Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: مردم روستای ابراهیم آباد پلدختر سال‌هاست که به دلیل استفاده از گرگر برای عبور از رودخانه انگشتانشان قطع می‌شود.

در قرنی که کشورهای جهان و حتی استان‌های هم جوار لرستان به دنبال کسب تکنولوژی‌های روز دنیا و زیر ساخت‌ها و راه‌های ارتباطی متعدد هستند، مردم روستای ابراهیم آباد معمولان باید برای عبور از رودخانه خروشان کشکان با هزار ترس و لرز از قطع نشدن انگشتانشان از" گرگر " استفاده و از رودخانه عبور کنند و این در حالیست که تاکنون این وسیله خطرناک انگشتان ده‌ها نفر از اهالی را بریده و آنها را قطع عضو کرده است که این خود هزینه‌های جبران ناپذیری برای اهالی این روستا در پی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشکلات روستای ابراهیم آباد برای عبور و قطع انگشتان برخی از اهالی این منطقه سبب شد تا خبرگزاری هایی بارها در گزارش‌های مختلفی از جمله «"قطع انگشت "کرایه عبور روستائیان محروم لرستان با گرگر" » و «مردمی با انگشتان بریده در لرستان، سفری که کرایه‌اش قطع عضو است»سعی کرد این موضوع را به گوش مسئولان ارشد استان برساند که پس از انتشار گزارش‌های متعدد از وضعیت عبور و مرور مردم روستای ابراهیم آباد معمولان و بازخورد آن در رسانه‌ها و کانال‌های خبری مسئولان اعتباری برای تکمیل پل Bridge ابراهیم آباد در نظر گرفتند و قول دادند که در شش ماهه نخست امسال به بهره‌برداری برسد ولی با گذشت هشت ماه از سال 97روند احداث پل همچنان لاک پشتی است و ا مسال هم به بهره‌داری نمی‌رسد.

عملی نشدن وعده‌های مسئولان!

اهالی روستای ابراهیم آباد دیگر تمایلی به مصاحبه با خبرنگاران ندارند و می‌گویند بارها خبرنگاران برای این مشکل و تهیه گزارش به روستا ی ما آمده‌اند و وظیفه خودشان که اطلاع رسانی بود را انجام داده ولی مسئولان هر بار قول می‌دهند و به قولشان عمل نمی‌کنند. آری مردم این روستا معتقدند گوش شنوایی برای شنیدن مشکلات آنها در بین مسئولان وجود ندارد.

کوشکی یکی از اهالی روستای ابراهیم آباد معمولان گفت: ما بارها مشکل روستای خود را از طریق خبرنگاران وخبرگزاری‌ها به گوش مسئولان استانی وشهرستانی رساندیم به طوری که تمام استان لرستان و شاید کشور درد ورنج مردم این روستا را شنیده‌اند ولی گویا ابراهیم آباد جز شهرستان پلدختر نیست.

مردم همچنان در رنج استفاده از گرگر هستند

وی افزود: استاندار لرستان در فروردین سال 97قول داد که تخصیص صدرصدی به پل بدهد تا هرچه سریعتر تکمیل شود ولی هنوز این پروژه مثل قبل روند ساخت خیلی کندی دارد و خبری از بهره‌برداری پل نیست ومردم همچنان از گرگر استفاده می‌کنند.

معتمدی یکی دیگر از اهالی ابراهیم آباد معمولان عنوان کرد: مسئولان شهرستانی واستانی بارها برای بازدید پل آمدند وهر بار وعده‌ای دادند ولی هیچ کدام از وعده‌های مسئولان استانی وشهرستانی تاکنون عملی نشده است و مردم همچنان در رنج استفاده از گرگر هستند.

امین فرخ نژاد رئیس راه وشهرسازی پلدختر در 23دیماه 96گفته بود که پل ابراهیم آباد 72درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت پرداخت کردن مطالبات پیمانکار انتظار می‌رود تا پایان سال به بهره‌برداری برسد ولی بعد از گذشت 8ماه از این وعده هنوز پل ابراهیم آباد تکمیل نشده است.

نعمت‌الله دستیاری فرماندار پلدختر نیز در اول بهمن ماه 96گفته بود که اگر یک میلیارد تومان اعتبار مصوب شده برای پل تخصیص پیدا کند پل ابراهیم آباد در شش ماهه نخست امسال به بهره‌برداری می‌رسد وی سپس در 30فروردین 97 نیز مطرح کرده بود که سعی می کنیم برای شش ماهه نخست امسال پل ابراهیم آباد تکمیل وبه بهره برداری برسد اما پس از گذشت هشت ماه از سال 97این پروژه 78 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به گفته اداره راه وشهرسازی امسال هم به بهره‌برداری نمی‌رسد.

