Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-16@20:28:39 GMT

چشم انتظاران کشتی های غرق شده

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۱۴۱۰۳

چشم انتظاران کشتی های غرق شده

رکنا: با کشتی‌های افسانه‌ای غرق شده ای که هنوز در انتظار کشف هستند آشنا شوید.

کشتی‌های افسانه‌ای غرق شده‌ای که هنوز پیدا نشده اند!

هنگامی که بقایای کشتی تایتانیک در سال ۱۹۸۵ کشف شد نقطه عطفی در باستان شناسی و اکتشافات آثار قدیمی در زیر آب به شمار می رفت که پس از گذشت سال ها توانستند آن را بیابند. با این حال در طول سفرهای دریایی و اقیانوسی هزاران کشتی وجود دارند که توسط آب های اقیانوس گم شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سفرهای کریستف کلمبوس گرفته تا فردیناند ماژلان و همچنین کشتی هایی که برای دفاع از آزادی Freedom در طی جنگ جهانی دوم در آب ها حرکت می کرده اند. این کشتی های غول پیکر ساخته شده بودند تا سفرهای طولانی را انجام دهد یا اینکه محموله های باری سنگین را منتقل نمایند. با این حال همانطور که تاریخ نشان می دهد بسیاری از این کشتی ها نتوانسته اند بر اساس برنامه خود با امواج بلند به خوبی مبارزه کرده و در نهایت غرق شده اند. در حالی که تایتانیک را یکی از بزرگترین یافته های زیر آب تاریخ می دانیم اما در لیست زیر ما شما را با سایر کشتی های غرق شده قابل توجهی که در مسیری مانند تایتانیک قرار گرفته اند آشنا خواهیم کرد پس با ما همراه باشید.

فلور دلامار | THE FLOR DE LA MAR

ترجمه این نام «گلی از دریا» است. یک کشتی پرتغالی که ۴۰۰ تن وزن داشته و در سال ۱۵۰۲ ساخته شده است. آنچه که این کشتی را در تاریخ معروف ساخته، شایعه محموله ای از سنگ‌های قیمتی و طلا، مصنوعات نادر، فلزات و گنجی می باشد که بیش از میزانی است که یک کشتی معمولی می توانسته حمل کند. این گنج برای ملکه دونا ماریا و شاه مانوئل از کشور پرتغال بوده است. موضوع این بوده که پس از حمله موفقیت آمیز و فتح مالاکا خدمه کشتی تمام گنجینه های ارزشمند و همچنین هدایای پادشاه و ملکه را با دستان خود در کشتی قرار داده اند. در سال ۱۵۱۱ زمانی که این کشتی در حال بازگشت از مالاکا به لیسبون بوده، در نزدیکی ساحل سوماترا طوفانی سنگین آن را فرا گرفته و آن را غرق کرده است.

گفته شده طوفان به اندازه‌ای قوی بوده که کشتی را به دو نیم تقسیم کرده و قبل از فرو رفتن در آب، محموله آن را به دریا پرتاب کرده است. تا امروز محل دقیق غرق شدن این کشتی مرموز باقی مانده است. حتی رابرت ماکس که از غواصان مشهور آمریکایی بوده است میلیون ها دلار را برای پیدا کردن کشتی فلور و گنجینه آن که به غنی ترین کشتی همیشه در دریا گم شده شناخته می شود، در نظر گرفته اما چیزی نیافت تا این کشتی هنوز در لیست افسانه‌های کشتی های غرق شده باقی بماند.

لاس سینکو چاگاس | LAS CINQUE CHAGAS

یک کشتی از گوا در هندوستان به سمت لیسبون در پرتغال حرکت کرد، در حالی که ۲۲ جعبه پر از الماس، سنگ های قیمتی و مروارید همراه خود داشت که ارزش آن ها امروزه حدود ۱ میلیارد دلار است. این کشتی ۱۲۰۰ تنی به نام لاس سینکو چاگاس زمانی که در حال نزدیک شدن به مقصدش بود در دریا غرق شد. چاگاس در کنار محموله بسیار ارزشمند خود در حدود هزار نفر را داخل خود جای داده بود که ۴۰۰ نفر از آن ها برده بودند. سفر طولانی چاگاس تقریبا به پایان رسیده بود که در نزدیکی سواحل پرتغال توسط سه کشتی خصوصی بریتانیایی مورد حمله واقع شد. نام این کشتی ها شامل The Mayflower و The Royal Exchange و The Sampson بوده است.

این کشتی‌های خصوصی توسط دزدان دریایی گرفته شده بودند، آن ها ناوهای قدیمی و کشتی‌های تجاری را تغییر می‌دادند تا نیازهایشان را برطرف کند. جنگ و درگیری میان هر دوطرف به مدت دو روز بدون توقف ادامه داشت. متاسفانه با وجود اندازه چاگاس این نبرد به سود کشتی‌های خصوصی به پایان یافت. چاگاس پس از تلاش های بسیاری که برای دفاع از خود انجام داد در ۱۳ ژوئیه ۱۵۹۴ آتش گرفت و در سواحل Azores پرتغال غرق شد. درست مثل فلور، چاگاس نیز دارای گنجینه های بسیاری بوده و جزء افسانه کشتی‌های غرق شده به حساب می‌آمد که غواصان با استفاده از امکانات مدرن تلاش کردند آن را پیدا کنند اما کارشناسان بر این باور هستند که بقایای این کشتی در آب های عمیق ۲۵۰۰ فوتی قرار گرفته است.

پایداری شاکلتون | SHACKLETON’S ENDURANCE

ارنست شاکلتون یک ایرلندی بود که امید داشت با عبور از کوهستان‌های قطب بتواند اولین امپراطوری را در این منطقه ایجاد کند. با این حال سفر او قبل از اینکه کشتی اش بتواند مقاومت کند پایان یافت. به دلیل اینکه دریای Weddell با یخ های بزرگ بسته شده و مانع از این شده بود که کشتی بتواند حتی به این قاره نزدیک شود. استقامت این کشتی موجب شد تا بتواند ۱۰ ماه کامل در این مقدار فشار در میان یخ ها باقی بماند اما در نهایت در اثر این فشار بدنه کشتی ترک خورده و موجب شد به درون یخ‌ها و آب‌های سرد قطبی فرو برود تا جزئی از افسانه کشتی‌های غرق شده گردد. شاکلتون و خدمه او موفق شدند که زنده بمانند و سفری خطرناک را به مسافت ۸۰۰ مایل با یک قایق نجات تا انگلستان انجام دادند.

کشتی‌های افسانه‌ای غرق شده ای که هنوز در انتظار کشف هستند!

امروزه کشتی اندورانس هنوز هم در این آبهای یخ زده قرار گرفته است. کارشناسان معتقدند که این کشتی در اعماق اقیانوس در عمقی در حدود ۱۰ هزار فوتی قرار دارد. البته قبل از اینکه بتوان به آن دسترسی داشت می بایست یک لایه یخ ۵ فوتی روی آب شکسته شود. یک متخصص بازنشسته به نام دیوید میرنز و رابرت بالارد، کسی که تایتانیک را کشف کرد ابراز علاقه خود را برای غواصی در این آبها و پیدا کردن بقایای این کشتی ابراز کردند. متاسفانه هنوز تیمی برای جمع آوری پول و بودجه این کار وجود نداشته و همچنان اندورانس در لیست افسانه کشتی‌های غرق شده جای دارد.

