Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-19@01:13:42 GMT

​طلبه ای که با مرگش به ۷ نفر حیات دوباره بخشید

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۱۲۱۲۸

​طلبه ای که با مرگش به ۷ نفر حیات دوباره بخشید

خبرگزاری تقریب، حوزه سایر رسانه ها: محمد سیلانی طلبه 18 ساله اهل بردسیر استان کرمان که در حوزه علمیه قم مشغول تحصیل بود، یک روز پس از بازگشت از زیارت اربعین و درحالی که هنوز خستگی سفر زیارت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را بر تن داشت، بر اثر سانحه تصادف دچار مرگ مغزی می‎شود که با موافقت خانواده او اعضایش به هفت بیمار نیازمند اهدا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حجت الاسلام علی اکبر سیلانی، برادر محمد سیلانی و از اساتید مدرسه علمیه فیضیه امام خمینی(ره) شهرستان بردسیر استان کرمان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان به تشریح ماجرا پرداخت و گفت: محمد از کودکی با بقیه هم سن و سالان خود تفاوت‎هایی داشت و از ادب و دور اندیشی خاصی برخوردار بود.

محمد با عشق و علاقه وارد حوزه شد

وی ادامه داد: زمانی که محمد قصد ورود به حوزه علمیه را می‎کند به علت حوزوی بودن سه برادر دیگرش، برخی افراد با تصمیم او مخالفت می‎کنند، اما با وجود همه مخالفت‎ها، محمد وارد حوزه می‎شود و با تلاش خاصی به تحصیل دروس حوزوی پرداخت و در این راه دل از تفریحات اضافه و داشتن امکاناتی همچون موبایل و کامپیوتر می‎بُرد.

حجت الاسلام سیلانی اضافه کرد: برادر من در کنار درس، اهمیت خاصی به مباحث معنوی می‎داد. نماز را محترم می‎شمرد و حتی نماز جماعت صبح‎ها در حرم حضرت معصومه(س) را دست نمی‎داد. خصوصا در شش ماه اخیر که با جدیت مشغول حفظ قرآن شده بود و در این مدت توانسته بود نزدیک به هشت جز از قرآن کریم را حفظ کند.

هنوز خستگی زیارت اربعین در بدن محمد بود

استاد مدرسه علمیه فیضیه امام خمینی(ره) بردسیر افزود: در ایام اربعین برادرم به اتفاق دوستان، خود را به پیاده‎روی اربعین می‎رساند و علاوه بر پیاده روی مسیر نجف تا کربلا، به زیارت قبور ائمه(ع) در سامرا و کاظمین می‎رود و یک روز پس از بازگشت به ایران و در حالی که هنوز خستگی زیارت اربعین را در تن داشت، تصادف می‎کند.

وی افزود: بنده به همراه خانواده به زیارت اربعین رفته بودم که پس از عبور از مرز و ورود به ایران از این حادثه مطلع شدیم و بلافاصله خود را به قم رساندیم. زمانی که ما به قم رسیدیم محمد را عمل کرده بودند، اما به علت شدت ضربه، برادرم بعد از عمل به کما می‎رود و یک هفته در کما می‎ماند.

امیدی به زنده ماندن محمد نبود

حجت الاسلام سیلانی بیان کرد: در این مدت که محمد در کما بود، دکتر به من گفت شدت ضربه به حدی است که امیدی به زنده ماندن او نیست و بنده در همان زمان به پزشک معالج برادرم گفتم که در صورت قطع امید، حاضر به اهدای اعضای برادرمان به افراد نیازمند هستیم.

خواهرانم فرصت دیدار آخر با محمد را پیدا نکردند

وی افزود: بعد از یک هفته محمد دچار مرگ مغزی شد و من بلافاصله با پدرم تماس گرفتم و با مسئله اهدای اعضای محمد را با او درمیان گذاشتم و گفتم که این مسئله خواسته خود محمد است و محمد این فرصت را دارد که جان چند نفر دیگر را نجات دهد. پدرم به خاطر ایمانی که دارد موافقت کرد، اما درخواست کرد یک روز فرصت بگیریم تا خواهرانم از کرمان به قم بیایند و محمد را برای آخرین بار ببینند.

