Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@06:39:27 GMT

مایک پنس: فشار بر کره شمالی ادامه خواهد یافت

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۱۳۹۷۹

مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا سه شنبه در نشست مطبوعاتی بعد از دیدار با شینزو آبه نخست وزیر ژاپن در توکیو افزود: فشار بر کره شمالی ادامه خواهد یافت، تحریم ها تا زمان دستیابی به غیرهسته ای سازی کره شمالی به طور نهایی و کاملا اثبات شده، باقی خواهد ماند ایالات متحده، ژاپن و جهان کمتر از این را نخواهد پذیرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان ملل، کره شمالی را به خاطر برنامه های هسته ای و موشکی اش تحریم کرده است این تحریم ها بخشی از صادرات زغال سنگ و نفت را هدف گرفته است.

دو طرف همچنین در این دیدار بر همکاری بیشتر دو کشور درباره غیرهسته ای سازی شبه جزیره کره تاکید کردند.

نخست وزیر ژاپن هم در این نشست تاکید کرد با معاون رییس جمهوری آمریکا درباره کره شمالی مذاکرات دقیقی داشتیم.

او گفت: ما بر ضرورت پیروی کامل کره شمالی از قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل برای دستیابی به غیرهسته ای سازی کامل شبه جزیره کره موافق بوده ایم.

مسایل تجاری، محور دیگر مذاکره پنس و آبه بود، پیشتر در سال جاری، آبه و رئیس جمهوری آمریکا با آغاز مذاکرات درباره یک توافقنامه تجاری موافقت کرده بودند.

آمریکا در انتظار پایین بردن کسری تجاری خود با ژاپن است که در سخنان امروز مایک پنس تکرار شد.

او گفت آمریکا برای مدت طولانی عدم توازن تجاری با ژاپن داشته است و محصولات و خدمات آمریکایی اغلب برای رقابت عادلانه در بازارهای ژاپن، با موانعی روبرو هستند.

مایک پنس ادامه داد: این به آن دلیل است که ما از قدم هایی که در دو سال گذشته، از زمان آغاز مذاکرات اقتصادی آمریکا - ژاپن، برای رسیدگی به این مسائل برداشته شده است، استقبال کرده ایم.

به گفته وی بهترین فرصت تجارت آزاد، عادلانه و متقابل در یک توافقنامه تجارت دوجانبه حاصل خواهد شد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: معاون ژاپن کره شمالی جهان هسته ای نفت شبه جزیره کره رییس جمهوری شورای امنیت سازمان ملل کسری تجاری رقابت تجارت تجارت آزاد ژاپن کره شمالی مایک پنس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۳۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیات اقتصادی و تجاری هرمزگان عازم چین می‌شود

به خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، عادل شهرزاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان امروز در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی با تاکید بر لزوم عملیاتی شدن دیپلماسی اقتصادی کشور اظهار داشت: توسعه روابط تجاری و صنعتی، ورود تکنولوژی‌های نوین مرتبط با خدمات فنی_مهندسی و تأمین مواد اولیه از جمله سیاست‌های ویژه دولت در دیپلماسی اقتصادی است.

وی افزود: بر همین مبنا برنامه ریزی سفرهای خارجی هیئت‌های تجاری و اقتصادی به بمنظور حضور در نمایشگاه‌ها و بازدید از ظرفیت‌های اقتصادی همچنین زمینه‌سازی تبادلات تجاری، انعقاد قرارداد همکاری و تفاهم نامه‌های دو یا چند جانبه در دستور کار قرار دارد.

عادل شهرزاد با اشاره به اعزام ۴ تیم اقتصادی در سال جاری، ادامه داد: روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت نیز گروهی از مدیران دولتی و فعالان بخش خصوصی استان عازم کشور چین خواهند شد تا در کنار هم بتوانند اتفاقات مثبتی در حوزه تجارت و اقتصاد هرمزگان رقم بزنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در خصوص کشورهای هدف سفر گروه‌های تجاری و اقتصادی استان نیز گفت: کشورهای منطقه، برخی از کشورها بازار هدف محصولات تولیدی استان همچنین کشورهایی که در زمینه دریافت تکنولوژی و خدمات فنی_مهندسی می‌توانند اثر گذار باشند جز مقاصد سفر گروه‌های تجاری هرمزگانی بوده است.

وی تصریح کرد: سال گذشته هرمزگان نیز مقصد سفر و بازدید بالغ بر ۲۲ هیئت تجاری و اقتصادی از کشورهای مختلف بوده و نیاز است برای تداوم این روابط و توسعه همکاری‌ها هیئت‌های از استان هرمزگان نیز به این کشورها هم سفر کنند.

وی ادامه داد: با توجه به سیاست‌های استان، اعزام این هیئت‌های اقتصادی در سال جاری ادامه خواهد داشت تا شاهد تحقق برنامه‌های جذب سرمایه گذاری و توسعه صادرات استان باشیم.

کد خبر 6086747

دیگر خبرها

  • حماس: تحت فشار آمریکا توافق نمی‌کنیم
  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است
  • عزم تیک‌تاک برای مقابله با فشار دولت آمریکا
  • دانشجویان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را «هو» کردند
  • عقب نشینی آمریکا از تحریم گردان «نتزاه یهودا »پس از فشار تل آویو
  • سفر کم سابقه هیات کره شمالی به تهران پس از 5 سال / معمار رابطه تجاری مسکو و پیونگ یانگ در تهران به دنبال چیست؟
  • خواهر کیم جونگ اون: به توانمندسازی ارتش برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه ادامه می‌دهیم
  • فشار آلمان بر آمریکا برای ارسال پاتریوت به اوکراین
  • فشار آمریکا و اسرائیل به قطر برای تحت فشار قرار دادن حماس
  • هیات اقتصادی و تجاری هرمزگان عازم چین می‌شود