اس اس بایکیمو | SS BAYCHIMO

مانند داستان ارواح، سرنوشت کشتی اس اس بایکیمو از جذابیت خاصی برخوردار است. این یک کشتی دریایی ۱۳۲۲ تن ظرفیت داشته و در سال ۱۹۱۴ در سوئد ساخته شده و تا آغاز جنگ جهانی اول متعلق به یک شرکت حمل و نقل آلمانی بوده است. پس از آنکه این کشتی توسط کمپانی خلیج هادسون خریداری شد،با تمام قدرت در تمام طول اقیانوس اطلس به سفر پرداخت و همچنین سفرهای بسیاری را نیز در منطقه آلاسکا و بریتیش کلمبیا انجام داد. متاسفانه کشتی غول پیکر بایکیمو در آخرین سفر خود در سال ۱۹۳۱ زمانی که در مسیری به سمت ونکوور حرکت می کرد در آب های شمال اقیانوس آرام شروع به جنگیدن با امواج غول پیکر و بادهایی نمود که از سمت چپ به بدنه آن ضربه می‌زدند.

کشتی‌های افسانه‌ای غرق شده ای که هنوز در انتظار کشف هستند!

ترس از مرگ باعث شد تا خدمه کشتی تصمیم به ترک و تخلیه آن به داخل قایق‌های نجات بگیرند. با توجه به داستان‌ها و افسانه‌هایی که در مورد این کشتی گفته شده، بایکیمو غرق شده ولی هیچ شاهد عینی وجود ندارد که نشان دهد آن در شمال اقیانوس آرام غرق شده است. بنابراین پس از ۳۸ سال که از ناپدید شدن مرموز آن می‌گذشت برخی ادعا کردند که مدت‌ها بعد از حادثه Incident نیز کشتی بدون خدمه در حال حرکت بوده است. داستان‌های دیگری نیز وجود دارند که ملوانان برای نگهداری کشتی تلاش کرده اند اما موفق نشده اند. کم کم این داستان ها متوقف شده و پس از ۲۰ سال در نهایت مردم به این نتیجه رسیدند که کشتی رها شده و در نهایت غرق شده است. آخرین مشاهدات ثبت شده در سال ۱۹۶۹ بوده است اما از سال ۲۰۰۶ مجددا تلاش برای پیدا کردن کشتی اس اس بایکیمو احیا شده است تا شاید بتوان آن را از لیست افسانه های کشتی های غرق شده خارج کرد.

یو اس اس ایندیاناپولیس | USS INDIANAPOLIS

پس از اینکه اجزای اولین بمب اتمی در تاریخ ۳۰ ژوئیه ۱۹۴۵ به پایگاه آمریکایی تینیان رسید، چند روز بعد کشتی یو اس اس ایندیاناپولیس توسط اژدرهای یک زیردریایی ژاپنی تحت عنوان I-58 از بین رفت. ظاهرا این کشتی جنگی بلافاصله پس از اینکه مورد حمله واقع شد ناپدید گردید و در دریای فیلیپین غرق شد. بازماندگان این حادثه حدود ۹۰۰ نفر بودند که توانستند از منطقه آلوده به کوسه‌ها نجات پیدا کرده و در نهایت یک روز پس از حادثه توسط هواپیمای نیروی دریایی نجات یافتند و اما در حدود ۳۱۷ نفر از آن ها در اثر برخورد موشک و یا حمله کوسه‌ها از بین رفتند.

کشتی‌های افسانه‌ای غرق شده ای که هنوز در انتظار کشف هستند!

این اتفاق به عنوان بدترین فاجعه دریایی آمریکا در جنگ جهانی دوم بود و با وجود تلاش های بسیاری که برای یافتن بقایای ایندیاناپولیس گردید هنوز موفقیتی در مورد یافتن آن به دست نیامده است. مشکل اینجا است که احتمالا کشتی جنگی در عمقی بیش از ۱۲ هزار فوت در زیر آب قرار گرفته است تا خود را همچنان در لیست افسانه کشتی های غرق شده قرار دهد.

