Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار غیب پرور در کنگره ۳هزار شهید استان قزوین گفت: آیا امروز امریکا مطابق امریکای ۴۰ سال قبل است این کشور دچار ضعف شدید شده و رو به افول است و هیمنه پوشالی آن درحال شکست است.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار غلامحسین غیب پرور، پیش از ظهر امروز(سه شنبه) در اجلاسیه جامعه زنان استان قزوین در سومین روز برگزاری کنگره شهدای استان قزوین در سالن نمایشگاه بین الملل اظهار کرد: حضور در این جلسه بزرگ و بامعنویت توفیق بزرگی برای همه ماست و مایه برکت در کار و زندگی خواهد بود خدای متعال را به واسطه این نعمت سپاسگزاریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این کنگره شهدا مجلسی است که به واسطه شهدا برپا شده و حضور بندگان صالح در این جلسه، حضور مادران و همسران شهدا، فرزندان و دختران گوهرصفت، همچنین بزرگانی چون آیت الله عابدینی و استاندار محترم زاهدی از برکات این جلسه است.
جانشین فرماندهی کل سپاه اذعان کرد: خوشا به سعادت شما که توفیق یافتید برای شهدا مجلس برگزار کنید مردم خوشا به حال شما که توانستید یاد و خاطره کسانی را که تا قیامت مدیون آنها هستیم، اقامه کنید.

وی ادامه داد: بهترین سلام‌ها نثار سه هزار شهید استان ولایتمدار قزوین، استانی که ارادت خود را به ساحت انقلاب ثابت کرد، تقدیم سه هزار شهید سندی بر این مدعاست، استانی که سه هزار عزیز، سه هزار جگرگوشه را تقدیم کرد که قاطبه آنها جوان بود.

غیب پرور عنوان کرد: درود خدا بر شما مردم قزوین که پای انقلاب و اسلام ایستاده اید و این تعارف نیست، شهدایی که رمز تحقق انقلاب هستند شهدا ثابت کردند در این دوران هم می‌توان حسینی بود.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی ما با همه عظمت یک مینیاتور از عاشورای سال ۶۱ است و چقدر شهیدان ما در مکتب سیدالشهدا خوب شاگردی کردند.

فرمانده بسیج مستضعفین ابراز کرد: اگر شهدای ما در محرم سال ۶۱ حاضر بودند آن حادثه دلخراش که دل‌های عاشقان را داغدار کرد رخ می‌داد؟ اکثر شهدای ما کسانی هستند که حتی امام راحل را از نزدیک ندیده بودند، تاریخ اسلام یک اویس قرن دارد که به آن می‌بالد شخصیتی که پیامبر را ملاقات نکرد اما عاشق حضرت رسول بود اما بسیاری از شهدای ما امام خود را ندیدند، اما لحظه لحظه زندگی آنها پر از محبت امام بود.
وی عنوان کرد: شهید رجایی در دوره حضور نامبارک بنی صدر حضور داشت اما نخست وزیر مملکت ما دارای روحیه ای ساده زیست و بی تکلف و زاهد بود و دلداده علما بود.

این مقام مسئول ابراز کرد: تهجد و عبادت‌های نیمه شب شهید رجایی فراموش نمی‌شود، ای کاش مسئولان کشور ما در مجالس شهدا بی تکلف بودن را ترویج می‌کردیم و بی هیابودن را باهم می‌گفتیم.

وی اضافه کرد: سایر شهدای ما نیز چون شهید بابایی و لشگری ساده زیست و انقلابی بودند، ابوترابی اسارت را به اسارت درآورد و در انقلابی گری در قله ایستاد هر مصیبت و رنجی را تحمل می‌کرد تا درس مقاومت و ایستادگی را در اردوگاه‌های مختلف بیاموزد و در قله قرار گرفتن ابوترابی منحصر به دوران اسارت وی نبود و شاهد بودیم که پس از دوران اسارت نیز انقلابی حضور داشت.

