Web Analytics Made Easy - Statcounter

خانه ملت: میتسوگو سایتو، سفیر جدید ژاپن در تهران عصر امروز سه شنبه ۲۲ آبان ماه با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل امور بین الملل دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار انتصاب ایشان به عنوان سفیر جدید ژاپن در تهران را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که با بهره‌مندی از تجربیات و تلاش‌های ایشان شاهد فصل نوینی از توسعه و گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری میان دو کشور باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از حمایت‌های سیاسی دولت ژاپن در مردود خواندن تحریم‌های یک جانبه آمریکا، تشکر می‌کنیم و انتظار داریم ضمن ادامه حمایت سیاسی، اقدامات عملی بیشتری در این جهت صورت گیرد.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل گفت: سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران حفظ صلح و ثبات و امنیت در منطقه و جریان آزاد انرژی و تجارت در خلیج فارس می‌باشد از این رو کشور ژاپن را شریک مهم سیاسی و اقتصادی خود در شرق آسیا دانسته و بر تداوم و توسعه همکاری‌های فیمابین تاکید داریم.

وی در پایان با اشاره به اقدامات خصمانه و راه‌اندازی جنگ اقتصادی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، آن را اثبات کننده اقتدار جمهوری اسلامی ایران خواند و افزود: دشمنان منطقه، نقش سازنده و نفوذ مثبت ایران در منطقه را هدف گرفته‌اند.

سفیر جدید ژاپن در تهران نیز در این دیدار با اشاره به قدمت مناسبات دیرینه و حسنه دو کشور و آغاز نودمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک میان دو کشور، بر تلاش‌های خود در جهت تقویت روابط و توسعه همکاری‌های دو کشور تاکید نمود.

وی افزود: دولت ژاپن بر تعهدات خود در برجام پایبند است و بدنبال راهکار‌های مناسب برای ادامه همکاری خود در حوزه‌های پتروشیمی و خرید نفت از ایران است.

سفیر ژاپن، اهمیت دیدار و مذاکره روسای پارلمان‌های دو کشور را یادآور شد.

طرفین در این دیدار بر ضرورت گسترش مناسبات پارلمانی تاکید کردند.

منبع: فردا

کلیدواژه: ژاپن امیرعبداللهیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۲۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان

سفیر ایران در عربستان با معاون وزیر امور خارجه این کشور دیدار و رایزنی کرد.

به گزارش ایسنا، علیرضا عنایتی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان با سعود السطی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه عربستان دیدار و رایزنی کرد.

طبق اعلام وزارت خارجه عربستان، در این دیدار روابط دوجانبه دو کشور و برجسته‌ترین موضوعات مورد علاقه مشترک مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • رایزنی سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • یادداشت هنیه در دفتر یابود وزارت خارجه ایران
  • «اسماعیل هنیه» وارد تهران شد
  • توصیه‌های امیرعبداللهیان به سفیر ایران در امارات
  • سفیر ایران در امارات با امیرعبداللهیان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • رایزنی هنیه با امیرعبداللهیان در تهران
  • دومین سفر رئیس دفتر سیاسی حماس به ایران/ هنیه با امیرعبداللهیان دیدار می‌کند
  • دیدار هنیه با امیرعبداللهیان در تهران
  • قدردانی سفیر ایران از نیروی دریایی پاکستان