Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-03-29@10:26:32 GMT

مرکل نیز خواستار تشکیل ارتش مشترک اروپایی شد

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۱۱۹۳۷

مرکل طی سخنانی در پارلمان اروپا در استراسبورگ فرانسه گفت: ما باید تشکیل یک ارتش واقعی اروپایی را مد نظر قرار دهیم.

صدراعظم آلمان خطاب به قانونگذاران اروپایی اظهارداشت که تاسیس چنین ارتشی به معنای پایان ناتو نخواهد بود. 

او افزود: یک ارتش مشترک اروپایی به دنیا نشان خواهد داد که جنگ دیگری در اروپا شروع نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ارتش می تواند مکمل خوبی برای ناتو باشد. 

مرکل همچنین خواستار ایجاد شورای امنیت اروپایی نیز شد.

این نخستین باری نیست که طرح تشکیل ارتش اروپایی مطرح می شود. پیشتر«ژان کلودیونکر» رئیس کمیسیون اروپا ازتاسیس چنین ارتشی سخن به میان آورده بودکه با انتقادات زیادی مواجه شد. انگلیس که روابط بسیار نزدیکی با آمریکا دارد جزو منتقدان این طرح است.

مکرون نیز هفته گذشته در یک مصاحبه رادیویی موضوع تشکیل ارتش مشترک اروپایی را به میان آورده بود. او گفت: ما باید در مقابل چین، روسیه و حتی آمریکا از خودمان دفاع کنیم. 

«دونالد ترامپ»در توئیتری واکنش تندی به این اظهارات نشان داد و آن را «توهین آمیز» خواند. وی همچنین در توئیت دیگری با اشاره به اشغال بخشی از فرانسه در جنگ جهانی دوم نوشت: مدتها قبل از آنکه آمریکا از راه برسد، آنها (فرانسوی ها) یادگیری زبان آلمان را در پاریس آموخته بودند. 

رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه در توییت دیگری در انتقاد از فرانسه نوشت: مشکل این است که امانوئل دچار مشکل میزان محبوبیت بسیار پایین در میان مردم فرانسه (26 درصد) و نرخ بیکاری حدود 10 درصدی است و سعی می کند به موضوع دیگری بپردازد.

این انتقادها در حالی است که مکرون و ترامپ پیشتر روابط خوبی با هم داشتند و رئیس جمهوری آمریکا اوایل هفته جاری برای حضور در مراسم صدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول به فرانسه رفته بود.

ترامپ از اروپایی ها خواسته است تا بودجه بیشتری به ناتو اختصاص دهند. او با انتقاد از متحدان آمریکا گفته است که آنها و سایر اعضای ناتو باید سهم خود از بودجه دفاعی این پیمان را تا 2 درصد تولید ناخالص ملی خود افزایش دهند.

کشورهای اروپایی درموضوعات مختلفی از جمله پیمان آب و هوایی پاریس، برجام و سیاست های تجاری اختلافات شدیدی با ترامپ دارند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: مد ناتو جنگ شورای امنیت کمیسیون اروپا انگلیس مصاحبه روسیه جنگ جهانی دوم بیکاری جنگ جهانی بودجه آلمان جنگ جنگ جهانی دوم فرانسه مد پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۱۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی: اگر پوتین را متوقف نکنید، جنگ را به سرعت وارد خاک ناتو می‌کند

زلنسکی در مصاحبه‌ای مدعی شد که ارتش روسیه می‌تواند به اروپا برود و افزود، در این صورت آمریکا باید از کشورهای اروپایی محافظت کند.

به گزارش ایسنا، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی.بی.اس گفت: موشک‌های روسیه می‌توانند به هر کشوری برسند. ارتش ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه می‌تواند به اروپا بیاید و سپس شهروندان ایالات متحده، سربازان ایالات متحده، باید از اروپا محافظت کنند زیرا آنها اعضای ناتو هستند.

این ادعا از سوی زلنسکی در حالی مطرح شده که پوتین پیشتر گفته بود روسیه برنامه‌ای برای حمله به ناتو ندارد.

مسکو همچنین گفته که تامین تسلیحاتی غرب برای اوکراین سازش صلح آمیز را مخدوش می‌کند و باعث دخالت مستقیم کشورهای عضو ناتو در جنگ اوکراین می‌شود.

زلنسکی در ادامه گفت، نیروهای اوکراین موفق شده‌اند از پیشروی‌های روسیه در بدترین ماه‌های زمستان جلوگیری کنند و افزود: ما شرایط را تثبیت کرده‌ایم. بهتر از دو سه ماه پیش بود که کمبود مهمات توپخانه و انواع سلاح داشتیم.

رئیس‌جمهور اوکراین با بیان این ادعا که حملات روسیه در حال کاهش است، گفت: ما اکنون نیاز به کمک داریم.

وی در ادامه اذعان کرد که حملات نیروهای روسیه و موشک‌ها و گلوله‌های بی پایان آنها باعث تخریب برخی از روستاهای اوکراین شده ست.

رئیس‌جمهور اوکراین گفت آنچه که بیش از همه مورد نیاز است سامانه‌های دفاع موشکی پاتریوت آمریکایی و توپخانه بیشتر است. در حالی که او از میلیاردها دلار حمایت ایالات متحده که کشورش قبلا دریافت کرده است قدردانی کرد اما گفت که ماهیت بودجه اختصاص داده شده توسط آمریکا برای کمک به اوکراین باید مورد توجه قرار گیرد.

زلنسکی در ادامه صحبت‌هایش گفت: برای پوتین، اوکراین یکی از اقمار فدراسیون روسیه است. در حال حاضر ما هستیم اما بعدا قزاقستان، کشورهای حوزه بالتیک، لهستان و بعدش آلمان یا دست کم نیمی از این کشور است.

زلنسکی ادامه داد:‌ آمریکا به ما کمک می‌کند و ما بابت این کمک، قدردان هستیم با این حال آمریکا نمی‌خواهد این جنگ ادامه داشته باشد اما این جنگ به اروپا و آمریکا می‌رسد. این جنگ خیلی سریع می‌تواند به آمریکا برسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمریکا انجام تحقیقات درباره اعدام دو غیرنظامی در غزه را خواستار شد
  • ادعای زلنسکی درباره حمله پوتین به خاک ناتو
  • اگر پوتین را متوقف نکنید، جنگ را به سرعت وارد خاک ناتو می‌کند!
  • زلنسکی: اگر پوتین را متوقف نکنید، جنگ را به سرعت وارد خاک ناتو می‌کند
  • زلنسکی خواستار انتقال سریع کمک‌ها به اوکراین شد
  • زلنسکی خواستار انتقال سریع کمک‌های آمریکا و غرب به اوکراین شد
  • عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس
  • سفر قریب‌الوقوع بلینکن به سه کشور اروپایی
  • وزیر خارجه آمریکا هفته آینده به سه کشور اروپایی سفر می‌کند
  • دفاع اروپایی مقابل تکروی آمریکایی / خطر بازگشت ترامپ؛ قاره سبز چه گزینه هایی دارد؟