غیب پرور اذعان کرد: شهدای استان قزوین فقط اختصاص به شما ندارد و شهدایی چون بابایی و لشگری و ابوترابی متعلق به همه امت اسلام است و این افتخار استان قزوین است شناسنامه و هویت ملت قهرمان ملت ایران شهدا هستند و دنیا باید ما را با شهیدان بشناسند.

وی تصریح کرد: شهدای ما برای دنیا قیام نکردند و خدا می‌داند که شهیدی حرکت نکرد برای کسب متاع دنیا، بلکه همه قیام کردند تا اسلام باقی بماند.

فرمانده بسیج مستضعفین بیان کرد: فرزندان غیور استان قزوین در اکثر عملیات‌ها حضور داشتند و این جزو افتخارات استان شماست و ای کاش این زمین به اذن خدا به زبان می‌آمد و حدیث رشادت فرزندان شما را می‌گفت.
وی افزود: شهدا با کمترین توقع در میدان جنگ حاضر شدند و با جان خود برای حفظ انقلاب قیام کردند، همانطور که رهبری فرمودند کاش ما گوش شنوایی برای شنیدن سخنان شهدا داشتیم، ای مردم پاسداری از انقلاب اسلامی که شهدا جان خود را برای آن فدا کردند خواسته شهیدان از ماست.

این مقام مسئول تاکید کرد: انقلاب اسلامی پدیده ای بی نظیر است، شهدا با ایثارگری ثابت کردند در قرن مدرنیته می‌توان تحت مدیریت الهی و توحیدی زندگی کرد و جامعه را اداره کرد.

وی ادامه داد: دشمن می‌خواهد ما را از ایستادگی در پای دین منصرف کند و اثری از اسلام و قرآن و اهل بیت باقی نماند و اگر از اسلامی نام برده می‌شود آدرسش آل سعود و اسلام آمریکایی باشد.

غیب پرور عنوان کرد: پیام شهدای ما ایستادگی در راه انقلاب است، امروز دشمنی دشمنان روز به روز درحال افزایش است، آیا امروز امریکا مطابق امریکای ۴۰ سال قبل است این کشور دچار ضعف شدید شده و رو به افول است و هیمنه پوشالی آن درحال شکست است.

وی تصریح کرد: امروز روز بیداری جهانیان است، مردم یمن بیش از ۴ سال است که مقابل امریکایی‌ها ایستاده اند سلام خدا بر این مبارزان راه خدا، رژیم آل سعود و صهیونیستی اهرم استکبار در منطقه هستند و هیچ تفاوتی باهم ندارد.

این مقام مسئول تاکید کرد: ما به قطع یقین عرض می‌کنیم آینده جهان متعلق به امریکا نیست، بلکه متعلق به اسلام و مستضعفان جهان و متعلق به امت محمد است. مردم عزیز بدانید شهدا می‌خواهند ما قدردان انقلاب باشیم و دچار سستی و رخوت نشویم.

وی خطاب به سران غربی عنوان کرد: ایران اسلامی را تحریم اقتصادی کردید، ۴۰ سال است که انتظار دارید ما انقلاب خود را به فشارهای شما بفروشیم، ما از مشکلات موجود اقتصادی و گرانی‌ها دلخوریم، چرا باید یک کشور ثروتمند دچار این مشکلات شود.
فرمانده بسیج مستضعفین اضافه کرد: قسمتی از این مشکلات کشور به واسطه بی مدیریت‌هاست که در کشور وجود دارد، جواب این مطالبات به حق مردم باید داده شود‌.

وی تاکید کرد: دشمنان اسلام در راس آن امریکا کور خوانده اند ما سست نشده و اهل معامله دینمان با دنیای کثیف آنها نیستیم.

غیب پرور تصریح کرد: شهیدان رهرو می‌خواهند و انتظار دارند ما پای انقلاب بایستیم و سند این ایستادگی پس از هشت سال جنگ، مدافعان حرم هستند؛ البته برخی‌ها پس از دوران دفاع مقدس دچار تردید شدند اما ایستادگی ملت نشان داد.

