسهيل در تردد کشاورزان و بهره برداري بهينه از اراضي کشاورزي و انتقال آسان تر محصولات توليدي کشاورزان را از جمله اهداف اجراي عمليات شن ريزي جاده بين مزارع در شهرستان سرخه مطرح کرد.
مدير جهاد کشاورزي شهرستان سرخه گفت: اجراي عمليات تسطيح در مزارع کشاورزي سرخه نيازمند تامين اعتبار است و با تخصيص اعتبارات لازم اين عمليات در وسعت بيشتري از اراضي کشاورزي انجام خواهد شد.
به گزارش ايرنا، شهرستان سرخه در 20 کيلومتري مرکز استان سمنان قرار دارد و جمعيت شهرستان سرخه در سرشماري نفوس و مسکن 1395 حدود 15 هزار و 300 نفر برآورد شده است.
7342/6103
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۱۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گلرنگ از ۳۲۰ هکتار اراضی در کرمان

درویشی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: برداشت محصول گلرنگ از ۳۲۰ هکتار اراضی کشاورزی زیر کشت این محصول با تعداد ۶۱۴ بهره بردار در سطح شهرستان کرمان آغاز شد.

 

وی میزان پیش بینی تولید امسال در شهرستان کرمان را یک تن در هکتار دانه، ۲۰۰ کیلوگرم گل خشک و ۷۰۰ کیلوگرم گل‌تر اعلام کرد و ادامه داد: ارقام کشت شده در استان، شامل: رقم گل مهر، گلدشت و بومی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان تصریح کرد: مقاومت بالا به شوری، پایین بودن نیاز آبی و اصلاح بافت خاک، عملکرد نسبتا خوب و صرفه اقتصادی و همچنین مقاومت زیاد به ریزش، علت استقبال از کشت گیاه روغنی گلرنگ در سال‌های گذشته بوده است.

وی تصریح کرد:سیستم ریشه‌ای متراکم و عمیق گلرنگ موجب بهبود بافت خاک و منافذ آن شده و در تناوب با گندم موجب اختلال در چرخه زندگی آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز می‌شود.

درویشی گفت: می‌توان روغن دانه گلرنگ را به دلیل دارا بودن اسید‌های چرب غیراشباع، یکی از سالم‌ترین روغن‌های نباتی توصیف کرد و بیان داشت:می توان از گل گیاه گلرنگ در صنایع داروسازی و رنگرزی و کنجاله آن به عنوان نیمه مکمل پروتئین در تغذیه دام و طیور و ساقه این گیاه برای علوفه دام استفاده کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • برداشت گلرنگ از ۳۲۰ هکتار اراضی در کرمان
  • اجرای قانون حدنگار اراضی کشاورزی در کرمان عقب‌ماندگی دارد
  • مبارزه با سن گندم و علف‌های هرز در۹۰ هزار هکتار از مزارع
  • تجهیز۴۰ هزار هکتار اراضی خراسان جنوبی به سامانه‌ نوین آبیاری
  • مبارزه با آفت سن گندم در بیش از ۱۵ هزار هکتار از مزارع مهاباد
  • پیش بینی تولید بیش از ۹۳ هزار تن محصول گندم در شهرستان میاندوآب
  • کاهش گردوغبار در خوزستان با پراکنش اراضی کشاورزی
  • تجهیز و نوسازی ۱۵۰ هکتار از شالیزار‌های آمل
  • آغازعملیات مبارزه با آفات و علفهای هرز در گندمزارهای مهاباد