Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@18:41:24 GMT

رفع مشکلات تاریخی و اجتماعی در گرو فرهنگ سازی است

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۱۱۷۷۱

رفع مشکلات تاریخی و اجتماعی در گرو فرهنگ سازی است

اصفهان – ایرنا – یک استاد تاریخ گفت: مشکلات تاریخی جوامع را باید از طریق فرهنگ سازی در بستر زمان برطرف کرد.

به گزارش ایرنا، مهدی کیوان شامگاه سه شنبه در همایش 'فراز و فرود فرهنگ ایران از گذشته تا حال' در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان افزود: بخش مهمی از تاریخ توسط مورخانی به نگارش درآمده که عنصر دستوری بر آنها حاکم بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: از سوی دیگر بخشی از ناگفته های تاریخی در کلام شاعران مشاهده می شود زیرا این قشر به عنوان طبقه روشنفکر توانسته اند ناگفته ها را به صورت شعر یا در کنایه بیان کنند.
مولف دهها عنوان و کتاب تاریخی اظهار داشت: برای شناخت حقایق تاریخی و اجتماعی باید از بیرون به درون نگاه کرد اما در جامعه ما این مساله عکس شده است و نگاه از درون به بیرون سیطره دارد.
وی اضافه کرد: مقوله فرهنگ از دل جامعه و مناسبات اجتماعی برمی آید که بخشی از آن در قالب شعر به ترسیم حقیقی این مناسبات می پردازد.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه فرهنگ چیز وارداتی نیست بلکه از درون یک جامعه می جوشد، تصریح کرد: با نگاه فرهنگی به تاریخ درمی یابیم که اشتباهات تاریخی نتایج یکسانی در دوره های مختلف ایجاد کرده است.
کیوان خاطرنشان کرد: ترس، دروغ و تملق سه عنصری است که ضربه های بسیاری به فرهنگ ایرانی زده است و تجلی آن در شعر نیز مشاهده می شود.
این استاد دانشگاه تصریح کرد: با نگاه تاریخی پیراسته از عنصر دستور به فراز و فرودهای فرهنگی درمی یابیم که مهمترین مشکل جامعه ایرانی که همواره در بستر تاریخ نیز وجود داشته، ساختار فرهنگی این کشور است.
وی تاکید کرد: تا زمانی که منافع ملی کشور شناخته نشود و منافع خصوصی و سیاسی به آن خدشه بزند، امکان اصلاح فرهنگی و اجتماعی نیز وجود نخواهد داشت.
'همایش فراز و فرود فرهنگ ایران از گذشته تا حال' شامگاه سه شنبه به همت انجمن اسلامی معلمان استان اصفهان در کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار شد.
/7134/6027

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي تاريخ سياسي و اجتماعي تاريخ فرهنگي اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۱۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مسائل و مشکلات کوی امام علی(ع) اراک

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ در این نشست که در مسجد فاطمه زهرا(س) کوی امام علی(ع) شهر اراک برگزار شد، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی گفت: مردم منطقه مشکلات خود را در حوزه‌های مختلف اجتماعی فرهنگی و معیشتی مطرح کردند و مقرر شد این جلسات با حضور میدانی مدیران در محلات مختلف برگزار شود تا بتوانیم حداقل قسمتی از این مشکلات را در مدت کوتاه مرتفع کنیم.
باقری افزود: این نشست‌ها به صورت مستمر در محلات و مناطق حاشیه نشین به خصوص شهر ساوه نیز برگزار خواهد شد.

استاندار مرکزی در این نشست حمایت از گروه‌های مردم را یک تکلیف دانست که باید مورد توجه جدی دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.
مخلص الائمه افزود: گروه‌های مردمی نیز باید وظایف خود را به خوبی انجام دهند و امور مختلف را در مسیر درست پیگیری کند.
 برنامه ریزی برای برگزاری برنامه‌های دهه کرامت از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • بررسی مسائل و مشکلات کوی امام علی(ع) اراک
  • هنر ظرفیت تحول یک جامعه را دارد
  • ۵ وزیر دولت در صفِ اول «اصلاح کابینه» از نگاه محمودزاده /رئیسی با این وزرای ضعیف و ناکارآمد نمی تواند کاری از پیش ببرد
  • بازدید از بنا‌های تاریخی اصفهان، امروز رایگان است
  • بازدید از بنا‌های تاریخی اصفهان، پنجشنبه رایگان است
  • ثبت ۲ هزار و ۱۰۰ اثر ملی و ۸ اثر جهانی در خراسان رضوی
  • امامی: حدود ۵/۵ درصد از مصرف فرهنگی خانواده ایرانی، پوشاک است
  • شکل‌گیری مفهوم محیط‌زیست در تفکر اجتماعی
  • «ایستگاه ۱۰۶»؛ ریشه‌های تهاجم فرهنگی را واکاوی می‌کند
  • تاریخ‌سازی لورکوزن؛ تیم‌های رکورددار طولانی‌ترین روند شکست‌ناپذیری در پنج لیگ معتبر اروپایی