Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز،  بیست و چهارمین دوره مسابقات جهانی کاراته از صبح روز سه شنبه هفته گذشته به میزبانی شهر مادرید و با حضور ۱۱۱۷ کاراته کا از ۱۴۰ کشور به میزبانی اسپانیا در سالن «ویزینک» آغاز شده و روز گذشته (یکشنبه) با برگزاری مسابقات کومیته تیمی به پایان رسید. در چارچوب این دوره از رقابت‌ها تیم ملی کومیته مردان ایران موفق شد با شکست حریفان خود به فینال مسابقات جهانی راه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردان کاراته ایران موفق شدند در فینال بیست و چهارمین دوره مسابقات جهانی اسپانیا با شکست تیم ملی ترکیه برای سومین بار در سکوی قهرمانی جهان بایستند. شهرام هروی هدایت تیم ملی کاراته مردان را برعهده دارد و این برای سومین بار است که تیم ملی مردان در کومیته تیمی موفق به کسب مدال طلای مسابقات جهانی می‌شد، اما مهمترین اتفاق ممکن این بود که شاگردان هروی برای اولین بار پس از ۴۸ سال عنوان نایب قهرمانی در مسابقات جهانی را کسب کردند. بدون شک نتایج کاراته ایران با هروی در تاریخ این رشته ثبت خواهد شد چرا که تا به امروز هیچ مربی موفق به کسب چنین نتیجه‌ای در کاراته نشده است.

شهرام هروی  در این باره صحبت کرد.

کاراته ایران هر آنچه که در توان داشت را گذاشت و نتایج خوبی را در اسپانیا رقم زد، از نتایج به دست آمده در مجموع راضی هستید؟

به هر حال مسابقات جهانی حساسیت خاص خودش را دارد، تیم ملی مردان کشورمان این سومین دوره‌ای بود که عنوان قهرمانی جهان را کسب می‌کردند و به خاطر نتایج دوره قبل فشار زیادی روی تیم ما بود، اما خوشبختانه بچه‌ها بهترین عملکرد را از خود به نمایش گذاشتند و نتایج خوبی هم برای کاراته ایران رقم خورد. تیم ملی فرانسه دوره قبل در مجموع، عنوان نایب قهرمانی را کسب کرده بود، این دوره تنها دو مدال طلا در مجموع کسب کرده‌اند و در رده سوم قرار گرفتند و ما نایب قهرمان شدیم. ما عملکرد خوبی داشتیم و در مجموع از عملکرد بچه‌ها راضی هستم و ان‌شاءالله این روند تا المپیک ادامه داشته باشد.

بدترین اتفاق ممکن شاید حذف امیر مهدی زاده بود، فکر کنم باور این موضوع برای همه سخت بود...

من از عملکرد همه بچه‌ها در این مسابقات راضی هستم، امیر مهدی‌زاده واقعا شانس کسب مدال بود، بار‌ها گفته‌ام کاراته رشته رکوردی نیست، در این رشته یک لحظه غفلت باعث می‌شود نتیجه تغییر کند. مهدی‌زاده به مدال نرسید، اما چیزی از ارزش‌های او کم نشد. حتما او در اولین رویداد بهترین مدال را کسب خواهد کرد، امیر در وزن ۶۰ کیلوگرم بهترین کاراته‌کای دنیا است.


هامون درفشی پور در طول این سال‌ها نوسان زیادی داشت، اما در نهایت به مدال مسابقات جهانی رسید، آیا از عملکرد او راضی هستید؟

هامون خیلی درخشان در این مسابقات ظاهر شد، او برای رسیدن به مدال برنز فوق‌العاده خوب مبارزه کرد، امیدوارم این موفقیت هامون ادامه داشته باشد.

