Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه سعیدی بعد از ظهر سه شنبه ضمن بازدید از دبستان «علامه طباطبایی» و هنرستان «آفرینش» پردیس طی سخنانی گفت: معلمان پردیس با توجه به مشکلات موجود و نیز تراکم بالای دانش آموزی در کلاس ها و کمبود امکانات آموزشی، فضای آموزشی و ورزشی و مهاجر پذیری بالای این شهرستان کار دشواری را بر عهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جذب ۲۷۰ نیروی آموزشی جدید در پردیس برای سال تحصیلی آینده

وی ضمن شنیدن درد دل ها، انتقادات، پیشنهادات و مشکلات مدارس و معلمان و تقاضاهای آن ها به بحران مالی آموزش  پرورش در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: به دلیل بازنشستگی پیش از موعد معلمان با ۳۰ روز حقوق که در گذشته اعمال شد، کیفی ترین معلمان را از دست دادیم و هیچ برنامه ریزی نیز برای جذب نیرو انجام نگرفت و امروز با توجه به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش مشکلات متعددی گریبان گیر آموزش کشور شده است.

نماینده مردم شهرستان های پردیس، تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی از جذب ۲۷۰ نیروی انسانی آموزشی جدید در پردیس برای سال تحصیلی آینده با توجه به پیگیری های مدیریت آموزش و پرورش این شهرستان خبر داد و گفت: طبق این آمار بالاترین جذب نیرو در استان تهران را  پردیس خواهد داشت.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ایاب و ذهاب، افزایش هزینه عوارض آزادراه تهران- پردیس، نداشتن امکانات رفاهی مناسب و تامین مسکن فرهنگیان را از عمده‌ترین مشکلات معلمان مدارس پردیس دانست و گفت: با همکاری دفتر نمایندگان و اداره آموزش پرورش شهرستان پردیس این مسائل  پیگیری و حل خواهد شد.

با جداسازی دانش آموزان تحت عنوان آموزشگاه های نیمه دولتی و تیزهوشان مخالفم

سعیدی با بیان این که مخالف جداسازی دانش آموزان از یکدیگر برای تحصیل در آموزشگاه های نمونه دولتی و تیزهوشان هستم و آن را قبول ندارم، گفت: بهترین و کیفی ترین حالت آموزشی برای تحصیل ۲۵ الی ۳۰ دانش آموز در یک کلاس است، که به دلیل هجوم جمعیت مسکن مهر به پردیس و کمبود فضای آموزشی در حال حاضر تراکم  دانش آموزی در پردیس محسوس است، که با پیگیری های متعدد تلاش داریم این مشکل حل شود.

نماینده مردم شهرستان های پردیس، تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی سختی کار معلمان حق التدریس را مورد اشاره قرار داد و افزود : با وجود  بحران اقتصادی در کشور و بر اساس  رایزنی های متعدد با ریاست جمهوری و دستور رسیدگی وی در حوزه بیمه حق التدریسان که  قرار بود، ۲۵ درصد مبلغ بیمه به روز حساب شود، اکنون برای حق التدریسان سابقه دار به ۹ درصد رسیده و این قدم خیلی مهمی محسوب می شود ، چون توجه به دغدغه و آرامش معلم و دانش آموزان ، پایه و اساس کار هر جامعه ای است.

وی در ادامه با اشاره به رسالت معلمان گفت : فرهنگ سازی در هر جامعه ای باید از مدارس و دبستان شروع شود و اگر بخواهیم جامعه ای متعالی و فعالیتی بهینه انجام بگیرد، باید دبستان، دانش آموز و معلم را مورد توجه قرار داد .

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۱۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تلاش برای افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان

استاندار خوزستان گفت: با توجه به وضعیتی که در آموزش و پرورش داریم، معلمان، مدیران، دانش‌آموزان و خانواده‌ها در مدت باقیمانده سال تحصیلی دست در دست هم دهند و تلاش کنند معدل امتحانات نهایی پایه دهم تا دوازدهم رشد داشته باشد چون معدل این مقطع در تعیین رتبه‌های کنکور سراسری تأثیرگذار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، علی اکبر حسینی محراب امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در پایان نشست شورای آموزش و پرورش خوزستان در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه هفته بزرگداشت مقام معلم هستیم در جلسه امروز موضوعات مربوط به انتخاب معلمان و مدارس نمونه مطرح شد.

وی افزود: این مناسبت فرصتی است که از زحمات معلمان و اساتید قدردانی کنیم، در سطح کشور نیز دیدار معلمان نمونه کشور با مقام معظم رهبری نیز برگزار خواهد شد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: موضوع دیگری که مطرح شد در خصوص جهش تحصیلی بود، در این زمینه با توجه به وضعیتی که در آموزش و پرورش داریم معلمان، مدیران، دانش‌آموزان و خانواده‌ها در مدت باقی‌مانده سال تحصیلی دست در دست هم دهند و تلاش کنند معدل امتحانات نهایی پایه دهم تا دوازدهم رشد داشته باشد چون معدل این مقطع در تعیین رتبه‌های کنکور سراسری تأثیرگذار است.

حسینی محراب ادامه داد: موضوع دیگری که در نشست امروز مطرح شد نرم‌افزار شاد بود. با توجه به تکنولوژی‌های ارتباطی جدید چنین ابزارهایی می‌تواند در رفع اشکال دروس مختلف برای دانش‌آموزان و در نهایت در رقابت آزمون سراسری کمک شایانی داشته باشد.

وی اضافه کرد: در حوزه ساخت و ساز مراکز آموزشی گزارش ارائه شده توسط اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس امیدوارکننده بود، امیدواریم سازمان برنامه و بودجه و دیگر دستگاه‌های متولی و همچنین خیرین مدرسه‌ساز نیز این مسیر را تسهیل نمایند.

استاندار خوزستان تاکید کرد: در خصوص کمبودهایی که در برخی مدارس استثنایی وجود دارد نیز مباحثی مطرح شد که برای رفع این موارد پیگیری لازم صورت می‌گیرد.

کد خبر 747041

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه به افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • تقویت جایگاه مدارس مستلزم رفع محدودیت‌ها و تفویض برخی اختیارات است
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • لزوم تلاش برای افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • ساخت و ساز مراکز آموزشی در خوزستان تسریع یابد
  • ساخت و ساز مراکز آموزشی استان امیدوارکننده است
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • دریافت شهریه مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی تنها براساس کیفیت آموزشی
  • ظلمی به نام تنبیه بدنی
  • نواختن زنگ سلامت در مدارس شهرستان خوی