Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساری - ایرنا - رئیس اداره راه وشهرسازی بخش لاریجان شهرستان آمل گفت که تداوم بارش برف طی 24 ساعت گذشته باعث مشکلاتی برای تردد وسایط نقلیه بویژه خودروهای بدون زنجیرچرخ در گردنه های کوهستانی جاده هراز شد.

یوسف جغتا سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر بارش برف همراه با مه غلیظ در جاده هراز ادامه دارد و این وضعیت موجب کاهش دید رانندگان عبوری در هر دو مسیر رفت و برگشت آمل به تهران شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی شدت بارش برف و کاهش دید را در حدود 20 کیلومتر از گردنه امامزاده هاشم (ع) تا بعد از منطقه پلور اعلام کرد و گفت که در 24 ساعت گذشته شمار زیادی از خودروهای عبوری در جاده هراز در این محدوده به علت همراه نداشتن زنجیر چرخ دچار مشکل شده بودند که با حضور بموقع عوامل راهداری و کمک برخی رانندگان مشکلشان حل شد.
جغتا افزود: متاسفانه برخی از رانندگان با وجود داشتن زنجیر چرخ، اقدام به بستن آن در مسیر نمی کردند که این موضوع هم نه تنها برای خودشان بلکه برای دیگر خودروها مشکل ایجاد کرده و باعث ترافیک و توقف مقطعی در مسیر جاده شده بود.
وی به رانندگانی که قصد تردد در جاده هراز را دارند توصیه کرد تا خودروهای خود را به تجهیزات زمستانی و ایمنی مجهز و از سبقت و سرعت غیرمجاز، انحراف به چپ و عجله در ادامه مسیر پرهیز و فاصله طولی را رعایت کنند.
جغتا گفت: مسافران و رانندگان با مدیریت زمان و برنامه‌ریزی مناسب از سفرهای غیرضروری در مسیرهای کوهستانی و روستایی جاده هراز و بخش لاریجان بپرهیزند.
وی افزود: در حال حاضر چهار تیم راهداری در گردنه کوهستانی و سخت گذر جاده هراز به طور شبانه روزی به مسافران و رانندگان عبوری خدمات ارائه می دهند و چهار راهدارخانه هم در مسیر این جاده مستقر و مجهز است که در صورت بروز مشکلات جوی رانندگان و مسافران عبوری در این مکان ها به طور موقت اسکان داده می شوند.
حدود 110 کیلومتر از جاده هراز از آستانه مبارکه امامزاده هاشم(ع) تا آمل درحوزه استحفاظی استان مازندران واقع است.
7327/1654

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي جاده هراز بارش برف مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۳۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در این نقطه از ایران هنوز ۵ متر برف وجود دارد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان گفت: ارتفاق برف در گردنه تته بیش از پنج متر است و راهداران برای بازگشایی مسیر همچنان در تلاشند.

فرزاد حسنی اظهار کرد: با توجه به حجم بیش از حد برف و ارتفاع بیشتر از ۵ متر در گردنه تته، تراشه برف و بازگشایی مسیر این گردنه با احتمال سقوط بهمن به طول خواهد انجامید.

وی بیان کرد: راهداران امسال در تمامی محورهای استان و مناطقی که در زمستان دچار بارش برف سنگین شد شبانه روز مشغول خدمت بودند و با تلاش خود به خودروهای گرفتار در برف کمک و زمینه برفروبی مسیر را فراهم می‌کردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان یادآور شد: اکنون نیز پس از بارش سنگین برف زمستانی در گردنه تته راهداران همچنان در این مسیر مشغول برفروبی و بازگشایی مسیر هستند.

کد خبر 846159 منبع: مهر برچسب‌ها برف خبر مهم آب و هوا - ایران استان کردستان

دیگر خبرها

  • بازگشایی گردنه تته در پاوه بعد از ۵ ماه + تصویر
  • بسته شدن موقت جاده خور- اصفهان
  • بسته شدن موقت جاده خور-اصفهان
  • گردنه بیژن در کهگیلویه و بویراحمد بازگشایی شد
  • جاده هراز تا اطلاع ثانوی بسته است
  • جاده هراز مسدود شد
  • بازگشایی گردنه بیژن پادنای سمیرم
  • بازگشایی مرتفع‌ترین جاده برف گیر ایران در شهرستان دنا
  • گردنه بیژن پادنای سمیرم بالاخره بازگشایی شد
  • در این نقطه از ایران هنوز ۵ متر برف وجود دارد