وعده استاندار محقق نشد

سید موسی خادمی استاندار لرستان نیز در سفر خود به پلدختر در تاریخ 30 فروردین گفته بود که پل ابراهیم آباد از پروژه‌های مهم استان لرستان است که کار اجرایی آن شروع شده و قرار شد اعتبارات به صورت کامل به آن اختصاص پیدا کند. 100درصد اعتبارات برای آن تخصیص یافته و منابع نیز دارد که امیدواریم هر چه سریعتر به نتیجه برسد ولی با گذشت هشت ماه از این صحبت‌ها هنوز خبری از تخصیص درصدی اعتبارات نیست و مسئولان شهرستانی کمبود منابع را دلیل کندی ساخت وبه بهره‌برداری نرسیدن پروژه می‌دانند.

امین فرخ نژاد رئیس راه وشهرسازی پلدختر گفت: در حال حاضر پروژه ساخت پل ابراهیم آباد معمولان به صورت کند درحال انجام است و تاکنون دو میلیارد تومان برای ساخت پل ابراهیم آباد هزینه شده و این پروژه 78 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که به دلیل کمبود منابع مالی امسال به بهره‌برداری نمی رسد.

زمان مشخصی برای بهره‌برداری پل اعلام نمی‌کنیم

نعمت‌الله دستیاری فرماندار پلدختر اظهار داشت:یکی از پروژه‌های عمرانی شهرستان که بدهی ندارد پل ابراهیم آباد معمولان است وپیمانکار پروژه هیچ گونه بدهی به دولت ندارد.

وی با اشاره به اینکه پروژه ساخت پل ابراهیم آباد در حال حاضر فعال است افزود: کار ساخت پل به کُندی انجام می‌شود وعمده کار ساخت این پل انجام شده و بیشتر کار باقی مانده پل ابراهیم آباد خرید آهن آلات آن است که به دلیل نوساناتی که در بازار Store و قیمت آهن به وجود آمده نمی‌توانیم تاریخ مشخص برای به بهره‌برداری رسیدن آن ارائه دهیم.

حالا باید دید تا چه زمانی مردم ابراهیم آباد معمولان از گرگر استفاده می‌کنند.

 فیروزه حاتمی

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

ناگفته های دردناک مردی زلزله زده که عکسش جهانی شد! + تصاویر زن جوانی هنگام همخوابی با شوهرش فلج شد ! +عکس تجاوز 4 جوان به حنا 21 دختر ساله در جنگل + عکس قیمت خودروهای دست دوم خارجی با دلار 15 هزار تومان ! + جدول تجاوز به دختر مشهدی در پستوی شیطانی یک فروشگاه دابسمش جنجالی پسر بسیجی در سوریه + فیلم پرتاب سگ به سمت مامور پلیس! مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا تجاوز به دو خانم دانشجو در خیابان خلوت +عکس متجاوز رفتار زننده رئیس پلیس با یک زن و شوهر + تصویر خانه چند سلبریتی هالیوودی در آتش سوخت واکنش رییس پلیس آبادان به قتل 2 جوان آبادانی + عکس اجساد قربانیان 16+ سگ دزدی خنده دار در ملاعام+فیلم آدم ربایی اشتباهی در تهران / آنها قرنیه چشم را می خواستند ! حکم اعدام برای بی رحم ترن زن + عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: پل Bridge سفر بازار Store رودخانه پلدختر قطع عضو لرستان مردم عکس فیلم دختر ایران زندگی پدر زن قتل چاقو خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۳۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده

 احسان جهانبخش  در دوره منطقه‌ای آموزش و توانمندسازی تسهیل گران اقتصاد مقاومتی که در سالن همایش هتل کوثر ارتش برگزار شد، با اشاره به اینکه از ابتدای کرونا تاکنون ۸۰ کیلومتر کانال کشاورزی توسط بسیج سازندگی احداث شده است، اظهار کرد: در حالی که قرار بود ۲۰ کیلومتر کانال کشاورزی احداث شود، اما با مشارکت مردم با ۲۰ میلیارد تومان توانستیم ۸۰ کیلومتر کانال کشاورزی احداث کنیم.
وی تاکید کرد: تمام اهداف و اقدامات سپاه و بسیج سازندگی در راستای تولید و تحقق فرامین مقام معظم رهبری است.
مسئول بسیج سازندگی لرستان با اشاره به فعالیت صندوق قرض الحسنه بسیج سازندگی، گفت: ۸۱۲ صندوق قرض‌الحسنه و ۱۴ تعاونی در استان فعالیت دارند که پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ را به جامعه هدف انجام می‌دهند.
 جهانبخش با اشاره به اینکه یک گلخانه ۳ هزار و ۲۰۰ متر در قالب دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی در حال احداث است، گفت: این گلخانه که یک کارگاه آموزشی و تولیدی است ظرف شش ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
وی بیان کرد: همچنین یک واحد کارگاه اسانس گیری ۴۰۰ متری که مربوط به خوشه گیاهان دارویی است توسط بسیج سازندگی استان در حال احداث است.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین
  • ‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود
  • ثبت بیش از ۷۰ هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی
  • بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک
  • نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک + فیلم
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • افزایش شمار پروژه‌های خدماتی در نفت و گاز آغاجاری
  • بهره برداری از ۴ تقاطع غیر همسطح رشت تا شب عید ۱۴۰۴