Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا – «رند پال» سناتور آمریکایی بامداد چهارشنبه خواستار توقف فروش سلاح به عربستان سعودی شد.

به گزارش الجزیره، رند پال گفت: دو حزب جمهوریخواه و دموکرات باید برای توقف فروش سلاح به عربستان سعودی اقدام کنند.
وی افزود: اکنون زمان مناسبی است برای اینکه دو حزب جمهوریخواه و دموکرات برای توقف فروش سلاح اقدامی عملی انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این سناتور جمهوریخواه افزود: آمریکا نباید از کسانی که حقوق بشر را نقض می کنند و از تروریسم حمایت مالی می کنند، حمایت کند.
پال با اشاره به جنایت هولناک قتل جمال خاشقچی و حملات ائتلاف سعودی به شهر الحدیده گفت: این ها جدیدترین نمونه از تخطی نظام سعودی است که همچنان از حمایت آمریکا با توجیه اقتصادی و سیاسی برخوردار است.
وی همچنین بر ضرورت توجه همه گروه های سیاسی در آمریکا در خصوص مساله توقف فروش سلاح و کمک های نظامی به عربستان تاکید کرد.
سناتور آمریکایی پیش تر در خصوص توضیحات عربستان در مورد قتل جمال خاشقچی گفته بود: توضیحات عربستان، توهین به هر کسی با هر مقداری از هوش است. نمی توان باور کرد که یک درگیری کوچک منجر به قطع شدن اعضای بدن یک فرد با اره استخوان بر شده باشد.
این سناتور جمهوریخواه ایالت کنتاکی همچنین در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز با اشاره به ناپدید شدن خاشقچی گفته بود: این دلیل دیگری است که باعث می شود به فروش سلاح به سعودی ها مشکوک باشیم.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بارها ایده اقدام علیه عربستان را رد کرده و اظهار داشته است که این امر به آمریکا لطمه می زند.
این درحالی است که سنای آمریکا طی هفته های آینده در مورد مصوبه ای برای مجازات عربستان به دلیل جنگ علیه یمن و قتل «جمال خاشقچی» رای گیری خواهد کرد.
خاشقچی 59 ساله، بعد از انتخاب بن سلمان به عنوان ولیعهد عربستان، این کشور را ترک کرده و به آمریکا رفته بود و در روزهای منتهی به قتل، قصد ازدواج با یک تبعه ترکیه را داشت.
وی روز 2 اکتبر (10 مهر) برای طی مراحل ثبت ازدواج با خدیجه چنگیز نامزد ترکیه ای خود، به ساختمان کنسولگری عربستان مراجعه کرد، اما پس از ورود به کنسولگری ناپدید شد.
نامزد وی پس از اطمینان از خارج نشدن خاشقچی از ساختمان کنسولگری، پلیس و مقام های عالی ترکیه را در جریان رویداد قرار داد ولی مقام های آل سعود منکر اطلاع از وضعیت خاشقچی شدند.
حکومت آل سعود پس از 18روز انکار، در پی فشار بین المللی با صدور بیانیه ای به قتل او در ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول اعتراف و اعلام کرد که در ارتباط با پرونده قتل او، 18 نفر از جمله 15 مامور تیم ترور اعزامی از ریاض دستگیر شده اند.
همه مدارک و شواهد نشان می دهد که 15 مامور از نزدیکان محمد بن سلمان ولیعهد عربستان که از طرف او به استانبول اعزام شده بودند، عامل قتل خاشقچی هستند و بر این اساس، دولت ترکیه خواستار استرداد این افراد برای محاکمه در استانبول است؛ درخواستی که از سوی مقامات سعودی رد شد.
شبک**9365**1908

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي رند پال آمريكا عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۴۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد

دیوان پادشاهی سعودی امروز (چهارشنبه) از انتقال «سلمان بن عبدالعزیز» به بیمارستان خبر داد.

به گزارش مشرق، دیوان پاشاهی عربستان در بیانیه ای کوتاه اعلام کرد: ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود برای انجام آزمایش‌های معمول به بیمارستان ملک فیصل منتقل شد.

در این بیانیه به جزئیات بیشتری اشاره نشده است.

پادشاه عربستان پیش از این نیز چند بار به بیمارستان منتقل شده بود.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • ممانعت روسیه از تصویب قطعنامه آمریکایی استقرار سلاح در فضا
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • ارسال سلاح و تجهیزات آمریکایی به اوکراین و اسراییل انجام می‌شود
  • جمهوری‌خواهان اعزام پلیس برای سرکوب دانشجویان را خواستار شدند
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • ادعای عجیب اسنایپر برتر آمریکایی: سلاح‌های زمان شوروی بهتر هستند!
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات