Web Analytics Made Easy - Statcounter

معصومه ابتکار عصر امروز در ارتباط تصویری در دومین دوره نشست‌های تخصصی_آموزشی تشکل‌های اجتماعی زنان و خانواده ویژه استان‌های یزد، اصفهان، چهارمحال و بختیاری با اشاره نقش‌آفرینی سازمان‌های مردم‌نهاد جامعه اظهار داشت: سازمان‌های مردم‌نهاد در چند زمینه به‌خوبی می‌توانند فعالیت کنند که یکی از این‌ها بحث سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اگر سازمان‌های مردم‌نهاد نگاه‌های تخصصی و توانمندی لازم را داشته باشند می‌توانند با نوآوری و خلاقیت در امور جامعه دخالت کنند و در کارگروه‌ها و تشکل‌های غیردولتی عضو باشند به‌طور مثال در زمان مسؤولیت من در محیط‌زیست مصوبه‌ای در دولت تصویب شد که سازمان‌ها و شبکه‌های مردم‌نهاد محیط‌زیست، عضو کارگروه محیط‌زیست و شورای برنامه‌ریزی استان باشند که بتوانند در برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری حق رأی داشته باشند که البته این کار نیازمند توان، تخصص و علم است.

نقش‌آفرینی تشکل‌ها مردم نهاد نیازمند توانمندسازی است

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به نقش‌آفرینی تشکل‌ها در جلب مشارکت مردمی تصریح کرد: جلب مشارکت مردم با بسیج اجتماعی و آموزش همراه است که این مساله بسیار اهمیت دارد و از دیرباز کار‌های بسیاری مانند امدادرسانی و خیریه‌ها انجام‌گرفته که تأثیر بسزایی داشته، اما نقش‌آفرینی تشکل‌ها بازهم نیازمند توانمندسازی لازم در جامعه است.

وی در ادامه افزود: بحث دیدبانی برای هر نظام مردم‌سالار، حضور سازمان‌های مردم‌نهاد، رسانه‌ها و جریان آزاد نقد بسیار حیاتی است به‌طوری‌که اگر بخواهیم در تاریک‌خانه‌ها کار کنیم قطعاً فساد همه‌گیر می‌شود و سازمان‌های مردم‌نهاد و رسانه‌های آزاد می‌توانند منبع دیدبانی و ارزیابی فعالیت‌ها باشند و در کاهش فساد و بهبود عملکرد قوانین و مقررات، که باز نیازند توانمندی و مهارت خاص است، تاثیرگذار باشند.

ابتکار با اشاره به تقویت ارتباط سازمان‌های مردم‌نهاد با شورا‌های برنامه‌ریزی استان اذعان داشت: قوانین موجود، قوانین حمایتی خوبی برای سازمان‌های مردم‌نهاد هستند به‌طوری‌که آیین‌نامه‌ها به قانون دائمی تبدیل‌شده و ما برای اصلاح آن، پیشنهاد‌هایی ازجمله تقویت ارتباط سازمان‌های مردم‌نهاد با شورا‌های برنامه‌ریزی استان به دولت داده‌ایم.

مدیریت سازمان‌های مردم‌نهاد، مدیریت غیردولتی و مردمی است

وی به تشریح چند نکته راهبرد توانمند افزایی سازمان‌های مردم‌نهاد پرداخت و بیان کرد: هنگامی‌که صحبت از سازمان‌های مردم‌نهاد می‌شود باید پشتوانه گروهی، ساختاری و تشکیلاتی لازم را داشته باشد که در قوانین موجود به آن پرداخته‌شده است، اما مدیریت سازمان‌های مردم‌نهاد، خیریه‌ها و تشکل‌ها از نوع مدیریت غیردولتی و مردمی است و ماهیتاً با مدیریت دولتی و نیروی کارمندی و موظف، تفاوت اساسی دارد.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: آموزش مهارت‌های مدیریت سازمان‌های مردم‌نهاد و جلب مشارکت داوطلبان، بسیار مهم است و تفاوت زیادی با مدیریت‌های دولتی و حتی بخش خصوصی دارد که حتماً باید روی آن کار شود که در این خصوص کتاب‌ها و طرح درس‌هایی تدوین‌شده است.

روحیه و انگیزه قوی‌تر ثمره مدیریت غیردولتی

وی در ادامه گفت: مدیریت غیردولتی، مدیریت الهام‌بخش و تاثیرگذار برای جذب نیروی داوطلب است که برای هدف و ارزش متعالی بیایند و فداکارانه پای‌کار بایستند و علیرغم مشکلات در مواجهه با آسیب‌ها از روحیه و انگیزه قوی‌تری برخوردار باشند.

ابتکار با اشاره به اهمیت تأمین تجهیزات منابع لازم در سازمان‌های مردم‌نهاد متذکر شد: مهارت بعدی در بحث مدیریت سازمان‌های مردم‌نهاد، تأمین تجهیزات منابع موردنیاز است چراکه این سازمان‌ها قرار نیست دولتی بشوند و وابستگی به منابع دولتی ممکن است به آن‌ها ضربه بزند و این سازمان‌ها باید بتوانند منابع خود را تأمین کنند.

