Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه ترکیه در واکنش به انتشار شایعه درخواست سعودی‌ها از آنکارا جهت تغییر محل کنسولگری خود در شهر استانبول، اعلام کرد که چنین درخواستی تا الآن دریافت نکرده است.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه ترکیه به انتشار گزارش‌هایی مبنی بر درخواست سعودی‌ها از مقام‌های این کشور جهت تغییر محل کنسولگری خود واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

یافتن قیچی، شوکر و چاقو در چمدان‌های مظنونین به قتل «خاشقجی»

وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سعودی‌ها هنوز «رسما» چنین درخواستی‌ از آنکارا نکرده‌اند ولی آن‌ها چنین نیتی دارند.

در همین ارتباط، «ایمن نور»، فعال سیاسی و معارض مصری در نشستی که اتحادیه روزنامه‌نگاران عرب و ترک در شهر استانبول برگزار کرده بود، از مقامات ترکیه خواست کنسولگری سعودی را به قبر «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی تبدیل کند.

خاشقچی دهم مهر ماه به منظور انجام برخی کارهای اداری خود به کنسولگری سعودی در شهر استانبول مراجعه می‌کند و بعد از آن ناپدید شد.

ترکیه از ابتدا اعلام کرد که خاشقچی در کنسولگری به قتل رسیده و دستور قتل آن از مقامات بالا و ارشد سعودی صادر شده است.

دادستانی کل سعودی بعد از فشارهای جهانی به ریاض جهت مشخص شدن سرنوشت خاشقچی، به قتل او در داخل ساختمان کنسولگری اذعان کرد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: حمایت از کالای ایرانی بازار سکه و ارز پرسپولیس انتخاب شهردار ترکیه جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی عربستان سعودی قتل کنسولگری سعودی محمد بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۳۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به‌دنبال تنش در منطقه نیست

در تماس تلفنی «الینا والتونن »وزیر امور خارجه فنلاند با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، آخرین تحولات روابط دوجانبه و اوضاع منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش مشرق، رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به این نکته مهم که ایران به دنبال تنش در منطقه نیست، ریشه بحران در متطقه را در تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه دانست و تاکید کرد: ایجاد صلح در منطقه نیازمند اتخاذ رویکردی درست و عدم اعمال رویه های دوگانه و متناقض است و همه باید برای توقف فوری جنگ در غزه تلاش کنند و در این راستا برخی دولت های اروپایی نیز باید برای کمک به ثبات و امنیت پایدار منطقه و توقف جنگ در غزه، فروش تسلیحات به رژیم متجاوز و اشغالگر اسرائیل را که در کشتار زنان و کودکان فلسطینی قرار می گیرد، فورا متوقف کنند.

«الینا والتونن »وزیر امور خارجه فنلاند نیز در این گفتگوی تلفنی اظهار کرد که ادامه تنش در خاورمیانه به نفع هیچ کس نیست و هرگونه اقدامی را در راستای افزایش تنش در منطقه محکوم می کنیم و بسیار از ادامه این تنش ها در منطقه نگران هستیم، زیرا معتقدیم هر گونه تداوم تنش می تواند احتمال کشته شدن غیرنظامی ها را افزایش بدهد.

الینا والتونن همچنین از همه طرف ها و بازیگران خواست که از هرگونه افزایش تنش در منطقه بپرهیزند. وی ضمن تاکید بر نیاز منطقه به صلح و آرامش، به نگرانی ها در خصوص افزایش کشته شدن غیرنظامیان در غزه اشاره کرد و وضعیت انسانی اسفناک غزه و نیاز به برقراری هر چه سریع تر آتش بس بدون هیچ پیش شرطی را یکی از اولویت های اصلی فنلاند دانست. طرفین در پایان مجددا خواستار ارتقاء و گسترش بیش از پیش مناسبات دو کشور شدند.

دیگر خبرها

  • با هزینه کم به 3 شهر ترکیه سفر کنید
  • همراه داشتن چه وسایلی در فرودگاه استانبول جرم است؟
  • کابینی برای استراحت در فرودگاه ترکیه!
  • مدل‌های آب‌وهوایی تغییر مکان ماهواره‌ها را هم پیش‌بینی می‌کنند
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: پاسخ موشکی ایران قانونی و مشروع بود/ به هر اقدام متجاوزانه‌ای از هر مبدایی پاسخ قاطع و قوی‌تر خواهیم داد/ شیء کوچک و ریزپرنده به دنبال اقدام ایذایی بود که توسط پدافند ایران مورد هدف قرار گرفتند
  • حمله به کنسولگری ما حماقت بزرگی بود/ صهیونیست‌ها به دنبال تغییر در صحنه درگیری در منطقه بودند
  • ایران به‌دنبال تنش در منطقه نیست
  • هشدار عربستان به زائران برای حضور بدون مجوز در این کشور
  • آخرین مهلت خروج عمره‌گزاران از عربستان چه زمانی است؟
  • پشت پرده دیدار رهبر حماس با اردوغان در استانبول