Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیات اعزامی شورای عالی صلح به نشست مسکو ضمن تاکید بر انعطاف دیدگاه طالبان نسبت به مذاکرات صلح تاکید کردند که این مذاکرات باید با مالکیت افغانستان به پیش برود و کشورهای خارجی نباید برای این پروسه برنامه بدهند.

 

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، شورای عالی صلح افغانستان اعلام کرد که دیدگاه طالبان نسبت به مذاکرات صلح انعطاف بیشتری یافته است و مانند قبل برای آغاز مذاکرات مستقیم با دولت افغانستان موانعی به عنوان شروط ایجاد نکرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیات اعزامی شورای عالی صلح افغانستان در نشست مسکو تاکید کردند که مذاکرات صلح دولت افغانستان با طالبان تحت برنامه دیگر کشورها پذیرفتنی نیست، بلکه همکاری صادقانه آنها است که پروسه صلح را تقویت می بخشد.

هیات شورای عالی صلح افغانستان ضمن ابراز خوشحالی از اولین دیدار رو در روی نمایندگان شورای عالی صلح با هیات طالبان در روسیه گفت:طالبان نباید زیر فشار کشورهای دیگر برود و باید مذاکرات صلح را با دولت افغانستان انجام دهند.

عزیزالله دین محمد، معاون شورای عالی صلح که ریاست هیئت اعزامی شورای عالی صلح برای نشست مسکو را به عهده داشت در یک نشست خبری در کابل گفت که آنها در نشست مسکو، درباره متضرر شدن مردم از ناحیه جنگ صحبت کرده و از طالبان خواستند که به صورت مستقیم با حکومت افغانستان وارد مذاکره شوند.

وی گفت: «ما در این نشست، از کشورهای شرکت کننده و جهان خواستیم که رقابت هایشان مانع صلح در افغانستان نشود و در موضوع صلح افغانستان، به حیث یک مشکل منطقه ای و جهانی، بدون توجه به رقابت هایشان افغانستان را همکاری کنند.»

وی با اشاره به طولانی شدن جنگ در افغانستان گفت: اگر جنگ در کشور بیشتر از این طولانی شود، شعله آن دامن­گیر سایر کشورها نیز خواهد شد که خاموش کردن آن بر همه مشکل خواهد بود.

معاون شورای عالی صلح افغانستان گفت که در این نشست از کشورهای شرکت کننده خواسته شد که در موضوع صلح، افغانستان را حمایت کنند؛ اما برنامه ندهند که چگونه و به کدام طریق پیش بروند، بگذارند که افغان ها مشکل را بین خود حل کنند و در خصوص خروج قوای خارجی از کشور، خارج شدن گروه طالبان از لیست سیاه، تبادل زندانیان، آدرس مشخص برای طالبان و نظام آینده بحث و اولویت بندی و یک راه حل پیدا کنند.

مولوی عطاءالرحمان سلیم، دیگر معاون شورای عالی صلح که عضو هیات اعزامی شورای عالی صلح برای نشست مسکو بود نیز گفت: برای نخستین بار طالبان و نمایندگان شورای عالی صلح دور یک میز نشستند و دیدگاه های متفاوت تر از گذشته را مطرح کردند.

وی بیان داشت: «طالبان همچون گذشته موانعی را فراروی مذاکرات مستقیم نگذاشتند و صرفا خواستار خروج نیروهای خارجی به عنوان مقدمه مذاکرات بودند.»

عبدالخبیر اچقون، معاون شورای عالی صلح نیز در این نشست، با اشاره به اینکه کشورهای اشتراک کننده از آغاز مذاکرات صلح میان حکومت افغانستان و طالبان حمایت کرده و گفته اند که افغانستان باید مالکيت مذاکرات را داشته باشد.

نشست مسکو برای صلح افغانستان، در ۱۸ عقرب/ آبان سال جاری با حضور نمایندگان شورای عالی صلح افغانستان، گروه طالبان و نمایندگان کشورهای هند، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، چین، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان و ایالات متحده در مسکو برگزار شد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای عالی صلح افغانستان افغانستان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۴۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت هیئت طالبان در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی

حکومت طالبان اعلام کرد سخنگوی وزارت خارجه در راس هیئتی به دعوت سازمان همکاری اسلامی در پانزدهمین اجلاس سران این سازمان شرکت کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه طالبان اعلام کرد به همراه هیئتی به نمایندگی از هیئت حاکمه افغانستان در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی شرکت کرده است.

پانزدهمین نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با شعار توسعه پایدار کشورهای اسلامی روز گذشته در پایتخت گامبیا شروع شد.

بلخی افزود هیئت همراه علاوه بر شرکت در اجلاس عمومی سازمان قرار است در حاشیه این دیدار با مقامات عالی سازمان همکاری اسلامی و نمایندگان کشورهای عضو پیرامون مسائل دوجانبه و چندجانبه گفتگو کند.

نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیاترافیک نشست‌ها؛ افغانستان محور نشست‌‌های آتی سازمان همکاری اسلامی در کامرون و گامبیاگفتگوی نمایندگان ازبکستان و سازمان همکاری اسلامی درباره وضعیت افغانستان

پیش از این نیز «سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر با ضروری دانستن حضور نمایندگان هیئت حاکمه افغانستان در نشست‌های بین‌المللی درباره این کشور گفته بود برای بازگو کردن واقعیت‌های عینی و موقف امارت اسلامی، نیاز است تا نماینده حکومت سرپرست در این نشست‌ها شرکت داشته باشد.

شاهین گفته بود: شرکت هیئت امارت اسلامی در نشست‌های بین‌المللی از جمله سازمان همکاری اسلامی خیلی مهم است تا از یک طرف واقعیت‌های عینی و نیازمندی‌های افغانستان ارائه شود و از طرف دیگر موضع امارت اسلامی افغانستان را در برابر مسائل و حل آن روشن سازند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم
  • تعامل سازمان همکاری اسلامی با طالبان
  • اوکراین و غرب آمادگی گفت‌وگوی جدی با روسیه را ندارند
  • طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد
  • شرکت هیئت طالبان در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • حضور طالبان در نشست کشورهای اسلامی
  • وزیر امور خارجه: احتمال توقف جنگ در غزه نسبت به گذشته قدری افزایش پیدا کرده است
  • احتمال توقف جنگ در غزه نسبت به گذشته قدری افزایش پیدا کرده است
  • امیرعبداللهیان: احتمال توقف جنگ در غزه نسبت به گذشته قدری افزایش پیدا کرده است
  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی