Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، علیرضا رفیعی پور رییس سازمان دامپزشکی کشور در بازدید از چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی (سنتی) در راستای نقش این رویداد در حوزه دامپزشکی، گفت: حوزه فعالیت ما روستایی و عشایری است و تولیدات ما بیشتر از محیطی نشأت می‌گیرد که مردم بیشتری آگاهی را با طب ایرانی و گیاهان دارویی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: مردم روستایی در حوزه دام، طیور، آبزیان، زنبورعسل، کرم ابریشم و غیره فعالیت می‌کنند، در زمینه صنعتی نیز مرغ و دام است که با تغییر نگرش آنان می‌توان در سال 1404 بازار را تا 20 درصد به سمت طب ایرانی تغییر داد.
به گفته رفیعی پور، 50 دارو در حوزه دامپزشکی با دانش و فناوری بومی کشور توسط تولیدکنندگان ایرانی تولید شده و توسط فعالین این عرصه مورد مصرف قرار می‌گیرد. سازمان دامپزشکی کشور در 3 سال گذشته در حوزه اجرای سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی ورود کرده و راهی 10 ساله را طی کرده است.
وی با اعلام خبر تشکیل گروه تخصصی دامپزشکی بیان کرد: در چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی «دستورالعمل ثبت گیاهان دارویی و اقلام مرتبط با طب سنتی ایرانی» رونمایی شد. این نکته خاطر نشان می‌کند که قدم‌های کمک کننده‌ای برای جامعه هدف دامداران، باغداران، آبزی پروران و زنبورداران برداشته شده است.
رییس سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: این سازمان برای حفظ 134 هزار میلیارد تومان سرمایه و اقتصاد دامی کشور قطعاً نیاز به حمایت حوزه طب سنتی دارد تا بتواند راه خود را بهتر از پیش طی کند.
چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی (سنتی) به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 21 تا ۲۴ آبان ماه 97 در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تهران در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

169 / 279 گیاهان دارویی طب سنتی دام وطیور کشاوزری زنبور عسل ابریشم

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: گیاهان دارویی طب سنتی دام وطیور زنبور عسل ابریشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۲۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالانه ۱۶ هزار تن گیاهان دارویی در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ هکتار سطح زیر کشت گلخانه‌های لرستان است، گفت: محصولات سبزی و صیفی در این گلخانه‌ها تولید می‌شود.

محمدحسن کیانی‌فر با اشاره به تولید بیش از ۱۶ هزار تن محصولات گلخانه‌ای به‌صورت سالانه در لرستان، اضافه کرد: محصولات صیفی و جالیزی در این گلخانه‌ها کشت می‌شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان با اعلام اینکه هشت هکتار از سطح گلخانه‌های این استان به گل شاخه‌بریده شامل انواع رز اختصاص دارد، گفت: گل‌های شاخه‌بریده گل‌ها یا غنچه‌هایی به‌همراه ساقه و برگ است که برای دسته‌گل، سبد گل و یا حلقه‌گل استفاده می‌شود.

کیانی‌فر با بیان اینکه بیش از ۱۶ هزار تن گیاهان دارویی به‌صورت سالانه در لرستان تولید می‌شود، یادآور شد: شش‌هزار هکتار سطح زیر کشت این محصول است.

وی با تأکید به صادرات ۹۰ درصد گیاهان دارویی به خارج لرستان، خاطرنشان کرد: بیش از ۹۰ درصد مازاد میوه‌های درختی نیز به استان‌های همجوار صادر می‌شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به صادرات محصولات گلخانه‌ای  گفت: بیش از ۵۰ درصد محصولات گلخانه‌ای این استان به خارج از کشور صادر می‌شود.

به گفته کیانی‌فر بیش از ۳۲۰ هزار تن محصولات باغی شامل میوه‌ها، تولیدات گلخانه‌ای، گیاهان دارویی و قارچ به‌صورت سالانه در لرستان تولید می‌شود.

دیگر خبرها

  • دوره آموزشی آشنایی با قوانین بیمه و مالیات در صنعت گردشگری در ارومیه
  • کسب رتبه چهارم ایران در تولید علم طب سنتی در جهان
  • ثبت ۱۲ فرآورده دارویی و ۵۰ تجهیز پزشکی شرکت‌های ایرانی در کنیا
  • تولید سالانه ۱۶ هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • ضرورت تدوین شاخص‌های حکمرانی در حوزه دارو و مکمل
  • تهیه بیش از ۳۰۰ دارو از ۱۲۰۰ گیاه دارویی در کشور/ ارسال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی به کمیسیون قیمت
  • رشد تهیه دارو از گیاهان دارویی در کشور
  • فقط یک‌چهارم گیاهان دارویی برای تولید دارو استفاده شده‌اند
  • تدوین سند ملی گیاهان دارویی و طب ایرانی
  • هشدار دامپزشکی تربت حیدریه به دامداران در خصوص بیماری آنتروتوکسمی (قلوه نرمی)