Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@03:13:24 GMT

لزوم استقرا صنایع پاک در شهرستان آشتیان

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۱۴۵۱۷

لزوم استقرا صنایع پاک در شهرستان آشتیان

فرماندار شهرستان آشتیان بر استقرار صنایع پاک در این شهرستان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، نظام الدین جهان میرزایی روز سه شنبه (22 ابان) در هفتمین نشست راهبردی ستاد اقتصاد مقاومتی که در فرمانداری شهرستان آشتیان برگزار شد، با اشاره به اهمیت هوای پاک بر استقرار صنایع پاک دراین شهرستان گفت: مردم این شهرستان توجه ویژه ای به هوای پاک و  محیط زیست خود دارند که با توجه به این مهم درخواست داریم که واحدهای دانش بنیان و صنایع پاک که فاقد آلایندگی هستند در این شهرستان مستقر شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به فعالیت های گسترده افراد به ویژه بانوان این شهرستان بیان کرد: ماهانه پاکسازی محیط زیست توسط بانوان در حاشیه و اطراف شهر صورت می گیرد که این امر نشان از فرهنگ بالای مردم و دوستدار محیط زیست بودن اهالی این شهرستان است.

 

جهان میرزایی ادامه داد: این شهرستان دارای اقلیم و بافت فرهنگی است و بناهای تاریخی است که این سرمایه عظیمی برای این شهرستان محسوب می شود.

 

فرماندار شهرستان آشتیان اضافه کرد: این شهرستان با فعایت در حوزه صنایع دستی، قالی بافی و گلیم بافی و جاذبه های گردشگری  در روستای آهو، موزه پارک جنگلی، پل تاریخی سیاوشان و حمام تاریخی کردیجان نقش به سزایی در جذب گردشگر دارد.

 

این مقام مسئول ادامه داد: شهرستان آشتیان با دارا بودن ۱۶ هزار و ۳۵۷ نفر کوچک ترین شهرستان به لحاظ جمعیت و مساحت است که دو هزار نفر از این جمعیت افراد ۶۵ سال به بالا  هستند که 13 درصد جمعیت این استان را تشکیل می دهند.

 

در ادامه این جلسه مدیر کل اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی نیز با اشاره به اهمیت ایجاد اشتغال پایدار برای افراد، گفت: شهرستان آشتیان با جذب اعتبار ۵ میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان  و فراهم کردن زمینه اشتغال برای ۹۰ نفر به منظور اشتغال در روستاها عملکرد مثبتی داشته است.

 

محمد تقی آبایی هزاوه با بیان اینکه ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در راستای اشتغال روستایی اختصاص یافته است، ادامه داد: در این راستا یکصد و30 فرصت شغلی نیز در این شهرستان ایجاد شده است.

 

وی اعتبارات اختصاص یافته به مشاغل خانگی در این شهرستان را نیز پنج میلیارد ریال دانست و ادامه داد:  ۵ میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال با ۶۱ طرح به بانک ها معرفی شده است.

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: استان همدان خوزستان اردبیل شیراز افتتاح پروژه کردستان طرح 550 هزار هکتاری هفته کتاب و کتابخوانی کانون های فرهنگی هنری مساجد اجلاس جهانی گردشگری شهرستان آشتیان استان مرکزی اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۴۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان

ایسنا/گیلان رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان رشت با تاکید بر ضرورت اعتلای فرهنگ محیط زیست در جامعه، گفت: اهمیت محیط زیست و نهادینه کردن این علم همانند سایر علوم برای آموزش دانش‌آموزان الزامی است.

محمدتقی تقی‌زاده امروز هفتم اردیبهشت ماه در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برنامه‌های متنوع در هفته زمین پاک، اظهار کرد: اجرای برنامه‌های آموزشی زیست محیطی برای دانش‌آموزان مدارس ابتدایی ضروری است در همین راستا آموزش‌های لازم برای دانش‌آموزان ابتدایی یک مدرسه دخترانه در روستای پسیخان به مناسبت هفته زمین پاک انجام شد.

وی با اشاره به لزوم اهمیت محیط زیست و نهادینه کردن این علم همانند سایر علوم برای آموزش دانش‌آموزان، افزود:  برنامه‌های متنوعی به مناسبت هفته زمین پاک با مشارکت یکی از صنایع فعال در شهرستان در خصوص مباحث زیست محیطی برگزار شد. 

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان رشت گفت: کارشناسان این اداره با حضور در بین دانش آموزان و ارائه موشن‌گرافی‌های زیست محیطی، آنها را با مفاهیم ساده محیط زیست آشنا کردند.

تقی‌زاده درباره آموزش‌های ارائه شده به دانش آموزان، تصریح کرد: آموزش تعاریف و مفاهیم زیست محیطی همچون تفکیک از مبدا،  موجودات زنده و حیوانات در خطر انقراض، جلوگیری از شکار و صید، تنوع زیستی، صرفه جویی در مصرف آب و روش‌های نگهداری و محافظت از گیاهان و جانوران همراه با برگزاری مسابقه و اهدای جوایز از مهمترین بخش‌های آموزش محیط زیست به دانش آموزان است.

 وی با تاکید بر اینکه برای حفظ محیط زیست و تحویل آن به نسل آینده باید فرهنگ سازی کرد، گفت: هر قدر هزینه برای این سنین از کودکان انجام شود خود یک سرمایه‌گذاری ارزشمند محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آموزش زیست محیطی و استمرار این برنامه‌ها برای  اعتلاء فرهنگ محیط زیست ضروری است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • دولت از استاندار جدید لرستان حمایت کند/ لزوم برخورد قاطع با فساد
  • باید قدر و منزلت معلمان را به خوبی دانست/ لزوم رعایت عفاف و حجاب در جامعه
  • لزوم ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • لزوم اتحاد بین دستگاه‌های اجرایی برای تحقق توسعه لرستان
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • رتبه نخست استان همدان در تحقق اشتغال به رزن رسید
  • پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان