Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@15:07:58 GMT

بازار محل منافع و مصالح کاسب کار و مردم باشد

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۱۲۴۶۶

بازار محل منافع و مصالح کاسب کار و مردم باشد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه، نظارت خود اصناف بر صنوف مهم است، تصریح کرد: نگاه ما این است که همیشه بازار متعلق به مردم بوده و هست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، علی محمد احمدی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد امروز ( ۲۲ آبان ) در نشست با نمایندگان صنوف مختلف استان، گفت: نگاه ما به شما که به عنوان دلسوز مردم، نظام و انقلاب و عامل رونق اقتصاد و بازار هستید در شرایط کنونی توجه بیشتر به اصالت بازار و بازاری، صداقت، پاکدستی و امانت داری، رعایت حلال و حرام و جلوگیری از کم فروشی و گرانفروشی و دلگرم کردن فضای کسب و کار و مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


احمدی با اشاره به اینکه، امروز هم اگر در جایی از شما گله مندی است به خاطر این بوده که شما بهتر از این هم می توانید باشید، گفت: اگر امروز دولت آمریکا و رئیس جمهور آن بی اخلاق تر و بی ادب تر از دولتمردان گذشته شان گستاخی می کنند و با جو روانی عامل نابسامانی در حوزه اقتصادی و بازار می شوند، این انتظار وجود دارد که مانند حضورتان در همه عرصه ها در طول چهار دهه انقلاب، بیشتر و بهتر خود را نشان داده و مولد خدمت صادقانه به مردم باشید.


این مسئول ارشد اجرایی با بیان اینکه، نظارت خود اصناف بر صنوف مهم است، تصریح کرد: نگاه ما این است که همیشه بازار متعلق به مردم بوده و هست، چرا که هرجایی که کارها دولتی باشد هزینه ها زیاد و دستاوردها کم و هرجا که کارها مردمی بوده، هزینه ها کم و دستاوردها زیاد بوده است.


وی به برخی از مطالبات به حق بازاریان اشاره کرد و گفت: ما هم بر این باوریم و تلاش می کنیم که مسائلی چون مالیات، ترافیک، بهداشت، زیبایی و معماری و دسترسی آسان به محل کار شما و دیگر موضوعات باید مورد توجه قرار گیرد تا رونق و کسب و کار بازاری و خدمت به مردم شکلی خوبی به خود گیرد.


احمدی تعامل سازنده و هماهنگی لازم بین صنوف، دستگاه های اجرایی مرتبط دولتی، شهرداری و شورای شهر را زمینه ساز رفع مشکلات بازاریان دانست و گفت: نگاه محلی، منطقه ای، ملی و آینده نگری در برنامه ریزی های شهری و هسته تجاری شهر بسیار مهم است و باید به این موضوعات به صورت علمی و تخصصی توجه شود. 


استاندار کهگیلویه و بویراحمد دسته بندی و ساماندهی صنوف به خصوص صنوف مزاحم و آلاینده در سطح شهر و مهم تر مرکز تجاری و بازار عمده فروشان را بسیار ضروری دانست و گفت: با کلیات این موضوع موافق هستیم و در این رابطه طرح ها و جانمایی ها باید از همه لحاظ و جوانب مختلف مورد بررسی قرار گیرند.


وی به برخی نابسامانی ها و بی نظمی هایی که به وسیله وانت بارها به دلیل عدم میدان تره بار در یاسوج وجود دارد اشاره کرد و ابراز داشت: خیلی پیش از این باید شهرداری و صنوف دنبال مسئله بوده و در این رابطه حرکت ها لاک پشتی و کند است و با این حال هر کمکی که از سوی ما لازم باشد تا جایی که قانون اجازه دهد انجام می دهیم.


احمدی در جواب یکی از نمایندگان صنوف که گاها مالیات سنگین، گران شدن کالاها، عوارض شهرداری و یا دیگر مسائل تعزیرات، صنعت، معدن و تجارت بر بازاریان یاسوج فشار وارد می کند، بیان داشت: باید کاسب کار و بازاری امنیت و آرامش داشته باشند و به آنچه حق آنهاست حمایت شود و آنچه که حقوق دولت است، پرداخت شود و آنچه که حق مردم بوده رعایت شود.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: این حقوق باید براساس اعتدال و مصالح کاسب کار، دولت، تولید کننده و مصرف کننده باشد و اگر در جایی این حقوق نقض می شود، به دلیل ندانم کاری ها یا منفعت طلبی و سودجویی یک فرد، یا شخص و کسانی خاص است و با هوشمندی، ریشه این گونه موارد را باید جستجو و با آن مبارزه و برخود جدی کرد. 
 