زمانی که در تاریخ قدم می گذارید موارد بسیاری را همچون این مطلب خواهید خواند که ساخته های دست بشر تحت عواملی طبیعی و در مقابل خشم طبیعت گرفتار شده و در نهایت ناپدید شده اند به گونه ای که حتی امروزه و با این سطح از پیشرفت علم همچنان امکان کشف و پیدا کردن بسیاری از آن ها وجود ندارد.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

ناگفته های دردناک مردی زلزله زده که عکسش جهانی شد! + تصاویر زن جوانی هنگام همخوابی با شوهرش فلج شد ! +عکس تجاوز 4 جوان به حنا 21 دختر ساله در جنگل + عکس قیمت خودروهای دست دوم خارجی با دلار 15 هزار تومان ! + جدول تجاوز به دختر مشهدی در پستوی شیطانی یک فروشگاه دابسمش جنجالی پسر بسیجی در سوریه + فیلم پرتاب سگ به سمت مامور پلیس! مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا تجاوز به دو خانم دانشجو در خیابان خلوت +عکس متجاوز حکم اعدام برای بی رحم ترن زن + عکس نوزاد زنده را در سطل آشغال رها کردند +عکس فیلم رفتار دلسوزانه این پدر ۲۴ میلیون بار دیده شد + فیلم ابر قهرمان‌ سینما درگذشت + عکس مرد بیکار خانواده اش را با روغن داغ کرد! واکنش رییس پلیس آبادان به قتل 2 جوان آبادانی + عکس اجساد قربانیان 16+

منبع: رکنا

کلیدواژه: آزادی Freedom موفقیت سفر سفر حادثه Incident کشتی غرق کشف آزادی انتظار عکس فیلم دختر ایران زندگی پدر زن قتل چاقو همسرش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۴۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاربران عرب‌زبان در توییتر: افسانه ارتش اسراییل نابود شد

به گزارش قدس آنلاین، عملیات وعده صادق نیروهای مسلح ایران که اهداف مهم و حیاتی رژیم صهیونیستی را در اراضی اشغالی هدف قرار داد به صورت گسترده در فضای مجازی به ویژه شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) بازتاب داشته است. کاربران عرب زبان با انتشار تصاویر و مخصوصاً ویدئوهای این عملیات موفقیت آمیز تاکید کردند که پاسخ نظامی ایران به تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی نشان داد که تل آویو نه تنها نمی‌تواند از کشورهای خوش خیال عربی در برابر پروژه ساختگی ایران هراسی محافظت کند بلکه توان محافظت از خود را نیز ندارد.

محمد المرتضی کاربر عرب زبان با انتشار یک پست در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: هدف اصلی از حمله‌های متنوع ایران زمینه سازی برای نابودی ۲ پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی که دربرگیرنده گران‌ترین سلاح‌ها از جمله جنگنده‌های آمریکایی اف ۳۵ هستند بود. این جنگنده‌ها هدف قرار گرفتند. موشک‌های ایران بدون خطا و با دقت بی نظیری به اهداف مورد نظر اصابت کردند.

کاربر دیگری با نام عبدالله نوشت: برخی از عرب‌ها منتظر بودند رژیم صهیونیستی از آنها در برابر ایران دفاع کند اما پاسخ ایران به اسراییل ممکن است بسیاری از مفاهیم را عوض کند. اسراییل اول از همه به محافظت از خود نیاز دارد. این حمله ایران بیشتر از اینکه جنبه مادی داشته باشد جنبه معنوی دارد.

اسامه یمانی نیز در این خصوص تاکید کرد: انتقادات درباره پاسخ ایران به اسراییل به نفع چه کسی است؟ اسراییل یک خطر ماهیتی برای خاورمیانه است. امت ما به هماهنگی علیه این اشغالگران نیاز دارد. به نفع منطقه است که این قلدری‌های استعماری پایان یابد.

کاربر یمنی به نام زهرا در این خصوص نوشت: هر کسی که از ارزش پاسخ ایران به اسراییل می کاهد دروغگو و یکی از منافقان عربی است. تمام.

لؤی بن کعب کاربر عرب زبان دیگر تصریح کرد: مهم‌ترین واقعه در خصوص واکنش ایران به خوک‌های اسرائیلی این است که برادران ما در غزه برای نخستین بار طی ۱۹۰ روز گذشته یک شب امن را پشت سر می‌گذرانند.

