Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-26@21:00:04 GMT

مدیرعامل شستا: از هیچ ژن خوبی استفاده نکردیم

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۱۲۱۲۳

صراط:

مرتضی لطفی - مدیرعامل شستا با تاکید براینکه از ابتدای دوره حضورم به عنوان مدیرعامل شستا نسبت به فعال کردن کمیته انتصابات در این مجموعه اقدام کرده‌ام، گفت: برای جذب مدیران در شرکت‌های شستا حتما شرایط و تخصص‌های افراد ذی‌صلاح در این کمیته مورد بحث و بررسی قرار گرفته و بدور از توصیه‌ها و فشار‌های موجود، در زمینه جذب افراد اظهار نظر می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تسنیم لطفی با تاکید بر اینکه هیچ ژن خوبی در شرکت‌های شستا بکار گرفته نشده است، تصریح کرد: ملاک ما برای جذب مدیران و اعضای هیات مدیره شرکت‌های شستا جوانگرایی، تخصص و کارآمدی بوده است و بر همین اساس علیرغم همه فشار‌های موجود تلاش کردیم ذره‌ای از معیار‌ها و ملاک‌های تعیین شده کوتاه نیاییم.

مدیرعامل شستا وجود رابطه‌سازی یا خویشاوندسالاری در انتخاب مدیران و اعضای هیات مدیره شستا را تکذیب کرد و گفت: حتی یک مورد هم سراغ نداریم که افراد خارج از چارچوب‌ها و ضوابط تعیین شده در شستا یا شرکت‌های آن به کار گمارده شده باشند.

وی با اشاره به ماده ۲۴۱ قانون تجارت تصریح کرد طبق مفاد تبصره ۲ ماده مذکور هیچ فردی نمی‌تواند اصالتا یا به نمایندگی از شخص حقوقی همـزمان در بیش از یک شرکت که تمام یا بخشی از سرمایه آن متعلق به دولت یا نهاد‌ها یا موسسات عمومی غیر‌دولتی است، به سمت مدیرعامل یا عضو هیات‌مدیره انتخاب شـود که در مجموعه شستا این امر در دستور کار قرارگرفت و افرادی که شامل این قانون شده اند از عضویت موظف در بیش از یک شرکت استعفا داده اند و پروسه تغییر و جایگزینی آنان به سرعت در دست انجام است، ضمناً برابر قانون هیچ حق الزحمه‌ای برای جای دوم نگرفتند.

لطفی تصریح کرد: در یک سال اخیر حتی عده‌ای از بانوان صاحب صلاحیت هم با لحاظ چارچوب‌های تعیین شده به عنوان مدیر یا عضو هیات مدیره در شرکت‌های تابعه شستا مشغول بکار شده‌اند که این موضوع نقطه قوت کار ما در دوره اخیر بوده است.

وی افزود با اصلاح نهایی صورت گرفته بر روی لیست اعضای هیات مدیره هلدینگ‌ها و شرکت‌ها تابعه برخی اشکالات نظیر حذف اسامی افراد خارج شده از هیات مدیره‌ها و شباهت اسمی‌ها مرتفع شده است و فایل آن امروز بر روی سایت وزارت تعاون و شستا قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شستا با اشاره به اینکه ۸۵ درصد از دارایی‌های شستا در بورس عرضه شده است و تمامی اطلاعات شرکت‌های بورسی و غیربورسی شستا از طریق سامانه کدال سازمان بورس و شرکت فرابورس در اختیار علاقمندان قرار داده شده است گفت: شستا بیش از ۱۲۰۰ قلم کالا تولید می‌کند و پیش بینی می‌شود تا پایان سال صادرات آن به ۲ میلیارد دلار برسد.

به گزارش شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی-وی افزود: شستا ۲۷۴ شرکت دارد که ۱۸۴ شرکت را مدیریت می‌کند و مابقی را سهامدار است و درحال حاضر ۲ درصد از سهم تولید ناخالص ملی را در اختیار دارد.

لطفی درپایان با تاکید بر تسریع در روند واگذاری‌ها و خروج از بنگاهداری گفت: پیرو تصمیم نظام وتاکید مقام عالی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عملیات فروش سهام بیش از یکصد شرکت گروه شستا با قدرت پیگیری و محقق خواهد شد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: ژن خوب شستا مرتضی لطفی هیات مدیره شستا صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۲۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسبقیان: وزارت ورزش در انتخاب هیات مدیره سرخابی‌ها دخالت نمی‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم آئین واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی که امروز چهارشنبه (۵ اردیبهشت) در وزارت اقتصاد و دارایی برگزار شد.

محمد شروین اسبقیان، معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در حاشیه این مراسم در خصوص نحوه انتخاب مدیران سرخابی های اظهار داشت: جا دارد تشکر کنیم از وزارت اقتصاد و داریی، سازمان خصوصی سازیف فدراسیون فوتبال و هر دوباشگاه استقلال و پرسپولیس که همه پای کار بودند تا این اتفاق بیفتد.

وی افزود: با واگذاری این دو باشگاه به بخش خصوصی تکلیف هیات مدیره و مدیران هر دو باشگاه را قطعا شرکت ها مشخص خواهند کرد. البته که در این میان وزارت ورزش هم نقش حمایتی و نظارتی را خواهد داشت که این موضوع صرفا محدود به سرخابی ها نیست و نظارت بر فعالیت باشگاه ها از وظایف ماست.

کد خبر 6087519

دیگر خبرها

  • بادامکی: با این نفرات باید با تجربه‌تر عمل می‌کردیم/ در مورد تمدید قرارداد اوسمار مدیرعامل و هیات مدیره تصمیم می‌گیرند+فیلم
  • روز خوش استقلال و پرسپولیس
  • از دلنوشته غم‌انگیز آقای پژوهشگر تا قصه یک پل موسیقایی در روسیه!
  • ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیات مدیره مشخص شد
  • رضا درویش تا پایان فصل ماندنی شد
  • درویش و تمامی اعضای هیات مدیره پرسپولیس ماندنی شدند+فیلم
  • وزارت ورزش نقشی در انتخاب مدیران سرخابی نخواهد داشت
  • مدیرعامل پرسپولیس تا پایان فصل ماندنی شد
  • شش امضا برای واگذاری رسمی استقلال (عکس)
  • اسبقیان: وزارت ورزش در انتخاب هیات مدیره سرخابی‌ها دخالت نمی‌کند