امکان یک روز فرصت هم نبود

استاد مدرسه علمیه فیضیه امام خمینی(ره) بردسیر ادامه داد: قرار شد تا یک روز دیگر فرصت بگیریم، اما بعد از چند دقیقه بار دیگر با پدرم تماس گرفتم و به ایشان گفتم که الان وضعیت محمد نامشخص است و احتمال دارد همین یک روز، فرصت اهدای عضو را از بین ببرد، پدرم قبول کرد و خود را به بیمارستان رساند و برای اهدای عضو رضایت داد.

۷ انسان به برکت وجود محمد حیات دوباره یافتند

وی خاطر نشان کرد: خداوند در سوره مائده آیه 32 می‎فرماید: «مَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعا» هرکس نفسی را زنده کند گویا که همه مردم را زنده کرده است. این اتفاق توفیقی بود برای برادرم که با اهدای قلب، کلیه‎ها، قرنیه چشم و نسوج خود توانست به هفت نفر از انسان‎های نیازمند جان دوباره‎ای ببخشد.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۲۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و زیارت اهمیت زیادی دارد

استاندار خراسان رضوی در نشست مشترک با شهردار و معاونان شهرداری مشهدمقدس گفت: زمینه سرمایه‌گذاری بیشتر در حوزه گردشگری و زیارت مشهد توسط شهرداری فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌رضوی و به نقل از روابط عمومی استانداری، یعقوبعلی نظری در نخستین نشست مشترک با شهردار و معاونان شهرداری مشهدمقدس که در محل دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: با حمایت مدیریت استان، زمینه سرمایه‌گذاری بیشتر در حوزه گردشگری و زیارت مشهد فراهم شود.

وی افزود: موضع ما در ارتباط با مجموعه شهرداری و شورای شهر موضع حمایت است، چرا که این حمایت ما منتج به خدمت و رضایتمندی مردم و در نتیجه استحکام نظام مردمی می‌شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: حمایت مسئولانی را که در خط مقدم خدمت هستند، همچنان دنبال خواهیم کرد که حتماً تأثیر خودش را در خدمت‌رسانی به مردم خواهد گذاشت.

نظری با تاکید بر اولویت‌بندی اقدامات و انجام مأموریت‌ها گفت: حتی از یک پروژه یا اقدام به ظاهر کوچک که می‌تواند از کار مردم گره‌گشایی کند، نباید غافل شویم.

استاندار خراسان‌رضوی ایجاد رضایتمندی در مردم توسط مسئولان را کار سختی ندانست و متذکر شد: برای به‌دست آوردن این رضایتمندی فقط باید بعد از تشخیص، تصمیم بگیریم و اقدام کنیم که در برخی از موارد به اعتبارات قابل توجهی هم نیاز ندارد.

در ادامه این نشست، محمدرضا قلندرشریف شهردار مشهد نیز به ارائه گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده و پروژه‌های در دست اجرای شهر پرداخت.

کد خبر 745403

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب»
  • رئیسی : من یک طلبه هستم؛ برخی از عناوینی که به من می‌دهند برازنده اساتید و دانشمندان است
  • نگاه ما به حوزه اتباع و مهاجرین نگاه فرصت تهدید است
  • ​​​​​​​«همایش جهانی بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» برگزار شد
  • ۱۵ مجلد مجموعه آثار بقیع رونمایی شد
  • مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان: طلاب از فرصت های زودگذر نهایت استفاده را انجام دهند
  • سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و زیارت اهمیت زیادی دارد
  • کاسبی عجیب رضا رشیدپور با خبر مرگش
  • نگاه به حوزه اتباع و مهاجرین نگاه فرصت و تهدید است
  • دوغارون؛ بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاران حوزه کشاورزی است