 نظرتان را در مورد تنها مرد طلایی این دوره از رقابت‌ها در مسابقات انفرادی برایمان بگویید؟

بهمن بالاخره به حق خودش رسید، او در حضور نامدار‌ها توانست به فینال مسابقات انفرادی برود و قهرمان ایتالیا را شکست دهد، کاراته‌کای ایتالیایی یکی از سرشناس‌ترین کاراته‌کا‌های دنیا است، بهمن عسگری موفق شد در کومیته انفرادی در حضور بهترین‌ها مدال طلا را از آن خود کند.
قبول دارید که کاپیتان تیم ملی در این دوره از مسابقات حقش مدال طلا بود؟

بله، جا داشت که ذبیح پورشیب در مسابقات انفرادی طلا بگیرد، او عالی مبارزه کرد، فقط با یک غفلت مقابل حریف اوکراینی روند بازی تغییر کرد، ضمن اینکه باید بگویم در ۸۴ کیلوگرم نفرات اول تا سوم مسابقات جهانی اتریش حذف شدند. پورشیب تجربه‌ای بسیار زیادی دارد که ما دوست داشتیم او در این رقابت‌ها به مدال طلا برسد.

 نظر شما در مورد گنج زاده را دوست داریم بدانیم، کاراته‌کایی که برای سومین بار متوالی در فینال مسابقات جهانی حضور پیدا کرد.

گنج‌زاده سومین حضور خود را در فینال مسابقات جهانی تجربه کرد، او سه مرحله مستمر در مسابقات جهانی به روی تاتامی رفت، مدال نقره او چیزی از طلا کم ندارد، حق گنج‌زاده طلا بود، چون واقعا آماده و عالی بود، او هم با یک غفلت طلا را با نقره عوض کرد، اما مطمئنم در آینده باز هم حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.



 عملکرد کومیته تیمی در دو بازی اول خیلی خطرناک بود، در آن لحظه چه اتفاقی افتاد که بازی به سود تیم ملی ایران تمام شد؟

ما انصافا در کومیته تیمی بازیکنان خوبی را در اختیار داشتیم، آن‌ها فوق‌العاده عالی مبارزات خود را به نمایش گذاشتند، ذبیح‌الله پورشیب کاپیتان تیم ملی در قامت تیم ملی خود را نشان داد و بازی ۲ بر صفر که به سود ترکیه بود برگشت. مهدی خدابخشی و سجاد گنج‌زاده بعد از اینکه پورشیب مقابل حریفان خود برنده شدند و مبارزات خوبی را کردند، گنج‌زاده به عنوان آخرین کاراته‌کا در فینال مسابقات تیمی نشان داد بازیکن بسیار بزرگی در دنیا است، حریف ترکیه‌ای گنج‌زاده نفر اول این وزن است و خیلی مقتدرانه مقابل او مبارزه کرد و با بردی که به دست آمد، قهرمان جهان شدیم، در کل، همه بچه‌ها عالی بودند از آن‌ها تشکر می‌کنم. از شهاب سلطانی، حسین روحانی، سعید حسنی‌پور، خواجوی، حجتی و سرپرست تیم تشکر می‌کنم. رئیس فدراسیون و مدیر تیم‌های ملی در این مدت ما را یاری کردند، از آن‌ها تشکر می‌کنم، از جواد سلیمی رئیس کمیته داوران نیز تشکر می‌کنم.

 کاراته ایران پس از ۴۸ سال نایب قهرمان مسابقات جهانی شد، پس از اینکه این نتیجه رقم خورد چه حس و حالی داشتید؟

واقعا احساس غرور و شعف می‌کنم که این برای اولین‌بار است که چنین اتفاقی افتاده، مردان ما به تنهایی توانستند این اتفاق را رقم بزنند، اگر ما طلا نمی‌گرفتیم پنجم جهان می‌شدیم، به هر حال کاراته ایران در طول این مدت خوب کاشته و ما هم خوب درو کردیم. در مسابقات تیمی طوری ارنج را چیده بودیم که ۳ بر صفر برنده شویم، اما مسابقه نشان نمی‌دهد، دو بازی را از دست دادیم، اما مطمئن بودیم که ترکیه از پس ما برنمی‌آید. خوشبختانه در ادامه پس از اینکه دو بر صفر از ترکیه عقب بودیم، بچه‌های ما فوق‌العاده عالی ظاهر شدند. در بازی آخر، حریف ترکیه‌ای بعد از امتیازی که گنج‌زاده گرفت، روی سجاد خطا کرد، البته شکرخدا آسیب‌دیدگی گنج‌زاده جدی نیست و با طعم قهرمانی، طعم تلخ مصدومیت جزئی سجاد هم به فراموشی سپرده شد، ان‌شاءالله که مصدومیت او جدی نباشد.