احمد الفاتح با انتشار یک پست در شبکه اجتماعی ایکس تاکید کرد: پارس کردن مسئولان صهیونیست و ادعای آنها درباره خنثی شدن حمله ایران شروع شده است اما باید به یاد بیاورند که نمی‌توانند بدون آمریکا از خود محافظت کنند.

کاربر عرب زبان دیگری با نام احمد الاحمد در این خصوص نوشت: هیچ سلاحی در فلسطین علیه استعمار اسراییل بهتر از سلاح ترس و وحشت نیست. گسترش وحشت در جامعه اسراییل مهم‌ترین نتیجه واکنش نظامی ایران است.

علی المخیبر نیز با هشتگ الوعد الصادق تصریح کرد: انگلیس و اتحادیه اروپا پاسخ ایران به صهیونیست‌ها را محکوم می‌کنند و می‌گویند این پاسخ صلح جهانی را به خطر می‌اندازد! آیا کشتار نوزادان نارس و نابودی زیرساخت‌های غزه و حمله به کنسولگری ایران در دمشق صلح جهانی را به خطر نمی‌اندازد؟

کاربر دیگری با نام مهدی در خصوص خیانت اردن نوشت: یک کشور حمله‌ای را از مسافت هزار و ۵۰۰ کیلومتری علیه دشمن صهیونیستی انجام می‌دهد و یک کشور عربی در حمایت از دشمن وارد عمل می‌شود. آیا فهمیدید چه کسی فلسطینی‌ها را محاصره کرده است؟

ریان الاهجری با انتشار یک پست تصریح کرد: افسانه اسراییل و ارتش شکست ناپذیرش به پایان رسید.

کاربر دیگری با نام هدا تاکید کرد: امروز شاهد ۲ نعمت بزرگ آسمانی از سوی خداوند بودیم؛ بارش باران و موشک‌های ایرانی بر سر صهیونیست‌ها.

شهاب غزه نیز با انتشار ویدئوی پاسخ نظامی ایران به تجاوز رژیم صهیونیستی نوشت: چقدر دیدن این تصاویر شیرین است. رسیدن موشک‌های ایرانی برای درهم کوبیدن صهیونیست‌ها.

وائل الدحدوح خبرنگار عرب زبان مستقر در غزه که اعضای خانواده خود را در حمله‌های رژیم صهیونیستی از دست داد با انتشار کلیپ واکنش نظامی ایران نوشت: شادی ساکنان کرانه باختری از اصابت موشک‌های ایرانی به اراضی اشغالی فلسطین.

هشام العرابی نیز با هشتگ الوعد الصادق کلیپ پاسخ نظامی ایران به تجاوز رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری کشورمان در دمشق را منتشر کرد.

کاربر دیگری به نام بدر الولایه با انتشار این کلیپ نوشت: دیگر نیازی به دیدن فیلم‌های اکشن ندارید. موشک‌های ایرانی رسیدند. شادی ملت فلسطین با دیدن موشک‌های ایرانی.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • مسی، هالند و جوکوویچ منتظر گرفتن جایزه از بولت!‏
  • داستان‌های افسانه‌ای ازهم‌گسیخته
  • شایعه محال؛ افسانه عجیب راه دادن مربیان سرخابی به پرسپولیس و استقلال
  • غیر از خشایارشا تمام شخصیت‌های کتاب استر غیرتاریخی‌اند
  • رویای بزرگ بازیکن افسانه ای فوتسال ایران و جهان!
  • داستان قهرمان‌کوزن: شاهد تولد یک افسانه هستید
  • یک خبر خوب و یک خبر بد برای چشم‌انتظاران آیفون ۱۶
  • تولد یک افسانه؛ رونمایی از خیابان ژابی آلونسو منتهی به ورزشگاه بایرلوزکون / عکس
  • سپاه به افسانه قدرت آمریکا و رژیم صهیونیستی پایان داد
  • کاربران عرب‌زبان در توییتر: افسانه ارتش اسراییل نابود شد