Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

در این گزارش آمده است: یک هفته پس از آغاز دور دوم تحریم های آمریکا علیه اقتصاد ایران، قیمت ارز و طلا نه تنها بالا نرفت، بلکه روند کاهشی را نیز طی کرده است.

براساس آخرین گزارش، هر دلار آمریکا روز سه شنبه در مبادلات بازار آزاد ارز تهران، در کانال 13 هزار تومان قرار گفت که حاکی از کاهش بیش از هزار تومانی آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین هر یورو نیز طی معاملات امروز در مقابل 15 هزار و 500 تومان مبادله شد و این در حالیست که قیمت یورو در روز آغاز دور دوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران حدود هفده هزار تومان بود.

هر قطعه سکه طلا نیز با حدود پانصد هزار تومان کاهش، در معاملات امروز به 4 میلیون و سیصد هزار تومان رسید.

همزمان با سیر نزولی قیمت‌ها در بازارهای موازی ایران، بازارهای جهانی نیز در برابر تحریم‌های جدید آمریکا علیه اقتصاد ایران با خونسردی ظاهر شده‌اند.

طی یک هفته گذشته قیمت جهانی طلا نیز نزدیک به 26 دلار کاهش یافته، به طوری که طی معاملات روز سه شنبه بازار جهانی هر اونس طلا یکهزار و 195 دلار به فروش رسید.

در همین مدت بهای جهانی نفت هم سیر نزولی داشته است. قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت در یک هفته گذشته بیش از 2 دلار کاهش یافته و به 61 دلار رسیده است.

در راستای مقابله با تحریم های غیرقانونی آمریکا علیه ایران، اتحادیه اروپا ضمن فعال کردن قانون انسداد برای حمایت از فعالیت شرکت های خود در ایران، اعلام کرد که سازوکار مالی برای ادامه تجارت شرکت های خارجی با ایران و همچنین فروش نفت ایران و امکان مبادله تجاری ایران با جهان ارائه می کند.

به گزارش ایرنا، بسیاری از ناظران سیاسی و تحلیلگران اقتصادی معتقدند که تحریم نفت ایران در بلندمدت همراه با افزایش بهای نفت به تضعیف دلار در سطح بین المللی منجر شده و به شکست و عقب نشینی آمریکا می انجامد، روندی که بخشی از آن در سخنان برخی مقامات آمریکا دیده می شود.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا 18 اردیبهشت گذشته خروج آمریکا از برجام را اعلام کرد، اما بلافاصله انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه دیگر کشورهای امضاءکننده این توافق ضمن محکوم کردن خروج واشنگتن، تأکید کردند که به برجام پایبند مانده و از تجارت شرکت هایشان با ایران حمایت می کنند. 

ترامپ با حربه تروریسم اقتصادی و تحریم های یکجانبه غیرقانونی و فشار به جامعه جهانی، به دنبال ایجاد جنگ روانی و القای انزوای ایران است اما تجربه ماه های اخیر و همراهی نکردن جهان با آمریکا نشان داد که این کشور هیچ گاه به هدف خود دست نخواهد یافت. 

تحریم هایی که آمریکا هفته گذشته به صورت یکجانبه علیه ملت ایران اعلام کرد، از مدت ها قبل شروع شده و جامعه جهانی با آنها همراهی نکرده؛ تا جائی که ترامپ مجبور شده از برخی از آنها عقب نشینی کند؛ او روز گذشته مجبور شد دست کم 8 کشور را از تحریم نفتی علیه ایران معاف کند که بیانگر شکست این تحریم هاست. 

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: اقتصاد دلار یورو اقتصاد ایران اونس طلا نفت اتحادیه اروپا قانون تجارت جهان عقب نشینی رییس جمهوری چین روسیه تروریسم جامعه جنگ ملت ایران ارز ایران چین دلار رییس جمهوری پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۳۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ |برنت ۸۸ دلار و ۳۳ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۷ سنت معادل ۰.۰۸ درصد کاهش به ۸۸ دلار و ۳۳ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز سه‌شنبه به دنبال آغاز مذاکرات آتش‌بس بین رژیم صهیونیستی و حماس در قاهره و آرام شدن ترس از گسترش درگیری‌ها در خاورمیانه کاهش یافته است. اما نگرانی در مورد دورنمای نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا همچنان بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 7 سنت معادل 0.08 درصد کاهش به 88 دلار و 33 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 11 سنت معادل 0.13 درصد کاهش، 82 دلار و 52 سنت معامله می‌شود.

رشد 15 درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشتهمذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال

مذاکره کنندگان حماس در روز دوشنبه قاهره را ترک کردند تا پس از گفتگو با میانجیگران قطری و مصری برای پاسخ به پیشنهاد صلح چند مرحله‌ای رژیم صهیونیستی تصمیم‌گیری کنند.
انتظار می‌رود حماس طی دو روز آینده پاسخ خود به این پیشنهاد را اعلام کند.
در این بین حمله رژیم صهیونیستی به منطقه رفح علیرغم هشدار سران کشورهای خارجی ادامه دارد.
ادامه حمله یمنی‌ها به کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی در دریای سرخ و کانال سوئز مانع کاهش قیمت نفت می‌شود و اگر ترس از مختل شدن عرضه وجود داشته باشد قیمت آن را بالا خواهد برد.
از طرف دیگر سرمایه‌گذاران منتظر نتیجه اجلاس فدرال رزرو آمریکا در اول ماه مه هستند. تورم بالا در این کشور احتمال کاهش زود هنگام نرخ بهره را پایین آورده است. کاهش نرخ بهره اقتصاد را تقویت کرده و تقاضا برای نفت را بالا می‌برد.
انتهای پیام/55

دیگر خبرها

  • قیمت نفت چند دلار شد؟
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • نقش انتخابات آینده آمریکا بر قیمت مسکن چیست؟
  • عبور از تحریم‌های نفتی و رکوردشکنی فروش نفت خام
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ |برنت ۸۸ دلار و ۳۳ سنت شد
  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها
  • 10 خبر خوشی که به مذاق دشمنان خوش نیامد | از آخرین دستاوردهای کشور بیشتر بدانید
  • کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند
  • ریزش قیمت دلار تا ۵۸ هزار تومان!