وی به رعایت استانداردهای لازم در کسب و کار و بهداشت فردی و محیطی تاکید و خاطرنشان کرد: در جایی از بازار جلوی مردم سد شده، در جایی از حومه شهر شکم گوسفند را پاره کرده و می فروشند و در جایی ماشین های میوه و تره بار صف کشیده اند و لازم است جلوی چنین مسائلی گرفته شود. 


احمدی اظهار داشت: از شما انتظار است اگر کالایی در استان تولید می شود و به لحاظ کیفیت و نرخ متناسب با دیگر کالاها در سایر استان های است، نسبت به خرید و عرضه کالاهای داخل استان اقدام شود.


شایان ذکر است، در این نشست نمایندگان صنوف مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد مشکلات خود را مطرح کردند.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: استان همدان خوزستان اردبیل افتتاح پروژه شیراز اجلاس جهانی گردشگری طرح 550 هزار هکتاری هفته کتاب و کتابخوانی کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد استاندار کهگیلویه و بویراحمد حوزه اقتصادی بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۲۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حدود ۵۰ هزار خودرو وارداتی در گمرکات کشور وجود دارد گفت: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عباس علی‌آبادی درباره آخرین وضعیت واردات خودرو در سال جدید اظهار کرد: تا به امروز برای واردات ۱۳۰ هزار خودرو ثبت سفارش انجام شده است و این روند کماکان ادامه دارد و مردم برای خرید خودرو خارجی عجله نکنند و آن را با قیمت بالا از افرادی که به دنبال سو استفاده هستند، خریداری نکنند.

وی افزود: حدود ۵۰ هزار خودرو وارداتی نیز در گمرکات کشور وجود دارد و به ترتیب به مردم واگذار می‌شود و سرعت تحویل خودروهای وارداتی به مردم به زودی افزایش می‌یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.

علی‌آبادی تصریح کرد: ما به واردات خودرو افتخار نمی‌کنیم بله افتخار ما خودروهای ساخت داخل است که امیدواریم امسال خودروهای بسیار باکیفیت به مردم عرضه کنند و تحویل خوبی در صنعت خودروسازی در سال جدید رقم بزنیم.

افزایش قیمت خورد به دلیل نوسانات دیگر بازار است

وی درباره عرضه و قیمت گذاری خودروهای داخلی گفت: تمام تلاش ما آن است که در بعد کیفی و کمی و در ابعاد قیمتی رکودی‌های مناسبی برای عرضه به مردم داشته باشیم اما باید توجه داشت که خودرو در کشورمان کالای سرمایه‌ای است هر چند که من معتقد هستم که مصرفی است اما با این وجود از نوسانات دیگر در بازار تأثیر می‌پذیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: مردم بدانند که در تولید و عرضه خودرو در بازار کسری وجود ندارد و اگر با حوصله برخورد کنند، نیاز آن‌ها تأمین می‌شود.

منبع: تسنیم

کد خبر 745355

دیگر خبرها

  • نوسانات ارز همه ابعاد اقتصادی زندگی مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد/ دولت جدی ورود کند
  • ماجرای تولید موبایل ایرانی به کجا رسید؟
  • بورس سرخپوش شد، سکه آمپر چسپاند؛ آیا سفر مردم بی تاثیر از دلار آزاد است؟
  • اجرای طرح هادی با بهره گیری از مصالح بومی در شهرستان بانه
  • گره‌گشا نبودن وام مسکن برای خانه‌دارشدن مردم
  • میکرو بلاگر‌های اقتصادی در کمین جیب مردم
  • به حدی خودرو وارد شده است که در بنادر جا نداریم
  • وزیر صمت: واردات خودرو به حدی بوده که در بنادر جا نداریم
  • به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • نماینده‌ها منافع ملی را اولویت قرار دهند