Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@08:18:10 GMT

ادامه دومینوی برکناری‌های ترامپ

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۱۱۷۸۷

گمانه‌زنی تازه روزنامه واشنگتن پست حاکی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به زودی «کریستن نیلسن»، وزیر امنیت داخلی این کشور را برکنار خواهد کرد.

به گزارش یورونیوز، نیلسن اوایل ماه دسامبر گذشته به این سمت منصوب شد ولی طی ۱۱ ماه گذشته رابطه او با دونالد ترامپ مدام رو به تیرگی رفته است. در مهمترین موضوع مورد اختلاف دو طرف، ی ترامپ معتقد است که وزیر فعلی امنیت داخلی آمریکا در تامین اولویت‌های او در قوانین مهاجرتی ناتوان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دونالد ترامپ همچنین سفر هفته جاری خود به همراه نیلسن را که برای بازدید از نیروهای نظامی مستقر در مرز جنوب تگزاس برنامه‌ریزی شده بود را نیز لغو کرده است.

البته التهاب در روابط رئیس جمهوری آمریکا و وزیر امنیت داخلی این کشور مسبوق به سابقه است. پیشتر و در جریان صدور فرمان ی ترامپ مبنی بر جدا‌سازی فرزندان مهاجران غیرقانونی از والدینشان، اخباری مبنی از نگارش استعفانامه نیلسن منتشر شد ولی این استعفاء هیچ‌گاه تقدیم رئیس جمهوری نشد.

همچنین برخی اعضاء دولت ترامپ که منبع خبر غیررسمی روزنامه واشنگتن پست نیز بوده‌اند، تاکید کرده‌اند که ی ترامپ طی ماه‌های گذشته بارها از نیلسن در جمع سایر وزراء انتقاد کرده است.

در همین حال، گفته می‌شود، «جان کلی» رئیس کارکنان کاخ سفید و از حامیان نیلسن با تصمیم ی ترامپ مبنی بر برکناری وزیر فعلی امنیت داخلی مخالف است و در تلاش برای متقاعد کردن او برای حفظ نیلسن در سمت خود است.

دولت ترامپ از بدو آغاز به کار تاکنون مدام دستخوش جابجایی، استعفاء و برکناری بیش از ۵۰ نفر از مقامات آمریکایی بوده است. یک هفته پیش نیز «جف سشنز»، دادستان کل آمریکا به درخواست ی ترامپ از سمت خود استعفاء داد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۱۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد

به گزارش خبرآنلاین، رسانه آمریکایی گزارش داد دیدار «دونالد ترامپ» نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا با «خاویر میلی» رئیس‌جمهور آرژانتین، خشم کاخ سفید و «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده را به همراه داشته است.

میلی و ترامپ در حاشیه «کنفرانس کنش سیاسی محافظه‌کاران» در ماه فوریه با یکدیگر دیدار کردند و مسئولان تبلیغاتی ترامپ تصاویر این دیدار را در فضای مجازی منتشر کردند.

به گزارش ایسنا؛ خبرگزاری آکسیوس به نقل از دو مقام آگاه گزارش داد ملاقات میلی و ترامپ از قبل برنامه‌ریزی نشده بود؛ بلکه پس از ورود رئیس‌جمهور آرژانتین به واشنگتن، مسئولان این کنفرانس به او اعلام کردند ترامپ قصد دارد قبل سخنرانی‌اش، با وی دیدار کند.

بر اساس این گزارش، مسئولان وزارت خارجه آمریکا از این دیدار که در سال انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا برگزار شد، متعجب شدند. همچنین آکسیوس گزارش داد سفیر آمریکا در آرژانتین بعدها درباره این دیدار در یک نشست خصوصی به وزیر خارجه آرژانتین گلایه و اظهار کرده است که کشورهای خارجی نباید در انتخابات آمریکا مداخله کنند.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا امسال در پنجم نوامبر (۱۵ آبان) برگزار خواهد شد و از حزب جمهوری‌خواه دونالد ترامپ و از حزب دموکرات جو بایدن رقبای اصلی این انتخابات محسوب می‌شوند.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898431

دیگر خبرها

  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • لشگرکشی روز گذشته گارد مسلح ایالتی تگزاس برای برخورد با دانشجویان حامی فلسطین+ فیلم
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • پشت پرده مقاومت رئیسی برای عزل وزیر اقتصاد /همین افاضات برای برکناری آقای وزیر کافی نیست؟
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