Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: هیچ منع قانونی برای فعالیت بانوان خراسان رضوی در رشته کوهنوردی وجود ندارد.

فرزاد فتاحی در گفتگو با فارس، در خصوص بخشنامه هیأت کوهنوردی و صعود‌های ورزشی خراسان رضوی گفت: با بررسی‌هایی که داشتیم مشخص شد که هیأت کوهنوردی نامه را خطاب به‌گروه‌هایی که به‌صورت غیررسمی اقدام به‌جذب افراد برای برنامه‌هایی کوهنوردی یا گردشگری می‌کنند و از این موضوع سوءاستفاده‌هایی انجام می‌دادند، منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی ادامه داد: به‌طور طبیعی اگر موضوعی به‌صورت بخش نامه ارائه شود حتما باید زیر نظر اداره کل ورزش و جوانان استان و فدارسیون کوهنوردی باشد و از نظر ما چنین قانونی وجود ندارد که حتما برای برنامه‌های کوهنوردی باید بانوان اجازه همسرانشان یا دختران باید اجازه والدین را داشته باشند.

وی تصریح کرد: تذکرات لازم به رئیس هیأت کوهنوردی استان داده شد و مقرر شد سریعا این موضوع را اصلاح کنند و خودشان در صحبتی که داشتند، اذعان کردند که منظورشان گروه‌هایی بوده که به‌صورت غیررسمی در فضای مجازی برای سوءاستفاده از موقعیت دختران و پسران جوان اقدام به ثبت نام می‌کردند.

فتاحی خاطرنشان کرد: با توجه به برداشت‌های متفاوتی که از این موضوع در فضای مجازی شد، به خانواده‌های محترم عرض می‌کنم که چنین چیزی صحت ندارد و اگر قرار باشد در این ارتباط موضع‌گیری صورت می‌گرفت حتما باید اداره کل ورزش و جوانان استان و فدارسیون کوهنوردی در این خصوص اعلام نظر می‌کردند که چنین چیزی صحت ندارد و در آیین‌نامه فدراسیون کوهنوردی هم به‌چنین چیزی اشاره نشده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی بیان کرد: به‌دلیل سوءتفاهمی که در خصوص این موضوع پیش آمده است، به‌عنوان متولی ورزش و جوانان استان از مردم خراسان رضوی و کشور عذرخواهی می‌کنم که چنین کاری بدون هماهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان انجام شده است.

وی ادامه داد: قطعا نگاه وزارت ورزش و جوانان و اداره کل ورزش و جوانان استان به‌ورزش بانوان مانند ورزش آقایان با رعایت شئونات است و تلاش می‌کنیم که بانوان نیز بتوانند از ورزش استفاده لازم را داشته باشند و از فضا‌ها و امکانات ورزشی مانند آقایان استفاده کنند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: کوهنوردی زنان خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۲۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هاشمی پیگیر عدم‌حضور سرپرست‌ها در انتخابات/ مبینی نمی‌آید؟

وزیر ورزش و جوانان همانگونه که در احکام سرپرست‌های فدراسیون آورده بود همچنان بر عدم حضور این افراد در انتخابات تأکید دارد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان از مرداد 1402 که مسئولیت ورزش کشور را برعهده گرفت، در احکام صادره برای سرپرستان فدراسیون‌ها، سیاست خود را مشخص کرد؛ اینکه نفرات منتخب او برای اداره موقت فدراسیون‌ها، تنها وظیفه اجرای امور جاری و فراهم کردن شرایط برگزاری انتخابات فدراسیون‌ها را برعهده دارند.

وزیر ورزش در این احکام خطاب به سرپرستان نوشته بود: «انتظار می‌رود ضمن رعایت اصل بی‌طرفی، عدالت‌محوری و عدم حضور در فرایند انتخابات به عنوان داوطلب، علاوه بر انجام امور جاری فدراسیون در اسرع وقت نسبت به برگزاری مجمع انتخابات رئیس و سایر اعضای هیئت رئیسه فدراسیون اقدام نمایید». این جمله که نشان‌دهنده سیاست هاشمی در تعیین تکلیف فدراسیون‌ها بود با استقبال بخش بزرگی از جامعه ورزش روبه‌رو و با همین رویه بلاتکلیفی حدود 10 فدراسیون از مرداد 1402 تا فروردین 1403 برطرف شد.

در حالی که ثبت نام مهدی مبینی در انتخابات فدراسیون دوومیدانی، برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر عدم ادامه اجرای این سیاست ایجاد کرده بود، انتخاب سرپرست جدید به جای مبینی با حکم هاشمی نشان‌دهنده عزم جدی وزارت ورزش برای اجرای این سیاست بود. اکنون شنیده می‌شود انتخاب سرپرست جدید و ثبت‌نام مبینی در انتخابات فدراسیون دوومیدانی هم مانع اجرای سیاست وزیر ورزش و جوانان نیست و وزیر موافق حضور مبینی در انتخابات فدراسیون دوومیدانی نیست و بر همین اساس کناره‌گیری مبینی از انتخابات به عنوان کارمند این وزارتخانه محتمل است.

همچنین بر اساس تصمیم اتخاذ شده، کارمندان وزارت ورزش و جوانان در صورت تمایل برای حضور در انتخابات هر یک از فدراسیون‌‌ها باید موافقت مدیر خود را اخذ کنند، در غیر این صورت نمی‌توانند در انتخابات فدراسیون‌ها شرکت کنند و این به معنای پایان حضور کارمندان وزارتخانه در فراسیون‌ها بدون جلب نظر  مدیر مافوق خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هاشمی پیگیر عدم‌حضور سرپرست‌ها در انتخابات/ مبینی نمی‌آید؟
  • برگزاری مجمع هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان رضوی
  • توانمندسازی زنان روستایی، نقش مهمی در توسعه جوامع روستایی دارد
  • سرمایه‌گذاری در ورزش باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود
  • ورود حراست وزارت ورزش و جوانان به اتفاقات مسابقات کشتی در مازندران
  • مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌ها منصوب شد
  • انتصاب مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌ها در وزارت ورزش
  • واکنش وزارت ورزش به شایعات پتروشیمی و بانکی
  • تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای تجهیز هیئت‌های ورزشی بوشهر
  • معارفه سرپرست جدید اداره ورزش و جوانان حوزه شمال غرب