وی افزود: امسال در اوج مشکلات معیشتی و اقتصادی شاهد افزایش حضور مردم استان‌های مختلف در ۱۳ آبان و در راهپیمایی‌های حمایت از انقلاب بودیم که نشان از ایستادگی ملت ما دارد.

فرمانده بسیج مستضعفین در پایان گفت: این خواست شهدای ماست که حضور در جلسات دفاع از ارزش‌های انقلاب و آرمان‌ها را افزایش دهیم که ملت ایران عمل کننده به این درخواست شهیدان هستند.   ** ایران عزیز آینده‌ای درخشان و سرافراز خواهد داشت   سردار غیب پرور در ادامه سفر خود به استان قزوین و در جمع خبرنگاران گفت: اظهار کرد: امروز جنگ رسانه در دنیا حرف اول را می‌‌زند این در حالی است که اگر از این امر غافل شویم دچار خسرانی بزرگ خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه مردم در سیزده آبان سال جاری با حضور گسترده خود مشت محکمی به دهان استکبار زدند، گفت: مردم دشمن را به خوبی می‌‌شناسند و هرگز پشت انقلاب را خالی نمی‌‌کنند.

غیب پرور افزود: هیچ کدام از دشمنان نظام نمی‌‌توانند از نظر جنگ سخت نگاهی چپ به جمهوری اسلامی داشته باشند، با این وصف باید با تلاش فراوان در جنگ اقتصادی نیز اینچنین پیروز شویم.

وی با اشاره به اینکه شهدا جامعه را واکسینه می‌‌کنند، گفت: شهدا گنجینه معنوی ملت و عامل بقای انقلاب اسلامی هستند.

 رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: ما اگر دائما شهدا را در چرخه گفتمان، اندیشه و تعاملات آینده خود داشته باشیم قطعاً حرکت آینده ما تضمین شده خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ما یک ملت شهید داده‌‌ هستیم، گفت: ما همچون آمریکا نیستیم که وقتی ۴ کشته روی دستشان می‌‌افتد تمام کشورشان به هم می‌‌ریزد.

غیب پرور با بیان اینکه ما همچون رژیم غاصب صهیونیستی نیستیم که اگر یک نظامی بی‌‌خاصیت و بی‌‌ارزششان تلف شود، تمام جامعه‌‌شان به هم بریزد، عنوان کرد: ما مردمی هستیم که از زمزم زلال عاشورا رفع عطش می‌‌کنیم در حالی که این امر یک ثروت بی‌‌بدیل و ممتاز در عالم به شمار می‌‌رود.

غیب پرور با اشاره به طرح‌‌های اعتلای بسیج بیان کرد: از حدود ۳۰ طرح اعتلای بسیج ۹ طرح به تصویب رسیده و به اجرا درآمده است.

وی افزود: امیدواریم به وسیله این طرح‌‌ها روز آمدی بسیج استان‌‌ها مخصوصاً استان قزوین کمک نماییم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: جنگ روانی که توسط دشمنان ایجاد شده بسیار بزرگ‌‌تر از تحریم‌‌هایی است که آمریکا برای ما به وجود آورده است.

وی ادامه داد: مشکلات اقتصادی وجود دارد اما این در حالی است که ۹۹ درصد این مشکلات از جنگ روانی به وجود آمده نشأت می‌‌گیرد.

غیب پرور خاطرنشان کرد: این دوران را نیز همچون دوران دفاع مقدس پشت سر خواهیم گذاشت این در حالی است که ایران عزیز آینده‌‌ای درخشان و سرافراز خواهد داشت.

** شهدا در گمنامی مجاهدت کردند

سردار غیب پرور بعد از سفر به قزوین راهی همدان شد و در دیدار با خانواده شهیدان تقواطلب که دو برادر نوجوان را تقدیم انقلاب و اسلام کردند، اظهار کرد: در مکتب شیعه 6ماهه‌ها زود به بلوغ می‌رسند و این از معجزات انقلاب است که نوجوان 13 و 14 ساله ما چنان در خداوند غرق می‌شوند که از خود بیخود می‌گردند.

