Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@20:34:13 GMT

کنگره بین المللی سلامت برای صلح در شیراز گشایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۱۱۷۰۴

کنگره بین المللی سلامت برای صلح در شیراز گشایش یافت

شیراز- ایرنا- نخستین کنگره بین المللی سلامت برای صلح شامگاه سه شنبه با حضور جمعی از مسئولان، صاحب نظران و استادان دانشگاه در شیراز گشایش یافت.

به گزارش ایرنا و بنا بر اعلام دبیر علمی این کنگره، همکاری های بین المللی برای تثبیت صلح از جمله نشست های تخصصی است که در این کنگره با حضور جمعی از اعضای پزشکان بدون مرز و صلیب سرخ جهانی و نهادهای مشابه برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته دکتر علیرضا صالحی، در مدت سه روز برپایی این کنگره، نقش تشکل های مردمی در گفتمان سلامت برای صلح نیز در این کنگره تبیین و همچنین درباره سلامت روان و گفتمان سلامت برای صلح در این کنگره بحث می شود.
بر این اساس، نقش دولت‌ها و نظام‌های ملی سلامت در ایجاد صلح، ارزش‌های انسانی، اخلاق پزشکی و صلح‌گستر، نقش متخصصان سلامت در صلح گستری و سلامت برای صلح در خاورمیانه از دیگر محورهای اصلی این کنگره است.

** ملت ایران با وجود تحریم‌های 40ساله در مسیر صلح گام برداشته است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سخنانی در آیین گشایش این کنگره گفت: ملت ایران 40سال است که خشونت ایالات متحده و متحدانش را تحمل می کند اما به واسطه نوع دوستی که در فرهنگ اصیل ایرانی است، همواره در مسیر صلح حرکت کرده است.
دکتر علی بهادر با اشاره به ابعاد مهرآمیز و انسانی دین اسلام افزود: خداوند دینی غیر از مهر و محبت به انسان هدیه نمی کند و افتخار ما این است که پیامبر ما، رسول رحمت برای جهانیان است.
وی اظهار داشت: افرادی مانند ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و گروهک تکفیری داعش درکی از انسانیت ندارند و دشمنان، ایرانی را جنگ طلب می خوانند اما ایرانیان چگونه می توانند جنگ طلب باشند؟ آیا ایرانی ها به جرم آنکه می خواهند پیشرفت کنند، باید تحریم شوند؟
بهادر با طرح این پرسش که چگونه ایرانیانی که پیرو دین رحمت هستند، می توانند جنگ طلب باشند، ابراز داشت: ایرانیانی که مدام این شعر حافظ را زمزمه می کنند:«آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است/با دوستان مروت با دشمنان مدارا» نمی‌توانند جنگ‌طلب باشند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه در آیات مختلف قرآن به محبت و مهربانی سفارش شده است، جنگ و خشونت را ناشی از دور شدن از خدا دانست و افزود: کسانی که پیروان راستین اسلام را جنگ طلب می خوانند، درکی درستی از اسلام ندارند و در مقابل، گروهک هایی مانند داعش نیز هیچ گاه اسلام واقعی را درک نکرده‌اند.
وی ادامه داد: جنگ طلبی های سیاستمداران قدرت طلب دنیا موقعیتی را ایجاد کرده که سلامت انسان را به خطر انداخته است.

** تحریم دارویی، مصداق خشونت علیه بشریت است
بهادر افزود: منظور از جنگ و خشونت تنها جنگ و خون ریزی نیست و انواع تحریم های ظالمانه و ناعادلانه پزشکی، اقتصادی، دارویی و غذایی را نیز شامل می شود؛ تحریم هایی که مصداق خشونت علیه بشریت است و متاسفانه مورد تایید یا سکوت مجامع بین المللی قرار گرفته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: امروز کسانی که درکی از انسانیت ندارند، فرد یا افرادی که برخلاف معیارهای انسانی رفتار می‌کند را صلح‌طلب نامیده می‌نامند.
وی خاطرنشان کرد: کج روی و انداختن کشورها به جان هم موقعیتی را فراهم کرده که سلامت انسان را مورد هدف قرار داده است.
بهادر گفت: نیروهای بخش سلامت در فضای ناعادلانه خون‌ریزی و جنگ نقش مهم مهیا کردن ارائه خدمات سلامت در مواقع بحرانی ناشی از جنگ و خشونت را بر عهده دارند.
وی اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای نخستین بار در کشور، در مسیر صلح و سلامت اجتماعی حرکت کرده و کنگره سلامت برای صلح نیز در همین راستا برگزار شده است و امیدواریم با ایجاد یک دبیرخانه دائمی گامی برای شناساندن نقش ضابطین سلامت در مواقع جنگ و بحرانی تثبیت شود.
کنگره بین المللی سلامت برای صلح پس از برگزاری نشست های تخصصی و آیین های فرهنگی و ادبی به همین مناسبت پنجشنبه 24 آبان به کار خود پایان می دهد.
شیراز از آن رو میزبان برگزاری این رویداد فرهنگی ، اجتماعی سیاسی شده که هم کانون تسامح و همزیستی و مهد شاعران و اندیشمندان مروج صلح است و هم به عنوان قطب علوم پزشکی در جنوب کشور جمع زیادی از فعالان عرصه سلامت را در خود جای داده است.
بنا بر اعلام دست اندرکاران برگزاری این کنگره، فعالان عرصه سلامت در این کنگره سه روزه بر تسامح و همزیستی در عرصه بین المللی تاکید می کنند و پیام مظلومیت ملت ایران را که درسالهای گذشته قربانی تروریسم و خشونت و جنگ بود و در سالهای اخیر با تحریم های ظالمانه آمریکا و استکبار دست و پنجه نرم می کند به گوش جهانیان خواهند رساند.
۷۳۷۵ / 2027/ 6113

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سلامت براي صلح كنگره بين المللي علوم پزشكي شيراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۱۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرودگاه بین المللی شیراز موفق به اخذ گواهینامه فرودگاهی از سازمان هواپیمایی کشوری شد

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس گفت: فرودگاه شهید دستغیب شیراز به عنوان نخستین فرودگاه دارای نظامنامه جامع فرودگاهی منطبق با پارت ADR و مقررات اجرایی آن، گواهینامه فرودگاهی دریافت کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، فخرالدین کشاورز، امروز_ چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در آئین اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین‌المللی شیراز، اظهار کرد: در یک‌وسال ونیم اخیر، برنامه‌های پرشماری از جمله مستندسازی، برگزاری جلسات و کمیته‌های ویژه، ممیزی‌های داخلی، آموزش، ممیزی سازمان هواپیمایی کشوری و رفع یافته‌ها در مسیر اخذ گواهینامه فرودگاهی انجام شد.

وی افزود: یکی از عمیق‌ترین و سخت‌گیرانه‌ترین ممیزی‌های سازمان هواپیمایی کشوری در موضوع گواهینامه فرودگاهی در خصوص فرودگاه شیراز انجام شد که با افتخار از آن استقبال کردیم.

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس تصریح کرد: از ابتدا می‌دانستیم برای اخذ گواهینامه و ایجاد استانداردهای لازم باید پذیرای ممیزی‌های سخت‌گیرانه باشیم و از همین رو با ایجاد بستر لازم برای آموزش و برنامه‌ریزی منظم، فرودگاه شیراز را برای این مهم آماده شد.

کشاورز ادامه داد: این گواهینامه، امروز توسط رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی و جمعی از مقامات استانی و فعالان حوزه هوانوردی در محل فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز اعطا شد.

وی خاطرنشان کرد: فرودگاه شیراز، پس از طی فرایندهای مختلف تدوین نظام‌نامه، دستورالعمل‌های عملیاتی، برگزاری کلاس‌های آموزشی، انجام ممیزهای متعدد، رفع یافته‌های غیراستاندارد موفق به اخذ گواهینامه فرودگاهی از سازمان هواپیمایی کشوری شده است.

وی اضافه کرد: این فرایند با همکاری کامل و سازنده دفتر مقررات فرودگاهی، پست مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و مدیریت ایمنی شرکت و دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان با موفقیت انجام شده است.

به گزارش ایمنا، اخذ گواهینامه فرودگاهی که در زمره شاخص‌های توسعه خدمات و ارتقای ایمنی هوانوردی از منظر سازمان جهانی هواپیمایی کشور (ایکائو) است، یکی از الزامات ملی و بین‌المللی است که شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران باید نسبت به اخذ آن در درجه اول برای فرودگاه‌های بین‌المللی اقدام کند.

کد خبر 747456

دیگر خبرها

  • گشایش نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس
  • برگزاری دومین کنگره بین‌المللی سالمندی سالم در تبریز
  • گرما موجب افزایش افسردگی و خشونت
  • گشایش دو پایگاه سلامت در کیش
  • اعطای گواهینامه بین المللی فرودگاهی به فرودگاه شیراز
  • گشایش نمایشگاه گل و گیاه در بیرجند
  • فرودگاه بین المللی شیراز موفق به اخذ گواهینامه فرودگاهی از سازمان هواپیمایی کشوری شد
  • بافق، میزبان اولین کنگره بین المللی شتر در کشور
  • کنگره دو سالانه بین‌المللی انکولوژی کودکان برگزار می‌شود
  • استان یزد میزبان اولین کنگره بین المللی شتر در کشور می‌شود