تاثیرگذاری به شرط تخصص و آگاهی

وی با تاکید بر عملکرد تخصصی و آگاهانه سازمان‌های مردم‌نهاد یادآور شد: سازمان‌ها باید بتوانند تخصصی کار کنند که در غیر این صورت و نداشتن آگاهی در حوزه تخصصی خود، نمی‌توانند تأثیرگذار باشند که این امر نیازمند آموزش‌ها و توانمندسازی‌های لازم است که بتوانند به‌صورت تخصصی در مباحث ورود کنند.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: موضوع نقد مؤثر بسیار اهمیت دارد و لازمه آن این است که نقد روش‌مند انجام شود و با شیوه‌های مؤثر دیدبانی آشنایی لازم را داشته باشیم.

وی در پایان گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد در جامعه امروز نقش بسیار کلیدی دارند چراکه دارای آرمان‌ها و هدف‌های ارزشمند و متعالی هستند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: زنان خانواده چهارمحال و بختیاری جامعه خلاقیت دولت رییس جمهور بسیج قانون بخش خصوصی مشکلات بسیج جامعه خانواده رییس جمهور زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۲۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران در طول ۴۵ سال توفیقات فراوانی داشته است

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: این نهاد همواره توفیقات فراوانی را کسب کرده و در سراسر کشور و با مشارکت خود مردم و سایر نهادهای اجرایی در راستای حل مشکلات مسکن در کشور کوشیده است.

حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد در حاشیه سفر خود به شهرستان دهاقان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان اظهار کرد: ۴۵ سال از تأسیس نهاد مقدس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد و این نهاد در راستای وظایف سازمانی خود تلاش زیادی داشته است.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران همواره توفیقات فراوانی را کسب کرده است گفت: این نهاد در سراسر کشور و با مشارکت خود مردم و سایر نهادهای اجرایی در راستای حل مشکلات مسکن در کشور کوشیده است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور عنوان کرد: بنیاد مسکن در دولت سیزدهم و با توجه به دغدغه بسیار زیاد رئیس جمهور و هیئت دولت نسبت به موضوع مسکن، شکوفایی و گسترش چشم‌گیری داشته است.

روحانی‌نژاد ادامه داد: در شهرستان دهاقان با همت مسئولین اجرایی و به خصوص فرماندار پر تلاش و جهادی که پیگیری‌های زیادی را برای حل مشکلات مردم دارند؛ اتفاقات بسیار خوبی را در حوزه مسکن شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: با پیگیری انجام شده و تلاش و همدلی بسیار خوب در شهرستان دهاقان امید است مشکلات مسکن در این منطقه حل شود و نگرانی مردم بر طرف شود.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با بیان این‌که تکمیل نهضت ملی مسکن نیازمند همت جدی است گفت: مسئولین استانی و شهرستانی به صورت جهادی کار را دنبال کنند تا هرچه سریع‌تر شاهد تکمیل و بهره‌برداری این پروژه در این شهرستان باشیم.

به گزارش ایمنا، امروز با حضور نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور و رئیس شورای مرکزی این نهاد و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی، عملیات اجرایی پروژه ۱۴٠٠ واحدی نهضت ملی مسکن، کاشت ۵٠٠٠ نهال در مکان پروژه و همچنین مسجد و مجموعه فرهنگی ائمه بقیع آغاز شد.

همچنین به صورت نمادین، تحویل ۱ واحد مسکونی از پروژه ۱٠۸ واحدی اقدام ملی مسکن شهرستان دهاقان نیز صورت گرفت.

کد خبر 745581

دیگر خبرها

  • کمبودهای مالی، مقر سازمان ملل در ژنو را در خاموشی فرو برد
  • بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران در طول ۴۵ سال توفیقات فراوانی داشته است
  • ۵۰۰ مدرسه مختلط استان نیازمند سرویس بهداشتی مجهز
  • ◄ مشارکت مردم و ابتکار بخش خصوصی/ نگاهی به پروژه لوکوموتیو GT22
  • برنامه‌های فرهنگی در اردبیل رشد ۴۰۰ درصدی دارند
  • لغو عضویت ایران در سه سازمان جهانی؛ گاف تازه دولت؟
  • جذب و توزیع هدفمند اعتبارات، مبنای عمل سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان باشد
  • سازمان ملل: بیش از ۱۰ هزار زن در غزه جان باختند
  • مدیریت شهری اصفهان از مشارکت شهروندان در پروژه‌ها استقبال می‌کند
  • جزئیاتی از جان باختن ۳ نفر در سیلاب سیستان و بلوچستان | ۳ مصدوم در منطقه عسلویه | هشدارهای سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور به مردم