Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، عبداله فیاض در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در استان همدان از سال 1364 گازرسانی به دو شهر همدان و ملایر آغاز شد و رسماً از سال 1367 پروژه در قسمتی از شهر همدان و ملایر افتتاح شد.

وی گفت: گازرسانی تا سال 1388 ادامه داشت و در این سال موفق شدیم به عنوان اولین استان پایان گازرسانی به 30 شهر خود را جشن بگیریم و این افتخاری در پرونده اداره گاز استان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان ابراز داشت: شهر همدان 100 درصد گازرسانی شده و ضریب نفوذ گازرسانی در شهرها 100 درصد است و شهر جدیدی برای گازرسانی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: در روستاها در مجموع یک هزار و 73 روستا قابلیت گازرسانی داشتند و تاکنون یک هزار و 23 روستا گازرسانی شده است.

فیاض با بیان اینکه 50 روستا باقی مانده که به دلیل صعب العبور بودن و زیر 20 خانوار قابل گازرسانی نیست، عنوان کرد: ضریب نفوذ گاز روستایی در استان همدان 99.7 درصد است.

* وجود 598 هزار و  804 مشترک گاز در استان همدان

وی بیان کرد: امسال در هفته دولت و در دولت دوازدهم موفق شدیم تمام روستاهای بالای 20 خانوار را گازرسانی کنیم و به عنوان اولین استانی هستیم که موفق به انجام این کار شدیم و استان همدان به عنوان اولین استان سبز معرفی شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان تصریح کرد: تعداد کل خانواده‌های شهری و روستایی که از نعمت گاز بهره‌مند هستند 629 هزار و 567 خانوار است که از این تعداد 417 هزار و 457 خانوار شهری معادل 66.3 درصد و 212 هزار و 110 خانوار روستایی معادل 33.7 درصد است.

وی در ادامه با بیان اینکه در کل استان همدان 961 کیلومتر خطوط فشار قوی گاز داریم، افزود: 9 هزار و 132 کیلومتر شبکه‌های تغذیه و توزیع در داخل شهرها و روستاها داریم که از این مقدار 2 هزار و 957 کیلومتر معادل 32 درصد سهم شهر و 6هزار و 175 کیلومتر معادل 68 درصد سهم روستا است.

فیاض ابراز داشت: در سطح استان همدان 317 هزار و 394 علمک گاز نصب شده که از این تعداد 171 هزار و 230 علمک معادل 54 درصد سهم شهرها و 146 هزار و 164 علمک معادل 46 درصد سهم روستاها است.

وی در خصوص تعداد مشترکین گاز در سطح استان گفت: تعداد مشترکین 556 هزار و 843 در بخش خانگی، 39 هزار و 386 در بخش تجاری و عمومی، 2 هزار و 526 مورد در بخش صنعتی، جزء، عمده و کشاورزی است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان در ادامه با اشاره به وجود 598 هزار و  804 مشترک گاز در استان همدان تصریح کرد: در استان چهار نیروگاه، 11 شهرک صنعتی، هفت ناحیه صنعتی همگی گاز دارند و مراکز عمده مصرف ما شامل نیروگاه شهید مفتح، شرکت سیمان هگمتان، سیمان اکباتان، سیمان نهاوند، فولاد آلیاژی ملایر، فولاد اسدآباد، فولاد ویان، قند هگمتان، سیب زمینی الوند، چهار کارخانه آسفالت، کارخانه شیشه و... هستند.

* هوشمندسازی کنتورهای گاز در همدان

وی در خصوص فعالیت‌های عمده در سال جاری گفت: امسال در شبکه تقویت و توزیع 113 کیلومتر کار کردیم که 77 کیلومتر در شهر و 35 کیلومتر در روستا است و موفق شدیم 2 هزار و 865 انشعاب نصب کنیم که 2 هزار و 219 انشعاب در شهر و 646 انشعاب در روستا بوده است.

فیاض در خصوص اشتراک‌پذیری در سال جاری ابراز داشت: امسال 9 هزار و 189 اشتراک پذیرفتیم که 6 هزار و 378 اشتراک در شهر و 2 هزار 811 اشتراک در روستا بوده است و 11 هزار و 28 خانوار تحت پوشش قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه در هفته دولت 12 روستا در سطح استان گازدار شده‌اند و ما جزء استان‌هایی هستیم که بالای 20 خانوار روستایی نداریم و همه را انجام دادیم، تأکید کرد: همچنین 128 واحد صنعتی را در سال جاری گازرسانی کردیم که مجموع مصارف این واحدهای صنعتی 19هزار و 180 مترمکعب صاعدی جایگزین مصرف سوخت کردیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان در خصوص مطالبات این اداره ابراز داشت: آنچه از سال گذشته به سال 97 منتقل شده 175 میلیارد تومان در بخش صنعتی و خانگی است که 54 میلیارد تومان از این مطالبات در بخش مشترکین خانگی است و الباقی در بخش صنایع و سایر مشترکین است.

وی با اشاره به اینکه سال جاری 28 میلیارد تومان بدهی سه کارخانه سیمان به شرکت گاز است، افزود: همچنین حدود 21 میلیارد تومان CNGها و 12.9 میلیارد تومان از نیروگاه‌ها مطالبات داریم.

فیاض تصریح کرد: این شرکت برای وصول مطالبات به ستاد مرکزی کشور تعهد دارد و از ابتدای سال جاری تمام مطالبات که بابت قبوض دریافت کردیم همگی مستقیما وارد حساب خزانه شده است و از نظر وصول مطالبات سی‌امین استان در کشور هستیم.

فیاض با بیان اینکه حدود 145 میلیارد تومان سهم یارانه‌ها است، گفت: این میزان برای سال جاری تکلیف شده که باید محقق شود.

وی در پایان در خصوص هوشمندسازی کنتورهای گاز خاطرنشان کرد: شرکت کنترل گاز اولین جایی است که کار هوشمندسازی را انجام داده و این کار بدون هیچ هزینه‌ای انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

کلیدواژه: فیاض شرکت گاز همدان روستاها مطالبات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۲۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد ۱۷ هزار و ۶۶۹ نفری اشتغال استان همدان در سال ۱۴۰۳

یوسف شعبانی افزود: تعداد بیمه‌شدگان اجباری سطح استان همدان در ابتدای سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۴۱ هزار نفر بود که در پایان سال گذشته این تعداد به ۱۴۹ هزار و ۷۰۰ نفر افزایش پیدا کرد.

وی در ادامه با اشاره به ثبت آمار در سامانه رصد تصریح کرد: ۹۱۷ طرح در استان در سامانه رصد قابل بررسی است. ضمن اینکه تمام طرح‌های قابل بررسی، باید با تعیین ضرب‌العجل تعیین تکلیف شود تا در راستی‌آزمایی دچار مشکل نشویم.

شعبانی همچنین بیان کرد: با توجه به وضعیت شهرستان بهار در حوزه کسب‌وکار، تزریق تسهیلات در بخش ایجاد توسعه و سرمایه در گردش به شهرستان ضرورت دارد و باید رفت و برگشت تسهیلات در حوزه شهرستان بهار متمرکز باشد تا ظرفیت‌های بالقوه به فعلیت برسد.

وی بیان کرد: شهرستان بهار در جذب اعتبار مشاغل خانگی با پرداخت ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، رتبه دوم استان را در سال گذشته به دست آورد. 

شعبانی ادامه داد: اعتبار تسهیلات مشاغل خانگی استان همدان در سال گذشته افزون بر ۱۶۲ میلیارد تومان بود که از این میزان اعتبار افزون بر ۱۱۴ میلیارد تومان آن پرداخت شد.

وی همچنین با اشاره به سیاست‌گذاری سال جدید گفت: امسال ۲۵ درصد تمام تسهیلات اشتغال در اختیار شهرستان‌ها، باید مختص به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باشد و ۴۲ درصد پیشرفت اشتغالزایی ما در فضای کسب‌وکار، با حضور فارغ‌التحصیلان دانشگاهی انجام شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان اضافه کرد: ایجاد کارگاه‌های جدید در قالب طرح‌های کارفرمایی در راستای اشتغال پایدار و بیمه‌های اجباری و جهش در فضای کسب‌وکار در سال‌جاری در اولویت خواهد بود.

وی ادامه داد: طبق سیاست‌ها، ۲۵ درصد کل تسهیلات باید به حوزه تعاون، تشکیل و توسعه تعاونی و رونق کسب‌وکار در تعاونی‌ها اختصاص یابد و در این رابطه به روستا‌های کانونی در این حوزه توجه ویژه شود ضمن اینکه طبق برنامه هفتم توسعه، در هر سال از برنامه، لحاظ دو درصد پیشرفت تعاونی‌ها ضروری است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • رقابت بیش از ۲۳ هزار داوطلب همدانی در آزمون سراسری
  • معرفی مدیر بنیاد مسکن کبودراهنگ
  • معرفی ظرفیت‌های صادراتی همدان برای افزایش تعاملات تجاری غرب
  • اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل آغاز شد
  • بررسی مشکلات بخش امامزاده حسن شهرستان فلارد
  • تعهد ۱۷ هزار و ۶۶۹ نفری اشتغال استان همدان در سال ۱۴۰۳
  • معرفی سرپرست جدید نهاد نمایندگی در دانشگاه پیام نور همدان
  • مرگ ۲۵ کارگر در اثر حوادث کار در همدان
  • حدود ۹۵ هزار مشترک تازه گاز تهرانی جذب شد
  • ۵۸۷ روستای استان ایلام از نعمت گاز برخوردارند