Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید هدایت‌الله موسوی عصر امروز در نشست شورای کشاورزی اندیمشک در ساختمان فرمانداری عنوان کرد: استفاده از شیوه‌های نوین کشت در مواردی افزایش دو برابری تولید در هر هکتار را به دنبال داشته است.

وی افزود: کشاورزی به روش سنتی صرفه اقتصادی با توجه به هدررفت آب و اهمیت موضوع مدیریت منابع آب در کشور و مسئولیت در قبال نسل‌های آینده توجیح‌پذیر نبوده و باید شیوه‌های نوین کشاورزی را به عنوان امری مهم برای آتیه شهرستان، استان و کشور ترویج کنیم‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره جهاد کشاورزی اندیمشک گفت: بیش از ۴۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک به کشت پاییزه اختصاص یافت و با این میزان سطح زیز کشت، شهرستان به یکی از مهم‌ترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی در استان خوزستان تبدیل شده است.

وی، ذرت، گندم، چغندر قند، کلزا، سبزی و صیفی جات از جمله مهم‌ترین تولیدات کشاورزی شهرستان اندیمشک در کشت پاییزه نام‌ برد و اظهار کرد: یکی از نیازهای مهم شهرستان در حوزه کشاورزی تقویت اعتبارات، کشت مکانیزه بوده که به همین دلیل پیگیری ها و اقدامات جدی و مهم برنامه‌ریزی و اجرا رسیده است.

کد خبر 4457841

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی خوزستان شهرستان اندیمشک کشت پاییزه یوم الله 13 آبان بوشهر مشهد گرگان شهرکرد راهپيمايي 13 آبان خرم آباد خطبه های نماز جمعه بیرجند شیراز یاسوج تبریز اربعین 97 پدافند غیرعامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۲۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از زمین‌خواری ۱۰ هزار میلیارد تومانی در البرز

ایسنا/البرز رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: با رای صادره در شعبه اول دادگاه تجدیدنظر استان البرز از تغییر کاربری ۵۰ هکتار به ارزش ۱۰ هزار میلیارد تومان جلوگیری شد.

به گزارش ایسنا به نقل از  دادگستری البرز، حسین فاضلی هریکندی با اعلام بازگشت ۵۰ هکتار از اراضی ملی به ارزش ۱۰ هزار میلیارد تومان با حکم قطعی شعبه اول دادگاه تجدیدنظر استان البرز گفت: در سال ۱۳۶۹ وزارت جهاد کشاورزی در روستای «آردهه» شهرستان ساوجبلاغ که یکی از خوش و آب و هواترین روستاهای استان البرز است زمینی را به وسعت بیش از ۵۰ هکتار بابت «طرح کاشت درخت گردو» در قالب اجاره ۱۵ ساله در اختیار  یک شخص حقیقی قرار می‌دهد.

رئیس کل دادگستری استان البرز افزود: در سال ۱۳۸۸ با توجه به اینکه این اراضی ملی در حریم شهر کوهسار قرار گرفته بود با تغییر نمایندگی دولت، از سوی منابع طبیعی استان به اداره مسکن و شهرسازی ساوجبلاغ و اداره کل راه و شهرسازی استان البرز منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی استان البرز به نمایندگی از دولت و به عنوان مالک قانونی این اراضی، در بررسی‌های انجام شده، متوجه انعقاد قرارداد توسط شخص اجاره گیرنده با یک شرکت برای تفکیک قطعات، تغییر کاربری و ویلاسازی غیرمجاز در این اراضی برخلاف قرارداد واگذاری می‌شود، متذکر شد: پس از طی تشریفات قانونی راجع به تعیین تکلیف قرارداد مذکور در مراجع ذیصلاح، متعاقبا این اداره کل دادخواستی به خواسته‌های خلع ید و قلع و قمع مستحدثات در حوزه قضایی شهرستان ساوجبلاغ مطرح می‌کند.

فاضلی هریکندی اضافه کرد: پس از صدور رای اولیه در شهرستان ساوجبلاغ با توجه به تجدیدنظرخواهی متصرف، این پرونده مورد رسیدگی مجدد قرار گرفت و با توجه به احراز تخلفات صورت گرفته در مدت زمان واگذاری، در نهایت رای مذکور مبنی بر محکومیت خوانده به خلع ید از این اراضی ملی و قلع و قمع مستحدثات ایجادشده، از سوی شعبه اول دادگاه تجدیدنظر استان البرز تایید و قطعی شد؛ به این ترتیب ضمن بازگشت ۵۰ هکتار از اراضی ملی به بیت المال به ارزش ۱۰ هزار میلیارد تومان از تغییرکاربری، تفکیک و ساخت و ساز غیرمجاز آن هم جلوگیری شد.

رئیس کل دادگستری استان البرز از تلاش همکاران خود در حوزه قضایی شهرستان ساوجبلاغ و شعبه اول دادگاه تجدیدنظر استان البرز در رسیدگی به این پرونده تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سند دار شدن یک هزار و ۲۵۷ هکتار از اراضی کشاورزی نیشابور 
  • رتبه اول نیشابور در حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغی
  • آزادسازی ۱۰ هکتار زمین کشاورزی از چنگ زمین خواران در ری
  • ۳۹ هکتار از اراضی ملی اشنویه رفع تصرف شد
  • صدور سند حدنگاری برای ۱۶میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی
  • سنددار شدن هزار و ۲۵۷ هکتار از اراضی کشاورزی نیشابور
  • تاکنون ۸۰ درصد از اراضی کشاورزی استان مرکزی رفع تداخل شد
  • اجرای پروژه کاداستر ۲۹۰ هزار هکتار در قالب سند تک‌برگ حدنگاری اراضی کشاورزی لرستان
  • بازگشت ۵۰ هکتار از اراضی ملی در البرز
  • جلوگیری از زمین‌خواری ۱۰ هزار میلیارد تومانی در البرز