Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-20@01:38:22 GMT

آزادراه تهران-قم خصوصی می‎شود

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۱۳۲۸۷

به گزارش اکوفارس به نقل از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، محمدرضا زمانیان مدیرکل دفتر نظارت بر بهره برداری آزاد راه های این سازمان با اعلام این خبر گفت: برای ارتقای سطح کیفی، فنی و ایمنی آزاد راه های دولتی موجود و از طرفی محدود بودن منابع اعتباری دولت، وزارت راه و شهرسازی بر اساس قانون احداث پروژه های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانک ها و سایر منابع مالی و پولی کشور، واگذاری بیش از 13 آزاد راه دولتی را در قالب طرح بهسازی، نگهداری و بهره برداری در دستور کار خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این جهت فراخوان شناسایی سرمایه گذار تامین مالی برای آزادراه تهران-قم به عنوان یکی از آزادراه دولتی انجام شده و پس از طی تشریفات اداری، در نهایت، تفاهمنامه تامین منابع مالی به میزان 2 هزار میلیارد ریال با سرمایه گذار منتخب تنظیم و مبادله شد و انتظار می رود با توجه به مصوبه اخذ شده از هیئت وزیران در این خصوص، ظرف دو ماه آینده قرارداد مشارکت نیز تنظیم و مبادله شود.

زمانیان با اشاره به اهداف اجرای این طرح خاطرنشان کرد: این اقدام با هدف افزایش درآمد آزادراه های دولتی و به موازات آن تامین منابع مالی در جهت ارتقای فنی و ایمنی و همچنین افزایش سطح خدمات جاده ای برای کاربران و استفاده کنندگان از آزادراه هها اجرایی می شود.

وی همچنین در خصوص فرآیند واگذاری آزادراه های دولتی به بخش خصوصی افزود: پس از انجام مطالعات بهسازی و شناسایی نیازهای فنی و ایمنی آزادراهها و تعیین مبالغ اعتباری مورد لزوم، در نهایت بر این اساس، مصوبه هیئت وزیران به منظور جذب سرمایه گذار اخذ و فرایند شناسایی و انتخاب سرمایه گذار انجام می پذیرد.

مدیرکل دفتر نظارت بر بهره برداری آزادراه ها در خصوص طول دوره مشارکت و مدت زمان در اختیار گذاشتن آزادراه های دولتی به بخش خصوصی اظهار داشت: بهره برداری و نگهداری آزادراه ها تا زمان مستهلک شدن سرمایه گذاری اولیه به همراه سود مصوب در اختیار طرف مشارکت خواهد بود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۳۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای تأمین منابع مالی افق نوینی لازم است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، فرهاد زیویار سی ام فروردین ماه در جلسه‌ی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به اینکه تأمین نبودن منابع مالی اساسی‌ترین دلیل توقف واحد‌های تولیدی و نیمه تمام است، گفت: فراگیری و ترویج روش‌های نوین تأمین منابع مالی به عنوان یک افق نوین به ویژه در بین فعالان اقتصادی می‌تواند کارگشا باشد.

وی به تأمین مالی طرح‌ها از منابع دولتی به عنوان مهم‌ترین منبع در کشور در دهه‌های گذشته اشاره و تصریح کرد: آموزش برای فعالان اقتصادی، سرمایه‌گذاران و دستگاه‌های اجرایی برای فراگیری روش‌های نوین در شرایط موجود یک ضرورت است.

استاندار لرستان تأکید کرد: سازوکار اتاق بازرگانی برای برگزاری کلاس‌های آموزشی مناسب بوده و می‌توان از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه استان بهره برد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جانمایی پرنده‌فروشان در فاز ۲ بازار پرندگان خلیج فارس/ انتقال واحد‌های پرنده‌فروشی تا نیمه اردیبهشت
  • برای تأمین منابع مالی افق نوینی لازم است
  • پیگیری تامین منابع مالی طرح کمربندی قم در دیدار با رئیس بانک ملی ایران
  • اعلام فراخوان برای جذب سرمایه‌گذار منطقه چالابه
  • فعالیت در بورس چگونه به تولید کمک می‌کند؟
  • بهره برداری از دو مدرسه شش کلاسه در میناب/ساخت مدرسه روستای شَمجُو نیز از محل مولدسازی و فروش املاک مازاد دولتی
  • کاهش سرفاصله حرکت قطار‌ها در خط ۷ متروی تهران
  • آمادگی همکاری سازمان منطقه آزاد کیش با صداوسیما برای جذب سرمایه گذار
  • کمبود مراکز خدمات رفاهی در آزاد راه پر تردد قزوین - رشت+ فیلم
  • ایجاد شغل برای ۱۳۶ نفر با بهره برداری از واحد تولیدی نخ ابریشم