Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@03:28:29 GMT

اقدام تازه آمریکا علیه جبهه مقاومت در خاورمیانه

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۱۳۴۸۴

اقدام تازه آمریکا علیه جبهه مقاومت در خاورمیانه

تهران–ایرنا– آمریکا در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی با آغاز دور تازه ای از اتهام زنی ها و تهدیدها علیه حزب الله لبنان و حماس، اقدامات جدیدی علیه جبهه مقاومت در منطقه اتخاذ کرد.

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا، وزارت خزانه داری آمریکا ادعاهایی را علیه چند فرد لبنانی و عراقی مطرح کرده و گفته که آنها را به دلیل «ارتباط با حزب الله» لبنان در «فهرست تروریستی» گنجانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از سوی دیگر، وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که «جواد نصرالله» فرزند سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان و گروه فلسطینی «گردان های مجاهدین» را در فهرست ترویستی قرار داده است.
وزارت خارجه آمریکا جواد نصرالله را «رهبر درحال ظهور حزب الله» توصیف کرد.
وزارت خارجه آمریکاهمچنین برای ارائه هرگونه اطلاعات معتبر از سه عضو حماس و حزب الله لبنان، پنج میلیون دلار جایزه تعیین کرد.
به گزارش ایرنا، اقدام وزارت خارجه آمریکا پس از آن انجام می شود که هفته گذشته ناتان سیلز مدیر مبارزه با تروریسم این وزارت خانه با مقامات رژیم سعودی و صهیونیستی دیدار کرد.
اقدامات وزارتخانه های خارجه و خزانه داری آمریکا در ادامه تلاش برای آزادی عمل صهیونیست ها و سعودی ها در منطقه است. آمریکا قصد دارد تا با اتهام زدن به گروه های مقاومت در منطقه و فشار بر آنها، گروه های تروریستی و جبهه ضدمقاومت را در وضعیت بهتری قرار دهد.
آمریکا در حالی از برچسب «تروریستی» علیه گروه های مقاومت استفاده کرده که این گروه ها و جنبش ها خاستگاه مردمی دارند و در راستای اهداف و آرمان های مردم منطقه حرکت می کنند.
در شرایطی که حزب الله و گروه های دیگر مقاومت با تروریسم، افراط گرایی و اشغالگری در سوریه و فلسطین مبارزه می کردند عربستان سعودی از گروه های تروریستی در سوریه حمایت کرده و داعشی ها در بیمارستان های رژیم صهیونیستی تحت درمان قرار می گرفتند. آمریکا نیز خود از جمله عناصری بود که با حمله به عراق و دامن زدن به ناآرامی ها زمینه ایجاد داعش را فراهم کرد.
اقدام تازه آمریکا علیه جبهه مقاومت در حالی است که رژیم صهیونیستی تنها در سالجاری بیش از 260 نفر را در جریان تظاهرات بازگشت به شهادت رسانده و صدها تن دیگر را مجروح کرده است.
از سوی دیگر، این رژیم با آغاز دور تازه ای ازجنایتها، طی روزهای گذشته در شهر غزه و ساختمان های دولتی و سازمان خدمات رسانی را بمباران کرد.
شبک**9423**1708

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي آمريكا تحريم لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۳۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره آتش‌بس غزه

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، در ادامه لفاظی‌های خود علیه حماس ضمن حمایت از اسرائیل، این جنبش را به دلیل ادامه درگیری‌ها در غزه محکوم کرد، زیرا این گروه نمی‌خواهد توافقی را بپذیرد.

این اظهارات در جریان دیدار بلینکن و هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه، بیان شد. نماینده آمریکا خواستار هر تلاشی برای متقاعد کردن حماس به پذیرش پیشنهاد آتش‌بس فوری شد.

وزرای خارجه دو کشور همچنین در مورد تلاش‌های جاری برای تضمین صلح پایدار در منطقه، از جمله از طریق راه‌یابی به یک کشور فلسطینی با تضمین‌های امنیتی برای اسرائیل، گفتگو کردند. بلینکن بر اهمیت اجتناب از تشدید درگیری در خاورمیانه تأکید کرد. 

شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل روز شنبه گزارش داد که اسرائیل انتظار دارد حماس به پیشنهاد اخیر توافق ظرف ۴۸ ساعت آینده پاسخ دهد.

بر اساس این گزارش، مفاد این پیشنهاد امروز از طریق هیئت مصری به سرپرستی عباس کامل، رئیس اطلاعات، در غزه به حماس منتقل می‌شود. اسرائیل امیدوار است که حماس ۳۳ اسیر از جمله زنان، کودکان، مردان بالای ۵۰ سال و افراد بیمار را آزاد کند.

این کانال در ادامه اشاره کرد که به ازای هر اسیر اضافی آزاد شده، آتش بس یک روز تمدید می‌شود. در این دوره، هر دو طرف در مذاکراتی با هدف پایان دادن به جنگ و آزادی همه اسرای باقی‌مانده شرکت خواهند کرد. یسرائیل کاتز وزیر امور خارجه اسرائیل پیشتر گفته بود که در صورت دستیابی طرفین به توافق، تهاجم رفح به حالت تعلیق در خواهد آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • واکنش حزب‌الله به حمله‌های رژیم صهیونیستی علیه روستاهای لبنانی
  • اظهارات بودار سمیر جعجع علیه مقاومت با حمایت تلویحی از اشغالگران!
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را ناقض حقوق بشر اعلام کرد
  • صنعا: سرکوب دانشجویان موید دروغ بودن شعار دموکراسی آمریکاست
  • جنبش های دانشجویی اخیر ریشه در فطرت های بشری دارد
  • آمریکا ۵ واحد نظامی ارتش اسراییل اقدام به نقض حقوق بشر کرده اند
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره آتش‌بس غزه
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران