Web Analytics Made Easy - Statcounter


­به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، هوشنگ بازوند با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری سه شنبه شب شبکه دو سیما با اشاره به اینکه زلزله پارسال کرمانشاه در صد سال اخیر در کشور، تقریبا ً بی سابقه بود، افزود: همه مردم، مسئولان نظام، دولت و به ویژه مقام معظم رهبری پای کار بودند تا خسارت های این زلزله جبران و مناطق آسیب دیده بازسازی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه مردم هم کمبودها را تحمل کردند، ادامه داد: در این مدت باید 104 هزار واحد مسکونی خسارت دیده یا تخریب شده را تعیین تکلیف می کردیم.
بازوند افزود: برای این کار برنامه ای تدوین شد تا ابتدا اسکان اضطراری داشته باشیم و سپس اسکان موقت را انجام دهیم.
وی با بیان اینکه بیش از 5 هزار و 435 پس لرزه داشتیم، گفت: اسکان موقت در کمتر از 2 ماه به پایان رسید و همزمان اسکان دائم زلزله زدگان آغاز شد.
بازوند با اشاره به اینکه بر اساس برنامه باید واحدهای تعمیری و احداثی را تعیین تکلیف می کردیم، اضافه کرد: 68 هزار واحد مسکونی به تعمیرات از 6 میلیون تا 30 میلیون تومان نیاز داشتند، از این تعداد واحد مسکونی حدود 59 هزار واحد با بانک قرارداد بستند و بقیه مراجعه نکردند و اکنون تعمیرات حدود 53 هزار واحد یعنی حدود 91 درصد به پایان رسیده است.
استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه در روستاها 12 هزار و 500 واحد احداثی نوع یک نیاز داشتیم، گفت: این تعداد با کمک بنیاد مسکن تا ابتدای مهر پایان یافت و اکنون این رقم به 18 هزار و 500 واحد رسید.
بازوند افزود: ساخت واحدهای احداثی نوع 2 زمان بر و کار ساخت آنها در حال انجام است.
وی اضافه کرد: در شهرها برای احداث واحد مسکونی 50 میلیون تومان وام و همچنین 10 میلیون تومان وام معیشتی و 12 میلیون تومان هم وام بلاعوض پرداخت می کنیم که در مجموع 72 میلیون تومان می شود و پی کنی واحدها و هزینه و تهیه نقشه ساختمان و نظارت بر آن را هم رایگان انجام می دهیم و 8 تن سیمان را نیز بنیاد مستضعفان به عنوان هدیه مقام معظم رهبری به صورت رایگان تحویل می دهد و آهن مورد نیاز احداث ساختمان را هم به قیمت قبل به زلزله زدگان تحویل می دهیم.
بازوند گفت: زیرساخت های مناطق زلزله زده به میزان هزار و 241 میلیارد تومان خسارت دیده است که از این مقدار تا کنون 695 میلیارد تومان ابلاغ و تخصیص داده شده است و امیدواریم در بودجه سال بعد بقیه مبلغ هم تخصیص داده شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم در اتباط تلفنی با این برنامه با بیان اینکه در کمتر از 20 ساعت از زمان وقوع زلزله پارسال کرمانشاه حدود 7 هزار و 818 مصدوم را منتقل کردیم، گفت: 2 هزار و 893 بستری در بیمارستان های استان کرمانشاه و 428 بستری در دیگر استان ها داشتیم.
ایرج حریرچی دامه داد: در کمتر از 15 ساعت از زمان وقوع زلزله 6 بیمارستان سیار در منطقه مستقر و در کمتر از 3 روز 1980 عمل جراحی انجام شد.
وی افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 100 هزار نفر و سازمان بهزیستی 210 هزار نفر را از نظر روانپزشکی غربالگری کردند.
حریرچی اضافه کرد: در این زلزله، نارسایی کلیه گزارش نشد و فقط یک دفعه دیالیز داشتیم.
وی ادامه داد: 190 باب واحد بهداشتی و درمانی آسیب دیده تا پایان خرداد امسال کاملاً تعمیر شد و 45 باب خانه بهداشت و 7 منطقه جامعه سلامت جدید باید می ساختیم که 30 باب را افتتاح کردیم و بقیه را تا خرداد 98 تحویل می دهیم.
حریرچی گفت: مقاوم سازی و بازسازی بیمارستان آسیب دیده سرپل ذهاب به پایان رسیده است و در 2 تا 3 هفته آینده افتتاح می شود.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: بیش از 90 درصد بیمارستان های قابل مقاوم سازی کشور را مقاوم سازی کردیم اما تعداد قابل توجهی از بیمارستان های ما قابل مقاوم سازی نیستند.
بیش از 40 درصد ظرفیت تخت های بیمارستان های موجود تهران قابل مقاوم سازی نیستند و حتماً باید بیمارستان جدید جایگزین آنها شود.
حریرچی افزود: اکنون یک و شش دهم تخت به ازای هر هزار نفر جمعیت داریم که تعداد آن باید بیشتر شود.
وی گفت: ساخت بیمارستان 50 تخته در سرپل ذهاب توسط خیران کاشان و ساخت بیمارستان 96 تخته در شهر اسلام آباد غرب توسط خیران و بانک ها تقبل شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز با حضور در این برنامه با اشاره به اینکه مسئولیت تعمیر، بازسازی و ساخت مسکن واحدهای تخریب شده بر عهده این بنیاد قرار دارد، گفت: بر اساس برآوردها در زلزله کرمانشاه در 10 شهر و هزار و 600 روستا، 100 هزار واحد مسکونی به بازسازی و تعمیر و یا احداث نیاز داشتند که در همان روزهای نخست وقوع زلزله، این برآوردها اعلام شد.
علیرضا تابش افزود: سقف فردی تسهیلات برای ساخت مسکن در شهرها 50 میلیون تومان و 11 میلیون تومان بلاعوض و در روستاها هم 35 میلیون تومان وام و 10 میلیون تومان بلاعوض و 7 میلیون تومان خدمات رایگان پرداخت می کنیم.
وی اضافه کرد: 85 درصد در ساخت واحدها در روستاها پیشرفت کردیم و بقیه تا حدود دو ماه آینده به پایان می رسد.
تابش گفت: 54 هزار تن فولاد به مناطق زلزله زده اختصاص داده شد و برای پایان بازسازی به 20 هزار تن فولاد نیاز داریم و قیمت آنها هم ثابت و مانند پارسال است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