وی با بیان اینکه این رشد و بلوغ جوانان این مرز و بوم از برکات انقلاب اسلامی است، افزود: میانگین سن شهدای ما حدود 25 سال است و رزمندگان و شهدای زیادی کمتر از 20 سال سن داشتند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه دفاع و قیامی بزرگ در راه دین چون حرکت امام حسین(ع) را در تاریخ سراغ نداریم، تصریح کرد: در انقلاب اسلامی نیز امام خمینی(ره) دست خالی چنان حرکتی را به انجام داد که پس از قیام اباعبدالله(ع) سابقه نداشت.

وی با اشاره به اینکه دنیای مدرن ابوسفیانی امروز امام(ره) را تحمل نکرد، ادامه داد: البته صدام ظرفیت مقابله با ایران را نداشت به طوری که دیگر کشورها به کمک او آمدند اما امام که در قلب جوانان ما جا پیدا کرده بود، اجازه نداد دشمنان به مقاصد خود دست یابند.

سردار غیب‌پرور با بیان اینکه شهدا چیزی دیدند که ما نتوانستیم درک کنیم، خاطرنشان کرد: ما در دورانی زندگی می‌کنیم که خیلی‌ها برای کار نکرده تبلیغ و هیاهو می‌کنند، اما شهدا و رزمندگان ما کلامی از آن کار بزرگی که کردند را به زبان نیاوردند.

انتهای پیام/ن

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۲۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار با والدین شهید قربان پیری در نقده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، فرماندار نقده در پنج شنبه های شهدایی با اشاره به اینکه  رهبر معظم انقلاب فقط دو خانواده را برای دیدار حضوری   انتخاب می کنند افزود : ایشان خانواده شهدا و علمای بزرگ اسلام را برای حضور انتخاب می کنند و این  جایگاه ویژه این دو خانواده را نزد معظم له نشان می دهد.

 محمد نوبخت نیار با اشاره به اینکه منزل خانواده شهدا بعلت رفت و آمد شهید به آن مکان مقدس است و همیشه باید با وضو وارد این منازل شویم تصریح کرد : امروز اقتدار موشکی   و امنیت حاکم را مدیون شهدا و صبر و استقامت خانواده های شهدا و ایثارگران هستیم و ما نیز باید در تداوم راه این بزرگواران باید تلاش کنیم و ثابت قدم باشیم .

صابر شهردار نقده نیز در این دیدار ضمن تبریک به خانواده شهید بخاطر حملات موشکی به رژیم غاصب ، داشتن مقام شهرداری را بخاطر گذشت و ایثار شهدا از تمامی داراییهای خودشان دانست و افزود : بعنوان کوچکترین مسئول شهر که خود از اعضای خانواده شهدا هستیم در تمامی صحنه ها برای رفع مشکلات این خانواده ها تلاش خواهیم کرد و خود را سربازان این خانواده ها می دانیم .

شهید قربان پیری جمعی سپاه شهرستان نقده ۱۳ تیر ماه ۱۳۶۹ در منطقه عمومی آلواتان در درگیری با اشرار ضد انقلاب به فیض شهادت نایل آمد .

دیگر خبرها

  • خانواده‌های شهدا سنگربان انقلاب هستند
  • کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا
  • دیدار با والدین شهید قربان پیری در نقده
  • دیدار استاندار قزوین با خانواده شهید بیژن حسنی
  • بزرگداشت شهیدان برای آینده نظام ضروری است
  • خواسته‌های خانواده‌های شهدای تنگستان با جدیت دنبال می‌شود
  • فعالیت پنج تشکل ایثارگری در آذربایجان‌غربی
  • درخواست از شورای شهر برای نامگذاری بوستان‌ها و پایانه‌های تاکسی به نام شهدای تاکسیران
  • نخستین یادواره و کنگره شهدای منطقه یک اصفهان برگزار می‌شود
  • دیدار مدیرکل اتباع کرمان با خانواده شهیدان آچکزهی