Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@18:09:31 GMT

رونمایی از کتاب‌های روایتگر خاطرات زلزله

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۱۲۵۳۱

رونمایی از کتاب‌های روایتگر خاطرات زلزله

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم رونمایی از کتاب‌های «زندگی روی گسل های جوان» و «روزشمار زلزله» امشب در حاشیه نمایشگاه کتاب کرمانشاه رونمایی شد و با استقبال علاقه‌مندان کتاب قرار گرفت.

این کتاب‌ها آثار نویسندگان کرمانشاهی است که روایتگر خاطراتی از زلزله آبان‌ماه سال گذشته است که در شهرستان‌های غربی استان‌ کرمانشاه خسارات فراوانی را به همراه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«روزشمار زلزله» اثر کتایون محمودی است که با رویکردی لطیف به کمک و مهربانی ایرانیان به مردم زلزله‌زده می‌پردازد و خاطرات آن روزها را بیان می‌کند.

«زندگی روی گسل های جوان» هم به قلم عظیم آزادی یکی از بهورزان روستاهای کوییک است که به بیان چگونگی مدیریت بحران در اتفاقات این چنینی می‌پردازد.

پریسا محمدی معاون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هر اتفاق خوشایند و یا ناگوار و دلخراش وقتی در قالب کتاب درمی‌آید و مکتوب می‌شود برای آیندگان به یادگار می‌ماند و هدف از تشویق نویسندگان برای نگارش این کتاب‌ها نیز همین بوده است.

همچنین مراسم جشن امضای کتاب فرنگیس به قلم مهناز فتاحی که روایت زندگی فرنگیس حیدرپور شیرزن گیلانغربی و خاطرات وی در جنگ تحمیلی است در حاشیه نمایشگاه کتاب با حضور مسئولان برگزار شد.

کد خبر 4457819

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه رونمایی کتاب یوم الله 13 آبان بوشهر مشهد گرگان شهرکرد راهپيمايي 13 آبان خرم آباد خطبه های نماز جمعه بیرجند شیراز یاسوج تبریز اربعین 97 پدافند غیرعامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۲۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردیس استاد عباس کمندی در سنندج رونمایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با برگزاری آئین افتتاحیه ویژه برنامه‌های هفته سنه با حضور جمعی از مسؤولان کردستان از سردیس استاد نام‌آوازه عباس کمندی رونمایی شد.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج عصر پنج‌شنبه در این مراسم اظهار کرد: سنندج، شهر شعر و موسیقی، شهر خلاق موسیقی جهان، شهر آزاداندیشی و زادگاه مستوره اردلان نخستین زن تاریخ نویس جهان اسلام و شهر مفاخر علم و ادب و هنر و فرهنگ به شمار می‌رود.

عزت رضایی خاطرنشان کرد: سابقه سکونت در شهر سنندج به گذشته‌های دور برمی‌گردد و سنندج فعلی در دوره صفوی و در روزگار شاه صفی در سال ۱۰۴۶ هجری قمری توسط سلیمان خان اردلان پایه‌گذاری شد.

وی تصریح کرد: در بیان جایگاه تاریخی و فرهنگی سنندج همین بس که سنندج زادگاه اساتید و اسطوره‌ها و بزرگ مردانی همچون استادان عندلبی‌ها، یوسف زمانی‌ها و قطب‌الدین صادقی‌ها و عباس کمندی است که تکیه‌گاه فرهنگ و هنر ایران است.

وی با بیان اینکه سنندج مهد عقلانیت و آزاداندیشی در ایران است، گفت: سنندج از دموکراسی‌ترین شهرهای در ایران است که نقش مهمی در پازل هنر و فرهنگ این سرزمین کهن داشته و دارد.

گفتنی است؛ زنده یاد عباس کمندی متولد سال ۱۳۳۱ در شهر سنندج است که از همان سنین کودکی با ادبیات فولکلور کردی آشنا و آثار نبوغ وی برای آشنایان نمایان شد.

در شانزده سالگی به شعر سرایی، قصه نویسی، قصه پردازی مشغول می‌شود و بر اساس آنچه عنوان شده است هرگز از هیچ کس تقلید نکرده و سبک مخصوص به خود را دارد.

سرودن اشعار بیش از ۱۵۰ ترانه، ساخت و اجرای بیش از ۶۰ آهنگ و ترانه، اجرا و ارائه مجموعه آهنگ‌های گلاویژ، پرشنگ، اورامان و کیژی کورد در ۳ شماره، گردآوری مظاهر فرهنگ فلکلوریک (فرهنگ مردم)، گردآوری و تحقیق زندگینامه شخصیت‌های کرد و تبدیل آن به فیلمنامه از آن جمله سنجرخان، سید عطا کل، زندگی پهلوان حسین گلزار کرمانشاهی، غارت آثار زیویه و میر نوروزی از جمله فعالیت‌های عباس کمندی در طول ۶۲ سال زندگی هنری‌اش است.

فیلمنامه‌هایی نیز چون اسب، یک سبد علف، ارثیه مامه‌رحیم، نبرد رمادیه، کوچه سرخ، کاروانسرا و پهلوان پنبه، و تألیف کتاب‌های دیوان شعر کردی و فارسی و پهلوانان کرد زندگی نامه سید علی اضعر کردستانی از جمله آثار وی هستند.

همچنین از عباس کمندی علاوه بر چندین برنامه تلویزیونی، کتاب‌های دیوان شعر کردی و فارسی، جمع آوری اشعار دیوان میرزا شفیع، ورزش باستانی و پهلوانان کرد، زندگی نامه سید علی‌اصغر کردستانی، اورامان، رمزگشایی در مظاهر فرهنگی و گردآوری اشعار هیجایی ایرانی قبل از اسلام به یادگار مانده است.

عباس کمندی هنرمند پیشکسوت عرصه موسیقی استان کردستان صبح روز پنجشنبه اول خرداد ماه سال ۹۳ در سن ۶۲ سالگی به دلیل ایست قلبی در بیمارستان توحید سنندج دارفانی را وداع گفت.

کد خبر 6088779

دیگر خبرها

  • سردیس استاد عباس کمندی در سنندج رونمایی شد
  • سخنان کامل حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی»
  • مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی» چه گفت؟!
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» رونمایی شد
  • عکس/ مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی
  • (تصاویر) متن و حاشیه مراسم قهرمان ایران
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • خادمان قرآنی و فعالان طرح «مسطورا» در کرمانشاه تجلیل شدند
  • مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی
  • جلد دوم «سمفونی رنگ، هارمونی خط» رونمایی می‌شود