نماینده قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی هم در ارتباط تلفنی با این برنامه با اشاره به همدلی مردم برای بازسازی خسارات ناشی از زلزله کرمانشاه و حضور مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و رؤسای سه قوه در مناطق زلزله زده گفت: اقدامات خوبی انجام شده اما همچنان مشکلات برخی از مردم زلزله زده باقی است.
فرهاد تجری افزود: روند بازسازی مناطق زلزله زده تحت تأثیر افزایش قیمت های کنونی قرار گرفت بنابراین مبالغ قبلی اختصاص داده شده به مناطق زلزله زده، در شرایط کنونی برای بازسازی کافی نیست و مردم نگران هستند و قدرت خرید آنان کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه برای تأمین آهن آلات اقدامات لازم انجام شد، اضافه کرد: مردم با توجه به افزایش قیمت ها برای بازسازی واحدهای خود در مناطق زلزله زده دچار مشکل شده اند و نیاز به کمک دارند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: گفتگوی ویژه خبری استاندار کرمانشاه بار مالی زلزله اقدامات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۳۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید از جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه به یک میلیون نفر رسید

ایسنا/کرمانشاه به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه بازدید از جاذبه های گردشگری استان به حدود یک میلیون نفر رسیده است.

داریوش فرمانی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به افزایش آمار بازدید از جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه، اظهار کرد: طی مدت ۱۰ روز گذشته حدود ۹۰۰ هزار و ۱۰۰ نفر از جاذبه های گردشگری مختلف کرمانشاه بازدید داشته‌اند. 

وی افزود: بیشترین آمار بازدید از جاذبه های گردشگری کرمانشاه مربوط به جاذبه های طبیعی، تاریخی، تفریحی، مذهبی، فرهنگی، دست ساز و موزه‌ها است. 

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه از اسکان نزدیک به ۹۵ هزار مسافر نوروزی هم در کرمانشاه خبر داد و گفت: طی این مدت حدود ۴۷ هزار و ۶۰۰ نفر در مراکز اقامتی غیررسمی، حدود ۴۰ هزار نفر در مراکز اقامتی رسمی و حدود ۶۵۰۰ نفر هم در مراکز اقامتی اضطراری اسکان پیدا کرده اند. 

وی تاکید کرد: بیشترین آمار اسکان در مراکز اقامتی رسمی استان به ترتیب مربوط به هتل‌ها، خانه مسافرها، اقامتگاه های بوم گردی، مهمانپذیرها، مجتمع های گردشگری، مناطق نمونه گردشگری، مجتمع های خدماتی بین راهی، اقامتگاه های سنتی و زائر سراها بوده است. 

فرمانی در ادامه از اجرای بیش از ۱۵۰۰ فقره بازدید نظارتی هم از تاسیسات گردشگری و سرویس های بهداشتی سطح استان خبر داد و افزود: از این آمار ۹۶۱ فقره مربوط به بازدید از تاسیسات گردشگری شامل مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی و پذیرایی بوده و مابقی هم مربوط به بازدید از سرویس های بهداشتی است. 

به گفته این مسئول، به دنبال اجرای بازدید از تاسیسات گردشگری استان برای ۵۵ واحد تشویق، ۱۳۰ واحد تذکر و ۲۲ واحد اخطار کتبی صادر و پنج واحد هم تعطیل و تعلیق شدند. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • لزوم بهبود در روند خدمت‌رسانی به مردم کرمانشاه
  • بازدید استاندار آذربایجان شرقی از طرح‌های عمرانی مرند
  • اختصاص ۲۱۰ تن آرد تشویقی به ۵۲۰ واحد خبازی کرمانشاه
  • ۱۰۸ هزار مسافر نوروزی در کرمانشاه اسکان یافتند
  • قرارگاه آب‌رسانی هرسین کرمانشاه برگزار شد
  • رتبه دوم قم در طرح نهضت ملی مسکن 
  • شبکه‌های موجود قابلیت جایگزینی و انتقال مسیر ترافیکی میدان مدرس را ندارد
  • ۳۲ هزار واحد مسکن مهر هنوز تکمیل نشده است
  • بازدید از جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه به یک میلیون نفر رسید
  • گردشگری یکی از ظرفیت‌های مهم کرمانشاه