کاراته امسال سال پرترافیکی را داشت، آیا به اهدافتان در این سه رویداد بسیار مهم رسیدید یا خیر؟

سال ۹۷ به غیر از حضور در مسابقات لیگ‌های جهانی ما کار بسیار دشواری را داشتیم، ما به هر سه هدفمان رسیدیم، موفقیت در قهرمانی آسیا، بازی‌های آسیایی و قهرمانی جهان اتفاقات خوبی بود که برای کاراته ایران رخ داد، این سه رویداد از اهداف مهم ما بودند، خوشحالم که موفق شدیم و به اهدافمان رسیدیم. بزرگترین هدف ما کسب سهمیه المپیک توکیو است و بعد از آن رسیدن به مدال‌های خوش رنگ المپیک. انشاالله که به بزرگترین هدفمان هم برسیم.

 و صحبت پایانی...

ما لیگ جهانی پاریس و امارات را تا پایان سال پیش رو داریم و دو مرحله لیگ کاراته‌وان اتریش و ترکیه قرار است امسال برگزار شود، اگر می‌خواهیم برای حضور در المپیک امتیاز جمع کنیم، باید در این رقابت‌ها حضور داشته باشیم، فدراسیون تا اینجا ما را حمایت کرد، دست همه آن‌ها درد نکند، اما اگر وزارت ورزش و جوانان از کاراته در المپیک مدال می‌خواهد، باید این تیم را حمایت کند.

انتهای پیام/س

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۱۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابی جام جهانی ووشو/ جلیلی نخستین مدال‌آور کاروان ایران شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسابقات انتخابی جام جهانی ووشو از صبح امروز (۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) در شهر جیاینگ یئن چین آغاز شده است.

در روز نخست این پیکارهای زهرا جلیلی ورزشکار تالو ایران در‌ فرم گوئن‌شو موفق شد با کسب نمره ۹.۵۱۳ به عنوان سومی این پیکارها دست یابد و نخستین مدال کاروان ووشو کشورمان را به ارمغان بیاورد.

در این فرم ورزشکارانی از چین به ترتیب با امتیازهای ۹.۷۰۰ و ۹.۶۹۳ به ترتیب اول و دوم شدند.

تیم ملی کشورمان با ۸ ورزشکار ساندا (۵ مرد و ۳ زن) و ۶ ورزشکار تالو ( ۳ مرد و ۳ زن) در این مسابقات حضور یافته است.

در این پیکارها ۳۸ کشور و ۳۰۰ ورزشکار حضور یافته‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشتی ایران می‌تواند در المپیک پاریس 6 مدال طلا بگیرد
  • انتخابی جام جهانی ووشو/ جلیلی نخستین مدال‌آور کاروان ایران شد
  • کارشناس ژیمناستیک: بار روانی منفی برای الفتی ایجاد نکنیم/ کسب مدال المپیک دور از دسترس نیست
  • گرایی کشتی‌گیر قدرتمندی است/هرکس بیشتر زحمت بکشد به المپیک می‌رود
  • درخشش کاراته‌کاهای کرمانی با پنج مدال
  • کمک هزینه IOC در تیراندازی به افرادی که باید می رسید نرسید
  • یوسفی: بار روانی منفی برای الفتی ایجاد نکنیم/ کسب مدال المپیک دور از دسترس نیست
  • بیرانوند از صعود به فینال مسابقات تراپ قطر باز ماند
  • دیوید تیلور، عددی نبود!/ پیش‌بینی پارسال محقق شد
  • دیوید تیلور عددی نبود!