Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر امور گردشگری و زیارتی شهرداری شیراز گفت: در بازی محیطی آنچه در فضای یارانه‌ای و مجازی است به صورت واقعی شبیه سازی شده و فرد می‌تواند فضای تاریخی و گردشگری شیراز را به صورت واقعی تجربه کند.
نیری افزود: این بازی یک مدل تور گردشگری است که گردشگر می‌تواند ضمن این که در یک محیط گردش می‌کند معما‌های این محلات تاریخی را حل کرده و به مرحله بعدی برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه توسعه صنعت گردشگری مهمترین هدف برگزاری این برنامه است، افزود: محله سنگ سیاه به علت داشتن بازارچه‌های قدیمی به عنوان پایلوت اجرای این طرح انتخاب شده است.
وی گفت: در حال حاضر این برنامه روز‌های پنج شنبه و جمعه از ساعت ۱۳ تا ۱۶ برگزار می‌شود.
شهروندان برای شرکت در بازی‌های محیطی در بافت تاریخی شیراز ،  می‌توانند از طریق سایت raze ma.ir ثبت نام کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: بازی محیطی شهرداری شیراز گردشگری محله سنگ سیاه فارس خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۴۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام ساعت بازدید اماکن گردشگری تحت پوشش شهرداری شیراز در ایام نوروز

اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس در اطلاعیه‌ای ساعت بازدید از اماکن گردشگری تحت پوشش شهرداری شیراز در ایام نوروز و ماه رمضان ۱۴۰۳ را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، در اطلاعیه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس آمده است، باغ تاریخی دلگشا، باغ جهان‌نما و آرامگاه خواجوی کرمانی، سه بنای تاریخی تحت پوشش شهرداری شیراز از ساعت هشت صبح لغایت ۲۳ شب آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی است.

باغ تاریخی دلگشا پیشینه آن به روزگار ساسانیان می‌رسد و عمارت درون باغ متعلق به دوره قاجار است و هم‌اکنون در دو طبقه به عنوان موزه تاریخی رادیو و اشیا تاریخی فعال بوده و از بناهای در اختیار شهرداری است و میهمانان نوروزی می‌توانند از ساعت هشت صبح لغایت ۲۳ شب از این مکان تاریخی بازدید کنند.

همچنین باغ تاریخی جهان‌نما نیز که یادگاری از قرن هشتم هجری و هم‌عصر با حافظ شیرازی بوده، با عمارتی در میانه باغ که یادگار دوران کریمخان زند است و هم اکنون به موزه تبدیل شده و در ساعت اعلام شده پذیرای میهمانان نوروزی است.

آرامگاه خواجوی کرمانی، دروازه قرآن، طاق مشرقین و نقشه برجسته‌های قاجاری که در ورودی شهر شیراز قرار دارد از دیگر بناهای تاریخی تحت پوشش شهرداری شیراز است و در ساعات اعلام شده پذیرای میهمانان نوروزی خواهد بود.

خاطرنشان می‌شود بر اساس اطلاع‌رسانی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس بازدید کنندگان گرامی باید این موضوع را مد نظر داشته باشند که ۳۰ دقیقه قبل از ساعت پایان بازدید بلیت فروخته نمی‌شود.

به گزارش ایمنا، در کلیه بناهای تاریخی اقلام اطلاع‌رسانی به صورت چاپ بروشور در میان میهمانان نوروزی توزیع می‌شود و در این اماکن، راهنمایان گردشگری تخصصی مستقر هستند و به ارائه مطالبی پیرامون معرفی بنا می‌پردازند.

کد خبر 736523

دیگر خبرها

  • اجرای طرح یزدگردی با اتوبوس گردشگری در یزد
  • آمادگی کامل یزد برای میزبانی از مهمانان نوروزی
  • تعیین مسیر‌های جدید گردشگری در بافت تاریخی یزد
  • شناسایی بافت تاریخی به گردشگران تسهیل شود
  • برگزاری رویداد‌های فرهنگی در بافت تاریخی اردکان
  • لزوم تسهیل شناسایی بافت تاریخی به گردشگران
  • تابلو‌های راهنمای گردشگر در بافت تاریخی یزد نونوار شد
  • مالکیت اوقاف چالش جدی ساماندهی بافت تاریخی شهر کرمان است
  • بافت تاریخی اردکان به تابلو‌های مسیریابی مزین می‌شود
  • اعلام ساعت بازدید اماکن گردشگری تحت پوشش شهرداری شیراز در ایام نوروز