Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: «حمید بعیدی‌نژاد»، سفیر ایران در انگلستان در مصاحبه‌ای با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» گفت: آمریکا در ایجاد اجماع بر سر تحریم‌های ایران شکست خورده است.

بعیدی‌نژاد، در پاسخ به سوال «کریستین امان‌پور»، مجری سی‌ان‌ان مبنی بر اینکه آیا راهبرد دولت آمریکا برای وادار کردن ایران به تسلیم با فشار و تحریم واقع‌بینانه است گفت: «معافیت‌هایی که آن‌ها برای بسیاری کشور‌ها صادر کرده‌اند به این معنی است که ایالات متحده در ایجاد نوعی اجماع میان کشور‌ها برای اعمال متحد تحریم‌ها علیه ایران شکست خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی اضافه کرد: «آن‌ها (دولت آمریکا) از طرف محافل مختلفی که می‌گویند می‌خواهند با ایران کار کنند تحت فشار قرار گرفته‌اند و به همین دلیل موافقت کرده‌اند معافیت‌هایی به کشور‌ها اعطا کنند.»

بعیدی‌نژاد در بخش دیگری از این مصاحبه، بعد از پخش سخنانی از «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا از «سی‌ان‌ان» که ۱۲ شرط توافق با ایران را مطرح کرد، سخنان او را «اتهامات بی‌اساس» توصیف کرد.

وی در پاسخ به اینکه آیا ایران هیچ‌کدام از این کار‌ها را انجام خواهد داد گفت: «البته که خیر، زیرا این‌ها ادعا هستند و برخی از آن‌ها اتهامات بی‌اساسی هستند که ایالات متحده علیه ایران مطرح می‌کند.»

منبع: فردا

کلیدواژه: بعیدی نژاد مصاحبه سی ان ان تحریم های آمریکا ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۲۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای سیاست تجاری ایران و پاکستان چگونه ممکن است؟

به گزارش همشهری آنلاین، سید ابراهیم رئیسی؛ رئیس‌جمهوری ایران بامداد امروز دوشنبه؛ ایران را به مقصد پاکستان ترک کردند. تو قبل از سفر تصریح کرد:«کشور پاکستان از جمله کشورهای مهم جنوب آسیا و دارای روابط دیرینه‌ تاریخی و تمدنی با ایران است که همواره روابط سیاسی و اقتصادی و نیز همکاری‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای مورد توجه دو کشور بوده است.» درباره اهمیت این سفر ریاست جمهوری ایران به پاکستان و بررسی برخی از مسائل مربوط به روابط این دو کشور در سطوح مختلف سیاسی، اقتصادی، امنیتی و فرهنگی با پیرمحمد ملازهی کارشناس مسائل پاکستان گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

فرصت خوب هم‌مرزی ایران و پاکستان

ملازهی در ابتدا گفت: هم‌مرزی ایران و پاکستان فرصت‌های خوب و ارزنده‌ای را در اختیار دو کشور قرار داده است. همانطور که آقای رئیسی اشاره داشتند هدف‌گیری 10 میلیارد دلاری تجارت بین ایران و پاکستان انجام شده است و این تجارت می‌تواند در دو شکل پیگیری شود.

تأمین کالاهای تحریمی از سوی پاکستان

وی افزود: اولین نوع آن مربوط به مناطق مرزی بین دو کشور است، مثل سراوان، میرجاوه و... که به دلیل داشتن ظرفیت گمرکی فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری اقتصادی هستند. نوع دوم این سیاست‌گذری تجاری می‌تواند از آن لحاظ باشد که ایران کالاها و لوازم مورد نیاز خود را که در تهیه‌اش با چالش تحریم روبه‌رو است از طریق پاکستان و واردات از آن کشور تأمین نمیاد.

پیرمحمد ملازهی گفت: همچنین گفتنی است که خط لوله ایران به پاکستان چندسالی بود به دلیل مخالفت آمریکایی‌ها معطل ماند؛ به نظر می‌رسد با موافقت آمریکا پاکستان می‌تواند این خط لوله گازی را به کشور خود بکشدو ضمن اینکه چینی‌ها برای تکمیل این پروژه مشتاق هستند و می‌توانند از این جهت منافعی را کسب کنند.

این کارشناس مسائل پاکستان ادامه داد: همچنین باید اشاره کرد سفر اخیر آقای رئیسی به پاکستان در رفع برخی شبهات مبنی بر درگیری‌های موشکی ایران و پاکستان در برخی مناطق مرزی بسیار اثرگذار و مثبت است. اما در همین حال باید در نظر داشت که در کشور پاکستان، سیاست خارجی را نه حزب سیاسی در دولت، بلکه ارتش و اداره اطلاعات تعیین می‌کند.

کد خبر 846412 برچسب‌ها ایران و پاکستان پاکستان

دیگر خبرها

  • رئیسی: توسعه همکاری با کشور‌های همسایه از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • توسعه همکاری با پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • کارشناس مسائل خاورمیانه: بایدن سیاست دودولتی را کنار گذاشت
  • ارتقای سیاست تجاری ایران و پاکستان چگونه ممکن است؟
  • راه بی بازگشت پاکستان در تکمیل خط لوله گاز | سفر رئیسی صادرات انرژی ایران را تسهیل می کند؟
  • سیاست تحریم‌ شکسته خورده است/رژیم صهیونیستی تهدیدی برای تمام منطقه است
  • بشار اسد : آمریکایی‌ها از هر درگیری سود می‌برند/ سیاست این کشور بر اصل «تفرقه بیانداز و حکومت کن» استوار است
  • دیپلماسی فعال انرژی ایران، زمینه‌ساز افزایش چشم‌گیر فروش نفت و گاز کشور در شرایط تحریمی شد
  • شبیه‌سازی جنگ ایران و آمریکا
  • سیاست پسته‌ای ایران، در جنگ با اسرائیل هم برنده بود!