Web Analytics Made Easy - Statcounter



جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی شکوائیه‌ ۱۰ بندی علیه وزیر سابق راه و شهرسازی تهیه و تدوین کرده‌اند.

به گزارش فارس، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی شکوائیه‌ای علیه عباس آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی تهیه کرده‌اند که قرار است هفته آینده به قوه قضائیه ارسال شود.

متن این شکوائیه به شرح ذیل است:

۱- با توجه به اینکه عباس احمد آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی بارها قول داده بود و در پی آن رئیس جمهور هم وعده داده بود که پرونده مسکن مهر تا پایان ۱۳۹۶ در دولت یازدهم بسته می‌شود، اما آبان ۹۷ هم رسید، هنوز ۳ میلیون واحد مسکن مهر نیمه تمام در سراسر کشور باقی مانده، مردم با وجود واریز میلیون‌ها تومان همچنان بلا تکلیف هستند در حالی که آخوندی با خونسردی اعلام می‌کند که با افتخار حتی یک مسکن مهر را افتتاح نکردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسکن مهر به جای تکمیل طرح مزخرف خوانده شد.

۲- مسئله و مشکل بعدی مردم در برف تهران در سال ۹۶ پدید آمد که طی آن شاهد بسته‌شدن اتوبان تهران-قم و سردگردانی ۲ روزه مسافران در جاده بودیم، خیلی از مردم می‌گفتند اگر بحران یا حادثه‌ای اتفاق افتد، چگونه مدیریت می‌شود وقتی یک برف ساده اتوبان تهران قم را تعطیل کرد.

۳- حادثه قطار مشهد-تبریز در منطقه هفت خوان سمنان که باعث زنده سوختن تعدادی از زائران امام هشتم شده و در پی آن جمعی از نمایندگان تبریز و آذربایجان خواهان استیضاح آخوندی شدند ولی با لابی‌های گسترده این کار به سرانجام نرسید و در نهایت آخوندی اعلام کرد سه بار استیضاح شدم و ۵ بار رأی اعتماد از مجلس گرفتم.

۴- حادثه هواپیمای تهران یاسوج که کل مسافران و خدمه پرواز در کوه دنا از بین رفتند و آخوندی به عنوان وزیر راه و شهرسازی حتی عذرخواهی نکرد.

۵- حادثه کشتی سانچی در سواحل چین

۶- مشکل کامیون داران و عدم تهیه لاستیک و قطعاً یدکی کامیون داران و در نتیجه اعتصاب سراسری کامیون داران و حتی کشته شدن برخی رانندگان کامیون به خاطر نفوذ افراد ضدانقلاب یک اعتصاب صنفی صورت گرفت و به خاطر توقف حمل بار به تهران گران شد و وزیر راه و شهرسازی خم به ابرو نیاورد.

۷- واگذاری احداث بندر چابهار به هندی‌ها در حالیکه شرکت‌های داخلی و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها بیکار هستند،

۸- واگذاری کیترینگ فرودگاه امام خمینی به خارجی‌ها در حالی که کار مشکلی نیست که شرکت‌های داخلی نتواند انجام دهند.

۹- مطرح کردن طرح مسکن اجتماعی و عدم افتتاح حتی یک مسکن اجتماعی.

۱۰- خرید هواپیمای دسته دوم و عدم نوسازی ناوگان هوایی و در نتیجه افزایش حوادث هوایی.

به گزارش فارس، پیش‌تر حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه نماینده مردم ملایر در مجلس اعلام کرده بود که جمعی از نمایندگان درحال تهیه و تنظیم شکوائیه‌ای برای عباس آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی هستند.

وی اعلام کرده بود « اسناد متعددی درباره عملکرد آقای آخوندی دراختیار نمایندگان است که همین اسناد دلیل امضای طرح استیضاح وی توسط بسیاری از نمایندگان از جریانات مختلف شد. اسناد را جمع آوری کرده و در اختیار قوه قضائیه قرار می‌دهیم تا دستگاه قضایی به اتهامات مطرح درباره آخوندی رسیدگی کند؛ امروز مردم شکایات متعددی از وزارت راه و شهرسازی بخصوص در حوزه مسکن دارند که وزیر باید پاسخگوی آنها باشد.»


منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۱۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۶ تهران +جدول

جدیدترین قیمت رهن و اجاره واحدهای مسکونی در منطقه ۱۶ تهران و بر اساس اطلاعات میدانی نشان می‌دهد که برای خرید یک واحد ۷۰ متری در این منطقه حدود هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پول لازم است.

به گزارش مشرق، داشتن مسکن هم‌اکنون جز محورهای اصلی زندگی هر فرد محسوب می‌شود؛ زیرا ارتباط مستقیم با افزایش سطح کیفیت و رفاه زندگی دارد؛ اما هم‌اکنون قیمت مسکن به حدی افزایش پیدا کرده است که جز دغدغه‌های اصلی به شمار می‌آید.

بر اساس این گزارش، اگر بگوییم مسکن برای مردم به رؤیا تبدیل شده است، بیراه نیست؛ افزایش قیمت مسکن همراه با رکود تورمی در بازار مسکن عواقب بدتری در پی خواهد داشت. افزایش قیمت مسکن در بازار، مانع بزرگی برای ازدواج و رشد جوانی جمعیت خواهد بود.

البته بانک‌ها به عنوان مهم‌ترین متولی در افزایش قیمت مسکن در بازار نقش پررنگی دارند و در حال حاضر مسکن متقاضی سرمایه‌ای دارد؛ یعنی کسانی که نیاز به مسکن ندارند اما برای حفظ سرمایه خریداری می‌کنند.

همچنین (بند «ب» ماده ۱۰، قانون بانک‌داری) به حدود عملیات بانک‌ها اشاره می‌کند: «خرید اموال غیرمنقول زائد بر احتیاجات بانک مگر آنکه برای وصول طلب از مشتریان به تملک بانک درآمده باشد که در این صورت باید در ظرف دو سال به فروش برساند مبلغی که بابت اموال غیرمنقول مورد احتیاج بانک پرداخت می‌شود در هر حال نباید از ثلث سرمایه و اندوخته‌های قانونی تجاوز کند.»

طبق این ماده قانونی بانک‌ها حق بنگاه داری ندارند. در شرایط خاصی بانک‌ها می‌توانند اموال غیرمنقول داشته باشند که باید طی دو سال به فروش آن اقدام کنند: «بانک‌ها با قیمت‌گذاری، قیمت خانه را گران کردند.»

حال قصد داریم در گزارش پیش رو قیمت خرید و فروش مسکن در منطقه ۱۶ تهران را بررسی کنیم.

بر اساس آمار، شاخص دسترسی به مسکن ۱۰۷ یا ۱۰۹ سال شده، حال چه کسی می‌تواند ۱۰۹ سال زنده و تمام عمر خود را کار کند؛ با وجود گرانی‌ها و مشکلات بعدی کشور قطعاً رسیدن به این موضوع، تقریباً یک امر محال است.

قیمت خرید واحدهای دیگر در منطقه ۱۶ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۱۶) عمر ساختمان قیمت هر متر (تومان)
نازی‌آباد. شهرک تختی ۱۳۹۶ ۶۹٬۶۶۲٬۰۰۰
دردشت ۱۳۹۹ ۱۱۰٬۰۰۰٬۰۰۰
گمرک ۱۴۰۲ ۵۵٬۰۰۰٬۰۰۰
علی‌آباد ۱۳۸۳ ۲۹٬۲۶۸٬۰۰۰
بلوار بعثت ۱۳۹۸ ۱۳۰٬۳۹۲٬۰۰۰
یاخچی آباد ۱۴۰۲ ۵۵٬۰۰۰٬۰۰۰
هاشم‌آباد ۱۳۹۴ ۵۰٬۰۰۰٬۰۰۰
منبع: مهر

دیگر خبرها

  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۶ تهران +جدول
  • کشف یک گور دسته‌جمعی در محوطه بیمارستان «الشفاء»
  • اخبار قیمت بلیط هواپیمای تهران استانبول 1403
  • (ویدئو) افشای جنایت جدید رژیم صهیونیستی؛ کشف گور دسته جمعی در غزه
  • حماس: جنایات اشغالگران در بیمارستان شفا، جنایاتی جنگی است
  • عکس دسته جمعی استقلالی ها با آقای شماره ۲۰۰
  • دستگیری عاملان قتل جوان ١٩ ساله در باقرآباد کرمان
  • وعده تامین زمین نهضت ملی مسکن اسلامشهر محقق نشد
  • قیمت‌های خرید مسکن در منطقه ۱۵ تهران
  • جمعی از دانشجویان و مردم تهران از اقدام سپاه حمایت کردند